Shotherra Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg kan kjøpe en mazda Rx-7 86 modell til en pris rundt 45 000+,- Den har en del mangler og har muligens stått litt. Det er en wankel motor på 150hk og har gått 170 000 Km+ Det er rust noen steder og litt lakk som er skrapet vekk.. Bilen er i fin stand ellers.. Spørsmålet mitt er da om jeg burde kjøpe den, og aller helst prute ned så mye som mulig? Er denne mazda`en godt kjøp? Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det er vel mkll det der da.. Ulempen med en så gammel wankel er at motordelene slites veldig fort på de. Det blir fort lekkasjer mellom tennrommene i motoren hvis du skjønner. På mklll har de byttet de ut med noen som tåler mer, men på den der må du regne med å måtte skru endel. I tillegg er den veldig tørst og har dyre deler. Bare tennpluggene må du ut med 500kr stykket for.. Kan med fordel bestilles fra usa til ca 250kr for begge. Ikke er det galvanisert karosseri heller, så rusten kommer fort dersom den først får fest. El-feil er et typisk problem på flere av disse. Dersom jeg skulle kjøpt den, måtte den vært veldig billig. Det er da en spesiell og morsom bil likevel.. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 86-modell begynner å bli farlig gammelt.... Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Det er vel mkll det der da.. Ulempen med en så gammel wankel er at motordelene slites veldig fort på de. Det blir fort lekkasjer mellom tennrommene i motoren hvis du skjønner. På mklll har de byttet de ut med noen som tåler mer, men på den der må du regne med å måtte skru endel. I tillegg er den veldig tørst og har dyre deler. Bare tennpluggene må du ut med 500kr stykket for.. Kan med fordel bestilles fra usa til ca 250kr for begge. Ikke er det galvanisert karosseri heller, så rusten kommer fort dersom den først får fest. El-feil er et typisk problem på flere av disse. Dersom jeg skulle kjøpt den, måtte den vært veldig billig. Det er da en spesiell og morsom bil likevel.. Hmm, nå ble jeg usikker.. kan jeg ikke bare bruke vanlige tennplugger? Det var faktisk ikke så mye rust på tror jeg... Du nevner EL-feil... med tanke på hva? Tror jeg skal ta den ut på en liten prøvetur til en som kan mye om biler... Wankel motorene slites veldig når man presser hardt når den er kald, men når den blir gjennomsnittelig varm så går vel alt greit?? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 86-modell begynner å bli farlig gammelt.... jaha? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Ja, det jeg mener er at du må forberede deg på en del utgifter med vedlikehold osv....... Mange som kjøper går kraftig ned på årsmodell kun for å få et bestemt merke, men glemmer at det kanskje finnes bedre alternativer til sitt bruk... Man går fort lei eldre biler hvis de ikke er i meget god stand... Spesielt hvis de brukes daglig... Men skal du absolutt ha 86mod RX-7 så er ikke prisen svindyr, hvis bilen er den standen du forklarer. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Ja, det jeg mener er at du må forberede deg på en del utgifter med vedlikehold osv....... Mange som kjøper går kraftig ned på årsmodell kun for å få et bestemt merke, men glemmer at det kanskje finnes bedre alternativer til sitt bruk... Man går fort lei eldre biler hvis de ikke er i meget god stand... Spesielt hvis de brukes daglig... Men skal du absolutt ha 86mod RX-7 så er ikke prisen svindyr, hvis bilen er den standen du forklarer. ok, men det finnes da deler til denne i her i landet? lokalt rundt Kristiansand? Kan nok få prutet ned prisen en god del.., hvis selgeren går med på så tar jeg den med til en som kan mye om biler Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Akkurat hva som er rundt kristiansand aner jeg ikke, heller ikke hvor lett det er å få tak i resten av landet... da jeg aldri har eid en slik bil. Men bilen er noe spesiell, så det er ikke slike deler som du finner på Biltema og lignene... Men deler er sjelden noe problem, finnes masse steder i utlandet som spesialiserer seg på slike ting og kan sende... Smart å ta den med til noen som kan bil ja... Da har får du noen gode argumenter på prispressing også... Eventuelt studer noen forum på nettet som handler om Mazda, da ser du sikkert grunner til å kjøpe en slik bil og grunner til å ikke kjøpe den... Har desverre ingen linker akkurat nå. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Akkurat hva som er rundt kristiansand aner jeg ikke, heller ikke hvor lett det er å få tak i resten av landet... da jeg aldri har eid en slik bil. Men bilen er noe spesiell, så det er ikke slike deler som du finner på Biltema og lignene... Men deler er sjelden noe problem, finnes masse steder i utlandet som spesialiserer seg på slike ting og kan sende... Smart å ta den med til noen som kan bil ja... Da har får du noen gode argumenter på prispressing også... Eventuelt studer noen forum på nettet som handler om Mazda, da ser du sikkert grunner til å kjøpe en slik bil og grunner til å ikke kjøpe den... Har desverre ingen linker akkurat nå. Takker så mye For håpe du har noen linker da EDIT: skriveleif Endret 8. juni 2004 av CorVette Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Den Mazda`en har 4 seler montert, men er registret som 2 seter.. blir det billigere? Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har ingen betydning om den er registert som 2 eller 4 seter.. Nei, du kan ikke bruke "vanlige" tennplugger.. Dessverre.. Når jeg sier elfeil så tenker jeg på alt fra releer til lys, motorstyring, starter og andre ting i motorrommet. Anker i dynamo begynner nok å bli slitt, kanskje det må byttes osv. Sier bare som de andre her, at du må være forbredt på endel mekking. Men dersom du ikke er redd for å bli skitten på fingrene, og tåler å være uten bil noen dager mens du venter på deler, er det greit. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Har ingen betydning om den er registert som 2 eller 4 seter.. Nei, du kan ikke bruke "vanlige" tennplugger.. Dessverre.. Når jeg sier elfeil så tenker jeg på alt fra releer til lys, motorstyring, starter og andre ting i motorrommet. Anker i dynamo begynner nok å bli slitt, kanskje det må byttes osv. Sier bare som de andre her, at du må være forbredt på endel mekking. Men dersom du ikke er redd for å bli skitten på fingrene, og tåler å være uten bil noen dager mens du venter på deler, er det greit. hmm, nå ble jeg veldig usikker på om jeg vil ha den... Men vil ikke Mazda verkstedene ha deler til den bilen? Jeg liker å skru, så det er ikke det som er problemet.... har ikke lappen enda men får den om ikke så lenge.. så jeg klarer meg godt uten bil...! Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Mazda verkstedene vil nok kunne ha noe av de, men det er ikke en modell det fins mange av, derfor tviler jeg på at de har det meste på lager. Men det var en dyr bil når den kom, og det er derfor fortsatt dyre deler.. Som nevnt, dersom du skal bytte plugger, koster de ca 500kr pr stk hos Mazda forhandler i Norge. Bestiller du de fra Uniten kommer de på ca 250kr for paret. Bare som et eksempel. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Mazda verkstedene vil nok kunne ha noe av de, men det er ikke en modell det fins mange av, derfor tviler jeg på at de har det meste på lager. Men det var en dyr bil når den kom, og det er derfor fortsatt dyre deler.. Som nevnt, dersom du skal bytte plugger, koster de ca 500kr pr stk hos Mazda forhandler i Norge. Bestiller du de fra Uniten kommer de på ca 250kr for paret. Bare som et eksempel. javel.. ok, men så kommer frakten da...(blir jo seff billigere, men hva er frakten på da?) Ser i signaturen at d har en bil til salgs? En annen ting: bilen er registret som 2 seter, betyr det at det da er en varebil? må jeg ta ut setene og selene bak for at det skal gå?? Endret 9. juni 2004 av CorVette Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Pluggene kom på 250kr inkl frakt. Det er ikke toll og slikt på småting vet du.. Corradoen er til salgs ja. Dersom du vil vite mere om den kan vi ta det på pm. At bilen er registert som 2 seter betyr ikke at det er en varebil. For å få en bil som varebil må du først og fremst ha et lasterom, og det tviler jeg det er på RX7'en.. I tillegg må bilen være så og så tung for å kunne ha nyttelast nok til å bli omregistrert. OG den vil da få grønne skilter. Ikke heng deg opp i sete-problematikken.. Trenger ikke bety noenting. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Pluggene kom på 250kr inkl frakt. Det er ikke toll og slikt på småting vet du.. Corradoen er til salgs ja. Dersom du vil vite mere om den kan vi ta det på pm. At bilen er registert som 2 seter betyr ikke at det er en varebil. For å få en bil som varebil må du først og fremst ha et lasterom, og det tviler jeg det er på RX7'en.. I tillegg må bilen være så og så tung for å kunne ha nyttelast nok til å bli omregistrert. OG den vil da få grønne skilter. Ikke heng deg opp i sete-problematikken.. Trenger ikke bety noenting. Takk for info Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Pluggene kom på 250kr inkl frakt. Det er ikke toll og slikt på småting vet du.. ................... Hvor fant du de hen? Har du link.. Jeg har fått meg digitla kamera, så jeg kan da bilder av bilen slik at det er lettere for dere å avgjøre prisen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå