Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internett via mobil

Anbefalte innlegg

har sett at det går ann å koble maskinene sin til internett via mobiltelefon vet noen hvor man kan skaffe seg sånt og hvor bra det er?

hadde vært greit å ha når man er på hyttetur og ikke har tlf linje der.

hva trenger man av utstyr og hvor kan man skaffe det?

er det vaneskelig å bruke?

hvordan er kvaliteten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva ein bruker som oppkobling er veldig avhenging av kva ein skal.

GPRS er ideelt der det er lite som skal overførast og det er over "lang" tid

HIspeed er best for store overføringer over kort tid.

Men Både netcom og Telenor Mobil har eigne program som komprimere dataene slik at du får høgre overføringshastigheit enn kva du nomalt skulle hatt. Men eg trur dei mest spesialisert mot GSM data og Hispeed.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Av egen erfaring anbefaler jeg deg en ny mobil.

Om du appsolutt må bruke internett med mobilen som modem bør du bruke en kabel via usb. Jeg gikk til innkjøp av Ericsson T68 og en bærbar Pacard Bell Easy Silver kun for dette formålet (Våren 2002). Med den tregheten, og den bruker prisen dette medførte ente det som en "jippo" som jeg gjerne kunne vært foruten. Om jeg skulle gjort det samme i dag ville jeg kjøpt en P900 eller en Nokia Comunikator, benyttet wappen og ellers brukt sms/mms.

Lenke til kommentar

tips til de som har telenor ab. og kobler seg opp med gprs/highspeed. legg inn #99* som telefonnr. og dj som brukernavn og dj som passord. bruker du filtertjenesten, vil du merke at linjesvitjet data går nesten 3 ganger så raskt som ved å koble seg opp med higspeed/gprs uten filtertjenesten. det gjør du ved å legge inn proxy-server: filter.telenor.no og port 9080.

http://telenormobil.no/tjenester/tmi/index.jsp

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er *99# standard? NetCom bruker det, så jeg lurte på om Tele2 også bruker det.

Jeg hadde en Nokia 6610 og NetCom og da kunne jeg surfe på nettet via mobilen. Veldig morro (alt er relativt), men jeg har ikke fått det til med Tele2.

GPRS-tilgangspunkt for Tele2 er: internet.tele2.no, sant?

Hva bruker jeg som oppringningsnummer i Windows? *99# ?

Skal jeg bruke brukernavn og passord? Hva er disse for Tele2-kundene?

Lenke til kommentar
hmm, riktig telefonnr er *99#

jeg skrev feil, sorry..

Dette nummeret har ikke med nettlevrandøren å gjøre (Telenor/netcom), men telefontypen. Nokia bruker vel *99# og SonyEricsscon bruker *99***CID# hvor du bytter ut CID med det nummeret du har satt opp under datakontoer på telefonen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...