Gå til innhold

Endelig 4,05Ghz boot og win, 3975Mhz stabilt

Anbefalte innlegg

Kjører min 3,0Ghz opp til 4,05 in i xp og kan kjøre sånn som 3dmark01 og slikt med ikke stress bencher. Kjører 100% prime stabilt på 3975Mhz med 1,725Vcore :devil:

Kjører minne i 1:1 ratio med 2,8v og agp på 1,6

Maskina er i profilen.

Må få meg en 2,6 eller no slik at eg kan utnytte minne litt mer.

Kjører på H2O.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er bra!

Men hvorfor stille AGP volten?

Det skader da vel mer enn det øker ytelsen?

Har hørt at det kan være avgjørende å stille AGP volt, har ikke peiling på hvorfor.

Nice klokk det der ja, hvilken vannkjøling bruker du da?

Stemmer det, blir mye mer stabilt med 1,6v men med tanke på grafikkytelse så er nok standard best.

Kjører AC cuplex cpu og gpu samt black ice extreme 2 raddis og eheim 1250 pumpe.

Lenke til kommentar
Men jeg kjører ett fullstendig anderledes slange ording enn noe av det jeg har sett her. Helt annen rekkefølge.  :thumbup:

Hvordan er det du har det da?

Kjører 1/2" fra pumpa til raddis og deler 1/2" slangen opp med y-ledd og overganger til 3/8" og kjører en av hver på cpu og gpu og flasker dem sammen igjen etter de har vært i blokkene og går over til 1/2" fra blokkene til tank til pumpe osv. Blir en extrem flow på dette viset. Pluss at vannet blir ikke varmet opp av cpu før det går til gpu og visa versa. Det kalde vannet treffer gpu og cpu med en gang det kommer ut av raddis. Pluss at 2 kretser a´ 3/8" med resten av systemet i 1/2" Blir flowen ekte 1/2" flow og ikke sånn på liksom.

Lenke til kommentar
Men jeg kjører ett fullstendig anderledes slange ording enn noe av det jeg har sett her. Helt annen rekkefølge.  :thumbup:

Kjører 1/2" fra pumpa til raddis og deler 1/2" slangen opp med y-ledd og overganger til 3/8" og kjører en av hver på cpu og gpu og flasker dem sammen igjen etter de har vært i blokkene og går over til 1/2" fra blokkene til tank til pumpe osv. Blir en extrem flow på dette viset. Pluss at vannet blir ikke varmet opp av cpu før det går til gpu og visa versa. Det kalde vannet treffer gpu og cpu med en gang det kommer ut av raddis. Pluss at 2 kretser a´ 3/8" med resten av systemet i 1/2" Blir flowen ekte 1/2" flow og ikke sånn på liksom.

Blir det ikke så det går gjennom mere vann i den blokken med minst motstand da? kan være et tap for cpu-tempen hvis mesteparten av vannet tar den andre veien :hmm:

Lenke til kommentar

Blir det ikke så det går gjennom mere vann i den blokken med minst motstand da? kan være et tap for cpu-tempen hvis mesteparten av vannet tar den andre veien :hmm:

har flow testa det, like mye vann gjennom begge blokkene. Litt kjipt hvis det skulle bli trang passasje en gang(som f.eks knekk på slange) da vil det jo bli som du sier. Men er veldig påpasselig med at alt av slanger skal ha perfekt bøy. For å flow teste dette tok jeg 2 bøtter uten vann og kjørte vannpumpa for å fylle opp de to bøttene. En med gpu retur og en med cpu retur, og de ble like fort oppfyllt. Dette ble gjort med systemet i maskinen sånn som slangene ligger i pc´en.

Lenke til kommentar

Får den "ganske" stabil på 4,05 hvis jeg bruker 1,75Vcore men dette tørr jeg ikke i lengden. Synes igrunnen 1,725 er plenty "for mye" jeg. :wee:

Edit: er det trygt å kjøre 1,75Vcore så lenge man har temp under kontrol?

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor lenge du har tenkt å ha cpuen... Eller om du har rå til en ny om den skulle gå gaiken...

Kjørte nettop min 2,4 celeron på 3,35ghz (ustabilt) på 1,85v... ,men den klikka når jeg kom over det!.... :cry:

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor lenge du har tenkt å ha cpuen... Eller om du har rå til en ny om den skulle gå gaiken...

Kjørte nettop min 2,4 celeron på 3,35ghz (ustabilt) på 1,85v... ,men den klikka når jeg kom over det!.... :cry:

Bryr meg ikke så veldig hvis jeg kverker cpu´en, men greit å vite. Skal ha ny snart likevel. Men denne sporten er risky og det er den ment å være. Skal ha 2,4 eller 2,6. Helst 2,6C.

Lenke til kommentar
Jeg har en P4 2.8C @ 3.5 Ghz med luft kjøling :p

92mm vifte på 23dB og en Swiftech ribbe. Lurer på hva den hadde klart med vann jeg... :wee:

Burde nå opp mot 3,75-3,8. Men alle pros er jo ikke 100% like så hvem vet?

Lenke til kommentar

Det er andre med 2.8C som klarer 3.7 med luft (dog med raskere vifte).

Klarer meg fint frem til Athlon64 FX-55 kommer, eller hvis AMD kommer med en bra stepping som gjør at man kan klokke de lavere modellene ganske høyt.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...