Sagacious Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Har leita endel, men finner kun betalversioner for kobling mellom en Access-db og java. Er det noen som kjenner til dette og evt har progga det som kan hjelpe meg? PS: Noen kommer sikker til å få lyst til å si "Bruk mysql osv" men har i utgangspunktet ikke tenkt til å installere en DB-server for en så liten database. På Forhånd takk. Njaal Endret 8. juni 2004 av Njaal[NOR] Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Heisann, Ett kjapt søk på Google gav meg denne siden og denne her som gir deg en god gjennomgang av hvordan du kobler opp mot Access. Jeg har dog ikke prøvd dette selv. dacourt Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Heisann, Ett kjapt søk på Google gav meg denne siden og denne her som gir deg en god gjennomgang av hvordan du kobler opp mot Access. Jeg har dog ikke prøvd dette selv. dacourt Hmm, ja disse var fine Takker. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 PS: Noen kommer sikker til å få lyst til å si "Bruk mysql osv" men har i utgangspunktet ikke tenkt til å installere en DB-server for en så liten database. Finnes jo flere 'embeddede' sql-databaser som kan kjøres som en del av programmet ditt uten noe som helst installering. F.eks. hsqldb, som jeg liker veldig godt. Men hvis du skal bruke en eksisterende Access-database, så er vel den beste løsningen sikkert å bruke en jdbc:odbc-bro, ja. Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 PS: Noen kommer sikker til å få lyst til å si "Bruk mysql osv" men har i utgangspunktet ikke tenkt til å installere en DB-server for en så liten database. Finnes jo flere 'embeddede' sql-databaser som kan kjøres som en del av programmet ditt uten noe som helst installering. F.eks. hsqldb, som jeg liker veldig godt. Men hvis du skal bruke en eksisterende Access-database, så er vel den beste løsningen sikkert å bruke en jdbc:odbc-bro, ja. Han trenger jo i utgangspunktet ikke innstallere Access heller for å bruke databasen i et program. Den ene artikkelen jeg refererte til hjelper deg med å sette opp databasen uten å ha innstallert programmet. dacourt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå