Gå til innhold

FrankenCooler II og Mahogany Magic spesial:

Anbefalte innlegg

Etter et utall med forespørsler angående "FrankenKjøleren" og mahogny kabinettet har jeg funnet frem noen godbiter til dere...jeg har nemlig lastet opp samtlige bilder som ble tatt under disse prosjektene...ca 50 bilder i tillegg til de dere etter all sannsynlghet allerede har sett: http://www.dwpg.com/frankencooler2/8/

Vær oppmerksom på at disse bildene er digre, typisk mellom 150 og 250Kb...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Peltier på en TBird anbefales i utgangs punktet ikke i det hele tatt fordi:

- TBirden utvikler 80-150W varme

- Gyllen regel: Peltier styrke=CPUwatt x 2, dvs min 200W, helst 300w, og disse tærer ganske heftig på strømregninge, og du må ha en vanvittig separat strøm forsyning for i det hele tatt å drive dette...

Lenke til kommentar

Jeg må nesten bare si dette, men jeg liker absolutt ikke designet, og en del annet på Mahogny kabinettet ditt sverre...

Jeg skal utdype meg :

Kabinettet var nesten totalt terning formet, dvs VELDIG firkantet, og øhh TAPE fast radiator og temperaturmåler ? Litt for jalla... ellers hadde du ganske mange gode løsninger på diverse saker, som f.eks separerte deler til kjøling og hardware, og innkapsling idéen til prosessoren var genial !

Hadde planer om et mahogny kabinett selv for et par år siden, men jeg er VIRKELIG glad jeg aldri bygde det, det var LITE og stygt når jeg tenker tilbake.

Skal bygge kabinett selv, tenker det blir Mahogny (alltid likt det treverket) eller et annet fint tre, mi får sjå ka det blir til...

Lenke til kommentar

Ja, det er utrolig jalla å teipe fast radiaor, men hadde dessverre ikke verktøy til a lage en dukt i aluminium om jeg helst ville gjort. Termometeret er det egentlig bare to måter å feste, det ene er å lime det, og det andre er å tape det...fineren er så tynn at skrurer ville aldri fungert.

"man kan ikke lage omelett uten å knuse ei høne"

sjekk ut hjemmesiden min

Duckman's Wild Page

[ Denne Melding var redigert av: Duckman på 2001-11-10 15:58 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...