Gå til innhold

Anne-Kat. Hærland dømt for fyllekjøring

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990

Hun bør få lik straff som alle andre som begår en slik forbrytelse. Ikke vet jeg hva det er, men om det er 30 dager ubetinget fengsel og mistet lapp i 2 år, ja, så er det rettferdig. Hvis ikke dette er en vanlig straff for dette overtrampet, så er det feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hun bør få lik straff som alle andre som begår en slik forbrytelse. Ikke vet jeg hva det er, men om det er 30 dager ubetinget fengsel og mistet lapp i 2 år, ja, så er det rettferdig. Hvis ikke dette er en vanlig straff for dette overtrampet, så er det feil.

Ja det er en "normal" straff. Omstendighetene i saken blir selfølgelig lagt vekt på i tillegg når straffeutmålingen blir bestemt. Dette er ikke overdrevet om du heter Ola Nordmann eller Anne Kath Herland, så enkelt :) Straffen er helt passelig med forbrytelsen/idiotskapen, og mediadekning på hun regne med som "offentlig person".

Lenke til kommentar
Likehet for loven er ett viktig juridisk prinsipp. Dersom en bot gis på grunnlag av inntekt sikrer manat den svir like mye for rik som for fattig. Om dette virker i praksis er en annen ting.

Jeg tror faktisk at 30 dagers ubetinget fengsel og 2 år uten lappen svir ganske så godt.

Kanskje man dermed tenker seg om to ganger neste gang man føler behov for å fyllekjøre litt? La oss ikke glemme at det er en frivillig handling som har blitt utført her. Vedkommende var klar over at fyllekjøring ikke var lovlig og valgte selv å betale prisen for hva dette koster. Det finnes bare ett eneste offer i denne saken og det er personen som ble påkjørt bakfra.

Å trekke fram at den skyldige allerede har betalt 200.000 for reparasjon av skader på egen og andres bil er totalt irrelevant.

En tøff straff, ja. Urettferdig på noen som helst måte? Nei.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er helt idiotisk at hun skal få en så streng straff etter en liten fyllekjøring. Hun har allerede betalt over 200 000,- for skadene hun har påført de to bilene hun krasjet i, og har blitt kraftig latterliggjort i media. Er ikke denne straffen litt hard? Ubetinget fengsel? Det er jo tydelig at hun angrer på det hun har gjort, og kommer aldri til å fyllekjøre igjen. Hva får man ut av at hun må sone 30 dager i fengsel? Kunne hun ikke heller fått samfunnsarbeid? Boten var jo helt sinnsyk. De 200 000 hun allerede har punget ut må ha svidd nok i lommeboken hennes.

Dette tror jeg er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge.

Selvfølgelig skal hun straffes.. Straffes hardt. Det finnes INGEN god grunn til å kjøre i fylla, eller i bakfylla..

Denne ufattelige dumme damen, fortjerner det helt klart. Det at hun betalete for skadene hun har forårsaket + bøter skulle bare mangle

Endret av tøs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...