Vapula Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hei, Hardware i profil. Jeg har klokket min P4 3,0 ghz til 3.53 ghz. Jeg har nå en fsb på 235 og standard vcore. Minnet går på 5/4 divider altså på 2x186mhz=372mhz. Hvis jeg setter divider på 1/1 blir maskinen ustabil p.g.a rammen ikke takler 470mhz. Hvis jeg setter fsb på 250 vil jo rammen kjøre på 400mhz, men dette tåler ikke cpu'en.(kommer ikke inn i windows) Ergo ikke en mulighet. Er det snakk om et stort ytelsetap siden rammen går på 372mhz og ikke 400mhz. Hvordan skal jeg få klokket opp rammen? Beklager noe rotete forklaring.. Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Begynner med å si at å få brikkene til å gå på 235mhz stabilt når de er beregnet for 200 er vanskelig., og etter mitt syn er du heldig om du klarer det. Du må opp med volten, vi snakker da mest sannsynlig om 3volt++ Samtidig er det mulig du må slakke på timmingsene for brikkene. det er stor forskjell fra brikker til brikker, så du må bare prøve deg fram. Edit: Når det gjelder ditt HK så må du være obs på at om du har "første utgave" så må du modifisere på HK for at det skal kunne klare 2.9/3.0 volt til minne. Såkalt MC64 mod - men dette avhenger av hvilke versjon du har Forøvrig så er det ikk så himla stor forskjell på om du kjører ratio på 1/1 eller 4/5 men men. Begynn med å sette ratio til 1/1 og sjekk hvor langt du kommer, gå gradvis opp fra 200mhz med standard volt på ram. når PC begynner å få problemer, skrur du opp et hakk eller to på ram-volt og sjekker igjen. Når du ikke kommer lengre prøver du å slakke på timmingsene, og prøver igjen. Ha også et "øye" på hvor varme brikkene blir, hvis de blir for varme kan dette i seg selv være med på å gjøre de ustabil. Endret 8. juni 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Ok, takker. Var nok det jeg tenkte meg. Tror jeg kanskje bare lar det være sånn som det er nå, systemet er dønn stabilt. Har ikke helt den store trua på minne-brikkene mine(corsair value s 3200). Er ikke beregnet for overklokking. Er det noen som har formening om hva som gir best ytelse allround av: 1) Cpu:3,2 ghz@213fsb og 1:1 divider(minne 426) 2) cpu: 3,55 ghz@235fsb og 5:4 divider(minne 372) Endret 9. juni 2004 av Vapula Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå