EviLEddiE Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Vel, har gjort noen undersøkelser og nye oppdagelser om det er verdt å "oppgradere" BIOSen på et GF4 Ti 4400 til 4600. Vil bare med en gang si at dette IKKE er verd det. Hovedargumentasjonen fikk jeg fra en kamerat av meg som skulle prøve samme tingen med sitt Creative-kort. Han oppnådde ingen ekstra stabilitet ved overklokking, derimot forsvant muligheten for å velge andre utdata-enheter enn monitoren. Dvs at han ikke lenger kunne aktivere TV-utgangen gjennom Display Properties. Han kunne ha brukt TVTool for å få TV-utgangen på fote igjen, men føreløplig har det ikke kommet en versjon av programmet som fungerer mot GF4Ti enda. Det eneste forskjellen ellers var bare skjermbildet før BIOS som anga kortet som et Ti4600 samt at klokkehastighetene var stilt inn som Ti4600. Jeg gjentar: Man oppnår INGEN ekstra stabilitet/funksjonalitet ved modding av BIOS fra Ti 4400 til 4600. Da ser det ut som at BIOS-modding bare kan utnyttes med positivt resultat mot ATI Radeon 8500 (fra LE til Retail + blyanttrikset). [ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-04-14 22:00 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå