Gå til innhold

Noen som har kjøpt sin powerbook/ibook i utlandet?

Anbefalte innlegg

Er der noen her som har kjøpt sin powerbook i utlandet? Jeg har en Amerikansk kompis som kan kjøpe en 15"powerbook m/superdrive i Amerikansk utgave til meg i Usa for ca 17000 kr inkludert alt, men lurer på om det er bare er bry med det? Noen som har noen erfaringer med dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er der noen her som har kjøpt sin powerbook i utlandet? Jeg har en Amerikansk kompis som kan kjøpe en 15"powerbook m/superdrive i Amerikansk utgave til meg i Usa for ca 17000 kr inkludert alt, men lurer på om det er bare er bry med det? Noen som har noen erfaringer med dette?  :hmm:

Nei, det vil ikke være noe bry med det. Garantien gjelder i Norge også.

Ting du trenger å tenke på er:

-Er det ok med engelsk tastatur?

-Du trenger en omformer/plugg for å få laderen til å passe i Norge.

Lenke til kommentar

Det finnes en annen ting du også skal tenke på når du kjøper maskina i utlandet, selv om du har din vanlige Apple garanti er det slik at du ved kjøp i utlandet ikke har de samme rettighetene som i kjøpsloven. Mao mister du 1 år med reklamasjonsrett. På den annen side, maskina blir fremdeles billigere om du kjøper med apple care enn om du skulle kjøpt den i Norge.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

kjøpte min i usa. ikke no trøbbel der i gården. masse penger å spare. men godt poeng angående kjøpsloven. men men. en annen ting er jo den velkjente tollen. skal gå greit det siden den blir fraktet over personlig... gidder du be han kjøpe med en g5 til meg og?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

en liten ting...

er det ikke slik at ett engelsk tastatur på en powerbook har akkurat samme layout som det norske?

jeg mener, i teorien er det bare å gi programvaren beskjed om at tastaturet skal ha norsk oppsett, og evt. skrive over tastene slik at det blir norske tegn?

Lenke til kommentar

Joda, tastene ligger på samme sted, det er bare å velge norsk tastatur layout, så kommer ÆØÅ. Sitter og skriver på en amerikansk powerbook nå. Det letteste er faktisk å ha amerikansk tastatur layout, æøå får du ved å bruke Option knappen (f.eks Option O er Ø)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kjøpte min ibook g4 14" i usa nettopp for 7500 kroner.. Storfornøyd!

men plages litt med tastaturet.. har norsk oppsett i os x og har blant annet @-tasten helt til høyre på tastaturet, rett nedom delete-tasten.. Og det tegnet vi bruker å ha mellom ord vi tar bort (håper dere skjønner hva jeg mener) finner jeg ikke..altså det tegnet mellom let og s i "lets" Har ikke funnet et bilde av et norsk tastaturlay-out enda..

Lenke til kommentar

tommy: den ligger på samme tast som pipe på vanlige tastatur, altså til venstre for 1-tallet. Skjønner deg godt, hadde problemer i begynnelsen med å finne ting som | \ og {} [] på min maskin, og den HAR norsk tastatur :)

edit: skriveleif

Endret av magGen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...