the animal Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 har et gammelt AMD hovedkort (det er vel et Aopen HK) det satt en 1,1 Ghz Duron på den men den gikk til helvete når ejg satt på vifte(smadra kjernen) kan jeg sette en Duron 1,6 Ghz på den, vil den støtte en så stor prosessor.. finner ikke noe sted som de selger mindre prosessorer av den kaliber utenom og bestile fra langt-vekk-i-staden!! takker for alle svar! Mvh The animal Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Prøv å søke på akkurat den modellen av hovedkortet på Aopen sine sider. De har gjerne en oversikt der over hvor stor cpu kortet kan støtte. Du må sikkert ha en bios-update, men 500 MHz opp kan være mulig. Jeg regner med du har sjekket at det er samme socket, f.eks. socket A. Endret 8. juni 2004 av Pop Lenke til kommentar
the animal Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) ja det er et socket a eller også som det står på festet 462 ok da får jeg vel lite litt Edit: ok nå har jeg lett og det er et Microstar HK men det står ikke hvor stor CPU den støtter!! http://www.dealtime.co.uk/xPF-Microstar_Socket_A_MS_6378 her er linken om noen skjønner mer enn meg Hjelp meg litt her a!! Endret 8. juni 2004 av the animal Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Nye duron prosessorer er gamle athlon prosessorer. Tror ikke kortet ditt finner prosessoren som en duron. Jeg tror hovedkortet ditt kun finner hastigheten. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 så ser du her: Compatible Processors Athlon, AMD Duron Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Informasjon om CPU support! Hvis hovedkortet er eldre enn rev 2 ser det ut til at du er stuck på 100 mhz bus - vil tro en nyere cpu vil virke, men på redusert hastighet hvis du ikke modder mp. -Ingebrigt Lenke til kommentar
the animal Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Informasjon om CPU support!Hvis hovedkortet er eldre enn rev 2 ser det ut til at du er stuck på 100 mhz bus - vil tro en nyere cpu vil virke, men på redusert hastighet hvis du ikke modder mp. -Ingebrigt det står ver.3 på HKet så det vil vel si i følge listen din at det burde gå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå