Gå til innhold

Strømforbruket til 6800Ultra

Anbefalte innlegg

Om det er noe jeg ikke har skjønt, er det strømkravene til Nvida Geforce 6800Ultra.

Krever kortet en strømforsyning på rundt 480W til å forsyne BARE det kortet, eller regner de med at man trenger en slik strømforsyning for å forsyne kortet og resten av maskinen?

Jeg har en 520W PSU, vet ikke om den er noe spesielt bra. Har en harddisk, to dvd-rom, vannkjøling, en del pci sloter opptatt, athlon xp3000+ og abit nf7-s hovedkort. Vil den strømforsyningen holde om jeg hiver i ett 6800Ultra?

Forvirrende :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vill tro at du har bra nok strømforsyningen ja. Hovedsakelig er det viktig med ei strømforsyning som gir bra ampere på 12v+ railen.

Utifra det systemet du har så trenger du ikke å uroe deg, men det kan være lurt å åpne kabinettet og sjekke vilke speninger den psuen har på di forskjellige railene. Får du stabilitetsproblemer kan det godt være psu som ikke leverer nok.

Edit: Du kan også sjekke spenningene med for eksempel Motherboard monitor 5 og se om spenningene "hopper" under belastning. Er det mye variasjon på 12v (at den ligger langt under) så kan det være litt for dårlig psu.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...