Gå til innhold

Trenger en hjemmeside

Anbefalte innlegg

IE = back, forward, stop, refresh, home, adress

og det er det som følger med windows.

Opera = mye dilldall som jeg ikke trenger vist jeg husker rett...

MEN jeg skal gi opera en liten sjangse i morgen

EDIT: Helt erlig.. det er flest personer på internet som bruker IE. Da bør vi som designere lage sider som støtter IE.

Endret av aog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: Helt erlig.. det er flest personer på internet som bruker IE. Da bør vi som designere lage sider som støtter IE.

IE = Teit og treig nettleser som verken har mulighet for skikkelig "tabbed browsing", eller støtte for W3C standarder. Møkk. Einaste grunnen til at "alle" har den, er at den er standard installert på windows, og trist nok har microsoft tilnærma monopol på operativsystem på vanlige PCer.

Opera = En veldig god nettleser, støtter stortsett W3C standarder veldig bra, har mange muligheter, har masse mindre dilldall enn IE (når du har fjerna unødvendige verktøylinjer iallefall), samt at den er masse raskare enn IE.

Mozilla/firefox = Ikkje prøvd, men antar dei er ganske gode - det er nok en grunn til at alle påstår det.

=================================================

Konklusjon, er IE bra? Nei.

Lenke til kommentar

EDIT: Helt erlig..  det er flest personer på internet som bruker IE. Da bør vi som designere lage sider som støtter IE.

Mozilla! I _denne_ nettleseren er det ikke mye dilldall. Den fjerner alt av pop-up og blir heller ikke styrt av alskens spyware og adware.. Og ikke minst - den viser sidene sånn som de skal vises..

SE!!

Edit; nei nå glemte jeg å si tabs! det mest geniale ved ikke-ie nettlesere.. i hvertfall mange da :thumbup:

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Vil nok uanset vere delte meninger, men vi som designere må da ta hensyn til den delen av nettbrukerene som bruker IE.

Å lage et design som ser helt ¤#@*§ ut i IE er jo idioti når det er så mange som bruker IE.

Det er min mening.. ..proove me wrong.

Og, nei, hvorfor skal du sette fast høyde og minimumshøyde?

Vel.. height: 200px; fungerer som minimumshøyde i IE. Gjør det på min webside i allefall. Men det fungerer ikke i oprea ect. så derfor lurte jeg på om jeg kunne bruke begge for at det skulle virke i IE og opera siden min-height: 200px; funker i opera.

Lenke til kommentar
Vil nok uanset vere delte meninger, men vi som designere må da ta hensyn til den delen av nettbrukerene som bruker IE.

Å lage et design som ser helt ¤#@*§ ut i IE er jo idioti når det er så mange som bruker IE.

Det er min mening..  ..proove me wrong.

Og, nei, hvorfor skal du sette fast høyde og minimumshøyde?

Vel.. height: 200px; fungerer som minimumshøyde i IE. Gjør det på min webside i allefall. Men det fungerer ikke i oprea ect. så derfor lurte jeg på om jeg kunne bruke begge for at det skulle virke i IE og opera siden min-height: 200px; funker i opera.

Ja, jeg syns det er direkte idiotisk når folk her driter i IE - greit at IE suger men man må for all del ikke glemme alle som bruker IE!

Endret av PiRANhA
Lenke til kommentar

IE er jo en crappy nettleser og alt mulig av spyware og pop-ups osv. er jo så godt som integrert. IE _er_ dårlig i forhold til andre nettlesere på markedet. Det er faktisk ikke en smakssak, bortsett fra hvis du liker tons of spyware, pop-ups, manglende støtte for standarder og alt mulig negativt du kan komme på.

Og det håper jeg ikke så mange gjør?

Lenke til kommentar
Jeg har brukt lang tid på å komme opp med en løsning for IE. Heldigvis finnes "<!--[if IE]>"  :roll:
"<!--[if IE]>"

Har du lyst til å fullføre den?

dersom ie gå til index2.php

Feks:

<!--[if IE]>
  <style type="text/css">
  /*<![CDATA[*/ 
  #testElement {
     color: #00cc00;
     }
  /*]]>*/
  </style>
<![endif]-->

Mer kan lese her.

Lenke til kommentar

Hva som er best og ikke spiller ingen rolle. Vi som designeremå da ta hensyn til alle.

Slik Ingardj viste er jo let som bare det, og da er det vel ikke noe problem for oss å lage det slik at alle får glede av våre design.

Takk for hjelpen Ingardj

EDIT: Ikke det at jeg fikk det til, men jeg er ikke våken enda :p

Endret av aog
Lenke til kommentar
Neida alt funker fint nå både i Opere og IE  :thumbup:

kan ikke si meg enig i det med IE der..

Bare se selv: Slik ser det ut i IE

Her er løsningen:

Slik er det i css filen nå:

/* ========== INNHOLDSFELT ========== */
div#innhold {
min-height: 200px;
}

Slik skal det være for at det skal virke:

/* ========== INNHOLDSFELT ========== */
* html body div#innhold {
height: 200px;
}
div#innhold {
min-height: 200px;
}

EDIT: skrive feil :-p

EDIT2: Her er hvor jeg fikk svar på IE/Opera css ting buggs

Endret av aog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...