Mellet Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Okey.. Da skal jeg begynne å lage meg en gjestebok. Men kan kunn med HTML så jeg skal altså ha en gjestebok som er i HTML. Slik skal den være: _____________ Navn: [ ] Bla: [ ] Bla: [ ] [sEND] _____________ Meldinger: Her skal alle meldingene kommer.. _____________ Hmm.. Jeps noe slikt... Å imellom hvert inlegg vill jeg ha ett bilde... Bildet har jeg laget selv å er et langt bilde noe slikt: [ BIlde.JPG ] Innlegg1 [ BILDE.JPG ] Inlegg2 [ BILDE.JPG ] Ja-a... Det var alt jeg hadde å si. Endret 8. juni 2004 av Mellet Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 dette er lettest å fikse i php og enda lettere om du har tilgang til mysql. tror ikke det lar seg gjøre å bare bruke html Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Komplett umulig å lage en gjestebok i pure HTML PHP er en fin båt. Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Okey.. Men jeg kan cirka basic PHP. Men så var d mySQL... Hvordan setter jeg opp en slik server ? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Men så var d mySQL... Hvordan setter jeg opp en slik server ? Om du har en hosting-provider så slipper du å gjøre det...du må bare finne ut om du har MySQL på din serverpakke, så må du evt. lage alle tabellene.... Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har hjemmeside på Start.no å Home.no... Støtter de PHP å mySQL ? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 start.no støtter php - men ikke mysql. home.no kontoen er bare å kaste.. forbanna dritt. Freesql derimot tilbyr gratis MySQL hosting Lenke til kommentar
punktum Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Freesql er fin til en liten mysql database den. Eneste er at det er en limit på hvor mye bandwith du har per dag/time eller noe. Så lenge du bare skal ha en liten gjestebok er ikke dette noe spesielt problem, men skal du feks ha et større galleri ol. vil du sannsynligvis overstige kapasiteten du har på freesql. Men Freesql er den utvilsomt beste gratis løsningen på nettet (ihvertefall som jeg vet om) Sånn utenom vil jeg anbefale deg home.no.net isteden for home.no. Raskere og mer stabil provider. Endret 8. juni 2004 av punktum Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Du greier nok ikke å lage en gjestebok med kun HTML. Er du ikke så erfaren innen PHP og MySQL, kan jeg anbefale deg raweb sin gjestebok, rabok. Du finner den her: http://www.raweb.net/index.php?side=phpscr Ellers så tror jeg at gjesteboktjenesten min har akkuratt det du spør etter. Støtte for å legge inn egetvalgt bilde mellom innleggene og en hel del andre funksjoner. Link: www.nuffe.net Men selvfølgelig, det er mye morsommere å skryte til vennene sine at man har laget en egen gjestebok uten reklame Endret 8. juni 2004 av RipZ- Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Dette scriptet ser ut til å fungere bra. Men jeg møtte selv på en utfordring med php. gb.php dukker opp før index.htm på hjemmesideområdet mitt. Hvordan får jeg ordnet opp i dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå