mad2003 Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Se feks på gamer.no de har jo et bra design. Dere må gjøre noe med designet! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Designet blir innført fordi annonsørene whiner over at de vil ha et nytt annonseformat. Så derfor kommer også et nytt design. Og siden jeg nå altså har sett på det designet dag inn og natt ut de siste dagene kan jeg meddele at det ikke vil ta mer enn et par timer før en vender seg til det også. Jeg synes faktisk det har begynt bli fint nå Endret 11. juni 2004 av Blib Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Designet blir innført fordi annonsørene whiner over at de vil ha et nytt annonseformat. Så derfor kommer også et nytt design. Og siden jeg nå altså har sett på det designet dag inn og natt ut de siste dagene kan jeg meddele at det ikke vil ta mer enn et par timer før en vender seg til det også. Jeg synes faktisk det har begynt bli fint nå Vel, folk her har sett det i et par dager nå, og det blir ikke penere hver gang jeg ser på det.. Det blir heller til at jeg finner flere ting jeg ikke liker.. Uansett; Det er greit at annonsørene vil ha større formater, men å innfri disse kravene med å gjennomføre en slik side og logo, DET mener jeg blir for dumt.. Designmessig er det et tilbakesteg, og jeg syns det burde vært brukt mer til på å utvikle et nytt design enn at noen bare setter sammen noe uten at folk som har litt peil får komme med innvendinger.. Merk mine ord; Det kommer til å bli bråk og ståhei på forumet pga det nye designet som kommer.. Det flommer av kunnskap her på forumet, noe som kan utnyttes på en positiv måte.. Syns dere burde bruke betaen som en midlertidig side, mens dere utvikler en ny side, en som er brukbar på designfronten også. Det er lissom et av norges største datanettsteder.. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Veldig, veldig enig med Marvil. Betaen ser bare verre og verre ut for hver gang jeg ser på det.. Det duger rett og slett ikke! Rotete, skjev logo, + mer som jeg ikke klarer å sette fingeren på.. Et så stort og bra nettsted som hw.no fortjener virkelig noe MYE bedre enn det forslaget som ligger ute nå.. Endret 11. juni 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Er det mulig for oss andre å se betaen? uff, det blir ikke artig når det kommer, uansett om det er fint eller ikke Folk kommer til å gå amokk, believe me! Edit: btw, nytt annonseformat? det lukter dårlig.. Endret 11. juni 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Det med annonseformat får så være. Vi må innse at det koster penger å drive et slikt nettverk, noe dem tjener inn ved reklame. Så lenge dem holder seg unna pop-ups og lydreklame er jeg fornøyd med det. Men det går an å lage pene websider rundt de nye annonseformatene også, noe som ikke er tilfellet i denne sammenhengen.. De som ikke har sett den kan vel vente, siden det er en beta styret ikke vil at for mange skal få se siden før den blir offentlig publisert.. Anyway, var det mulig å få noen admins med litt makt her til å se på argumentasjonen osv..? Når 95% (+/-) av folka på WDS-siden av forumet sier at siden er et tilbakesteg og at den ikke er pen, så er det lissom noe som heter "take the hint".. No offence til den som har utvikla den, men til dette formålet mener jeg at det burde ha blitt laga noe bedre.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Mjepp, jeg er egentlig helt enig i at de burde egentlig bare kaste alt de har nå og flekke inn noe helt nytt noe, utviklet av en som virkelig kan design. Not my call tho. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Vi skulle gjerne hatt bedre tid til å jobbe med sidene, men det fikk vi desverre ikke denne gangen. I tillegg til allerede dårlig tid dukket opp noen svært ubeleielige ting som f.eks. trusselen om søksmål fra Microsoft, som distraherte oss alle og forsinket ting i over en uke. Hvor pent det nye designet er, er det uenigheter om også blant oss i hw. Personlig synes jeg det er helt greit, men det tok litt tid å venne seg til. Nå er vi rett og slett nødt til å få ut det nye designet, så vi kommer nok til å lansere det i morgen. Det blir helt sikkert bråk, det blir det alltid når man gjør endringer, spesielt ved innføring av nye annonseformater. Jeg håper likevel at folk gir designet en sjanse, og venner seg litt til det. Jeg vil forøvrig rette en stor takk til lokaltog, marvil, cfenzo og O, som har kommet med hyggelige bidrag og kommentarer. Desverre hadde vi ikke mulighet til å oppfylle alle deres ønsker! De nye sidene er forøvrig kodet sammen av meg, i xhtml 1.0 strict, med css2 og div-basert design. Desverre har vi en del gamle systemer som ødelegger for den siste valideringen av de ferdige sidene. Et eksempel er annonsesystemet, det lager noe grufull suppe av html-kode. Når det gjelder logoen, hva mener du/dere med at den er skeiv? Den er helt loddrett på alle sider hvis det er det dere tenker på. Det kan kanskje oppstå et lite synsbedrag pga. de skrå kantene? Håper jeg fikk svart på det meste dere lurer på, jeg har hatt det litt travelt i det siste, og har ikke hatt tid å kikke så mye innom her! Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Når det gjelder logoen, hva mener du/dere med at den er skeiv? Den er helt loddrett på alle sider hvis det er det dere tenker på. Det kan kanskje oppstå et lite synsbedrag pga. de skrå kantene? Denne feilen har jeg ergret meg over iallefall.. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Logoen er fortsatt ikke ferdig, jeg venter på den ferdige versjonen, som forhåpentligvis har riktige mellomrom. Hvis ikke sender jeg den tilbake! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 I tillegg til allerede dårlig tid dukket opp noen svært ubeleielige ting som f.eks. trusselen om søksmål fra Microsoft, som distraherte oss alle og forsinket ting i over en uke. Hva er det om har skjedd? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hei knatten, hyggelig å se at vi tas seriøst, uansett hvordan utfallet blir. Det nye designet fungerer det, men jeg har noen enkle, gjennomførbare punkter som burde tas i betraktning: Logoen burde presenteres på en annen overflaten og uten outline, det finnes en million (mild overdrivelse) bedre måter å løse plasseringen på. For Guds skyld, den bør være i sidekolonna men synes, som sagt, ikke den fungerer på den bakgrunnen. Et slags hvitt "innrykk" hadde gjort seg, tror cfenzo allerede har lagen el liten demonstrasjon av det. Vet dog ikke om du har sett denne. Menyelementene helt øverst (ANBEFALINGER BRUKTMARKED FORUM GUIDER PRODUKTGUIDE TESTER WEBSHOPGUIDEN) burde vel settes som <li>-elementer, dette for bedre kompatiblitet med f.eks mobile browsere og andre ikke-css-browsere. Høyre kolonne er ALT for brei, det er virkelig dette som gjør at jeg får det hele i halsen. Den tar unødvendig mye oppmerksomhet i forhold til innholdet på siden, og er unødvendig bred. Burde ihvertfall trekkes inn med 40-50 px, kanskje kan dette utnyttes til å øke bredden på innholdskolonna (som jo er en god ting). Reklamen i toppen får mye oppmerksomhet, regner med at dette ikke endres, og at dette er en fullstendig bevisst og økonomisk avgjørelse, ja kanskje til og med pådriver for det nye designet. (?) Er det på tide å pensjonere grid-bakgrunnen? Er kanskje skirftstørrelsen på nyhetene en smule for stor? Ellers skal du ha ros for å legge tid og arbeid i å følge webstandarder, som et av de første få av mange norske, seriøse nettsteder. Meget positivt. Saksøkt av M$? har du sagt A må du nesten si B. Ellers aksepterer jeg om dette er en sak dere ikke vil informere publiken om. Mvh Lenke til kommentar
knatten Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) -Dersom noen har forslag til bedre løsninger med logoen, så tegn i vei! Marvil prøver nå å fikse logoen så den ser bedre ut på en varierende bakgrunn. Har ikke sett det cfenzo har laget, finnes det en link elns.? -<li>-elementer er ikke dumt, det kan fikses. -Størrelsen på høyre kolonne har vel vært det mest kontroversielle temaet i det nye designet. I utgangspunktet fikk vi beskjed av salg om at annonsen der skulle bli bredere og lavere. Da tenkte vi å slå to fluer i en smekk, og gi mer fokus på det vi har i den kolonnen, f.eks. forum-feeden, som har fått lengre linjer og flere innlegg i feeden. Så ble det endringer i annonseformatet, men vi valgte å beholde bredden fordi en del ønsket å beholde det fokuset. Så får vi se hva som skjer med annonsen, det beste hadde vært å få en bredere og lavere en. -Reklamen på toppen er en av hovedgrunnene til at vi begynte prosessen med å legge om designet ja. -Gridet var ikke med først, men så tok vi det med likevel for å dempe høyrekolonne litt. Nå har vi tonet ned gråfargen på denne, så det trengs kanskje ikke likevel. Prøver meg litt frem her. -Nyhets-fonten synes jeg også er et hakk for stor, men Håvard synes den er bra sånn. Alle kan ikke bli fornøyd på en gang... -Jeg liker webstandarder veldig godt, jeg synes også de letter jobben en del. Dersom du tvinger deg selv til å skrive riktig kode blir det lettere å jobbe videre med. I tillegg har man selvfølgelig de andre fordelene, som browser-kompatibilitet osv. MS-saken dreier seg i korthet om at vi fikk et brev av Microsofts advokater, der de krevde at vi la ned windows.no og gav dem domenet innen 1. juni (dvs. ca. tre ukers frist). Vi hadde allerde planlagt en stund å slå sammen windows.no med programmer.no og sourcecode.no, men hadde ikke planer om å være klare med dette før rundt 1. juli. Dermed ble det en del ekstra jobbing for drift for å hjelpe nye programmer.no på beina, og dermed også mindre til til å tenke på hardware.no. Edit: Vi har fortsatt ikke blitt saksøkt, og blir det neppe ettersom vi etterkom kravene til Microsoft. Det skal også sies at de sansynligvis har all rett på sin side i denne saken. Endret 11. juni 2004 av knatten Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Vel, det ligger en artikkel om emnet ute på programmer.no.. Uansett, kort fortalt; HW-nettverket eide vel windows.no, noe Microsoft ikke likte spesielt godt.. De har vel muligens rett på det domenet siden dem har et OS som heter det, og som har hetet det i lang tid, også før HW (eller hvem som helst) kjøpte det opp. Ergo fikk dem brev fra MS sine advokater, noe som gjorde at dem måtte ta ned windows.no og slå denne sammen med resten i Programmer.no.. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Da var det nye designet ute! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hei, jeg er ikke så begeistret over det nye designet men jeg blir vel vant til det til slutt! Men det er et par bugs jeg tenke jeg skulle informere om, merk at disse bugene forekommer i Firefox så jeg vet ikke om det samme skjer i IE eller Opera. Skjermdump en. 'Webshopguiden' og 'Søk' blir most sammen. Skjermdump to. Disse bugs-ene oppstår når man bruker det gamle hw.no skinnet. Her kan man se at bakgrunnen er borte, det samme gjelder logoen i tillegg til at mange tabeller er plutselig blitt for brede og jeg mistenker at spacer-gifene er også borte. Men ellers kan jeg vil si at dette begynner å komme seg! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Mine tanker: : Menyen er helt på jordet : _Alt_ for stor bredde på "Siste fra forumet" : Litt for stor logo til komplett : Nyhetene savner jeg lengre oppe! Lenke til kommentar
notarget Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Bruke gamer.no sitt, bare med nye farger/logo/bilder Lenke til kommentar
OeO Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Her vi skal komme med saklig kritikk? Tre ting jeg vil kommentere: - litt lite kontrast mellom bakgrunnen og teksten på hw-nettverket (der hvor søstersidene står nevnt) syns det forsvinner litt. - også syns jeg kolonnen til høyre tar vekk fokuset fra nyhetene, men det så jeg du hadde nevnt. -syns den pila mot "søk" ble litt for spesiell... trenger vi virkelig denne? Lenke til kommentar
granhus Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 hva med å "heve" nyhetsdelen litt ut fra resten av siden for å få tilbake fokus på nyhetene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå