Mato Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg synes det virker merkelig at prosessoren funker "litt". Har aldri hatt en CPU som har blitt svekket av skade, men fortsatt fungert, de har enten fungert 100% eller ikke fungert i det hele tatt.Noen andre som har erfaringer med prosessorer som har blitt skadet og fungert noe dårligere? hadde en Cpu som eg knakk litt av et hjørne av og den funker sånn passe datan hadde en tendens til og henge seg etter none timers bruk litt rart egntlig siden elektronikk virker eller virker ikke men oplevd er oplevd Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Huff, AMD burde absolutt ha gjort noe med det kjerneproblemet. Sant det men har ikke knust noen enda, har hold på med slike cpuer siden athlon thunderbird min Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 samme skjedde med meg for en stund siden, er ikke noen koselig å knekke av 1/2 millimeter av hjørnet på kjernen. Men så er det ikke noen koselig å ta en av Swiftech MCX426V kjøler heller da Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Beklager OT, men...Hvordan tok du bildet? Ble veldig fint og skarpt for å være av noe så lite. Macro-funksjonen på kameraet - lagd for å gjøre sånt (Canon Powershot a60) Jeg vet. Det kameraet der er glimrende til makro. (Har selv A70'en som er så og si identisk, bare litt høyere oppløsning.) Jepp,meget bra, har A80 og er storfornøyd Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Huff, AMD burde absolutt ha gjort noe med det kjerneproblemet. Sant det men har ikke knust noen enda, har hold på med slike cpuer siden athlon thunderbird min Nei, noen er heldige, men jeg kjenner flere erfarne byggere som har fått knekt av biter av kjernen på sine Athlon XP , selv om de har vært aldri så forsiktige , og i tillegg bygd mange Athlonsystemer fra før. Noen ganger er rett og slett uhellet ute. Trist at det må være slik. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har brukt shims mye jeg, da disse er en billig forsikkring mot knust kjærne Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har brukt shims mye jeg, da disse er en billig forsikkring mot knust kjærne Hvor får man shims til barton da?? (Vet at man kan modde de til de andre Athlon XP CPU'ene) Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har brukt shims mye jeg, da disse er en billig forsikkring mot knust kjærne Hvor får man shims til barton da?? (Vet at man kan modde de til de andre Athlon XP CPU'ene) Her finner du shims til barton, er ikke barton xp? Ellers er det bare å litt på de shimsene du har slik at de passer. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 På min gamle AMD Athlon xp3000+ var alle hjørnene på kjernen knust! Allikevel fikk jeg klokket den stabilt til 2,6ghz! Tror det må ha vært den beste CPU'en jeg noengang har hatt! Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har brukt shims mye jeg, da disse er en billig forsikkring mot knust kjærne Hvor får man shims til barton da?? (Vet at man kan modde de til de andre Athlon XP CPU'ene) Her finner du shims til barton, er ikke barton xp? Ellers er det bare å litt på de shimsene du har slik at de passer. "Passer i utgangspunktet ikke Barton CPUer, men den kan tilpasses ved å slipe vekk litt av kobberet på den ene siden. Dette gjøres i så tilfelle på egen risiko." Tror det skulle gå greit hvis du har litt skillz med dremel Lenke til kommentar
tjordah Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Det er desverre veldig lett at slike skader oppstår ved montering/demontering .Psdata er ikke kjent for å lure sine kunder,heller tvert om . Har hatt pes med dem tidligere + at de brukte 3 uker på å sende den tilbake nå, derfor lurte jeg. Har installert haugevis med AMDer selv og aldri opplevd det problemet her før, men hvor mye forskjellig kan det være? Kanskje jeg burde putte minnet inn i ei anna maskin og få kjørt memtest... Kan det være farlig å putte minnet på et annet hovedkort om minnet er ødelagt? Lenke til kommentar
Murty Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 På min gamle AMD Athlon xp3000+ var alle hjørnene på kjernen knust!Allikevel fikk jeg klokket den stabilt til 2,6ghz! Tror det må ha vært den beste CPU'en jeg noengang har hatt! du hat den ikke nå lenger med andre ord? det gikk ikke så veldig bra allikevel? Lenke til kommentar
alfern Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Nei, det er ikke farlig å prøve minnet på en annen maskin, selv om det ikke fungerer optimalt. Men tror heller du skal prøve en annen CPU på din PC slik at du får bekreftet at/om det er den som er årsaken til ustabilitet. Selv om CPU har en synlig skade slik som det der, trenger det absolutt ikke være noe galt med den. Som andre nevner: Enten virker den eller ikke. Kan vel finnes unntak fra denne "regelen", men jeg tror personlig ikke at det er noe galt med CPU'en din. Lenke til kommentar
tjordah Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Nei, det er ikke farlig å prøve minnet på en annen maskin, selv om det ikke fungerer optimalt. Men tror heller du skal prøve en annen CPU på din PC slik at du får bekreftet at/om det er den som er årsaken til ustabilitet. Selv om CPU har en synlig skade slik som det der, trenger det absolutt ikke være noe galt med den. Som andre nevner: Enten virker den eller ikke. Kan vel finnes unntak fra denne "regelen", men jeg tror personlig ikke at det er noe galt med CPU'en din. Skulle gjerne prøvd prossesoren i en annen maskin, men de to jeg kjenner som har hovedkort som passer tør ikke og jeg gidder ikke mase med dem, om de ikke vil hjelpe meg så får det være Og hva er shims? Endret 8. juni 2004 av tjordah Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Skaden er enkel å se... Så det blir neppe noe garantisak dette her... Heh, hadde vært litt kjipt om din cpu faktisk var sånn i utgangspunktet og den ikke har begynt å klikke før nå.. Hvem vet... Bare du...? La du merke til om den var sånn før du sendte den til datasjappen? Om du vet at den ikke var sånn før du sendte den til datasjappen kan du jo ringe til de og si at den ikke hadde fysiske skader når du sendte den.. evt at den er blitt skadet under transport... Jeg fikk rabatt på ny cpu når jeg knuste min core, kanskje du er heldig du og Lenke til kommentar
tjordah Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Vet ikke helt om den var sånn før jeg sendte men det var den nok... Har ikke hørt om slike skader før, det eneste jeg så etter var om den var brent - noe den ikke var... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå