ZubZerO Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Jeg har tenkt og lage en billig og enkel vann-kjøler. Hvordan ville det fungert å sette på en kobber-plate på størelse med cpu'en ( og ca. 1-2mm tykk) over cpu'en og lodde på et litt flatklemt 1,5cm kobber-rør på kobber-plata som går rett over cpu-kjerna? Viss dere skjønner? <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ZubZerO på 2002-04-14 21:35 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: ZubZerO på 2002-04-14 21:37 ] Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Hei Jeg er ikke helt sikker på om jeg følger deg helt, men du tenker altså på en kopperplate på størrelse med cpu (ikke core vel? :smile:).. Sørg i alle fall for at røret får nok kontakt med plata som ligger innat core'en. Fyll igjen med noe metall der røret ikke går nedat eller noe sånt. Hvis man er på et starmt budsjett har jeg tro på å bruke midler på å holde vanntempen nede (satse litt på radiator etc.) i stedet for å bruke 700 spenn på en kjøleblokk som kanskje gir deg 1-3 grader bedre temp enn en man mekker selv. Lykke til i alle fall! Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 14. april 2002 Forfatter Del Skrevet 14. april 2002 Quote: On 2002-04-14 21:42, Zabre777 skrev:HeiJeg er ikke helt sikker på om jeg følger deg helt, men du tenker altså på en kopperplate på størrelse med cpu (ikke core vel? :smile:).. Sørg i alle fall for at røret får nok kontakt med plata som ligger innat core'en. Fyll igjen med noe metall der røret ikke går nedat eller noe sånt.Hvis man er på et starmt budsjett har jeg tro på å bruke midler på å holde vanntempen nede (satse litt på radiator etc.) i stedet for å bruke 700 spenn på en kjøleblokk som kanskje gir deg 1-3 grader bedre temp enn en man mekker selv.Lykke til i alle fall! Ja, det var det jeg i grunnen tenkte på, å ha et tykt kobberrør som går over kobberplata som er oppå cpu'en og fylle på med litt tinn o.l rundt det. billig og enkelt :smile: men vil det fungere bra? Jeg har tenkt å bruke den sammen med en bong-kjøler Lenke til kommentar
Napoleon Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Jeg prøvde det samme engang det eksakt samme en gang, bare det at kjølerøret som jeg la oppå coldplata inneholdt freon-gass, røret holdt en temp på ca. minus 15-20 grader. Men jeg fikk det ikke til fordi jeg ikke fikk ordentlig kontakt med coldplata. Men hvis du sørger for å få god kontakt kan det hende at det går, vil vel bli som en dårlig vannlokk... Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-14 22:04, Napoleon skrev:Jeg prøvde det samme engang det eksakt samme en gang, bare det at kjølerøret som jeg la oppå coldplata inneholdt freon-gass, røret holdt en temp på ca. minus 15-20 grader. Men jeg fikk det ikke til fordi jeg ikke fikk ordentlig kontakt med coldplata.Men hvis du sørger for å få god kontakt kan det hende at det går, vil vel bli som en dårlig vannlokk... Hmm, ok, skulle vel gå bra viss jeg tar og setter røret i skrustikka og klemmer det litt flatt og smasher på med litt lodde-tinn rundt? Eventuelt legge røret i en slags S oppå kobber-plata? Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-15 14:41, ZubZerO skrev: Quote: On 2002-04-14 22:04, Napoleon skrev: Jeg prøvde det samme engang det eksakt samme en gang, bare det at kjølerøret som jeg la oppå coldplata inneholdt freon-gass, røret holdt en temp på ca. minus 15-20 grader. Men jeg fikk det ikke til fordi jeg ikke fikk ordentlig kontakt med coldplata. Men hvis du sørger for å få god kontakt kan det hende at det går, vil vel bli som en dårlig vannlokk... Hmm, ok, skulle vel gå bra viss jeg tar og setter røret i skrustikka og klemmer det litt flatt og smasher på med litt lodde-tinn rundt? Eventuelt legge røret i en slags S oppå kobber-plata og lodde det fast? Ingen andre som vet hvordan det vil fungere? Lenke til kommentar
Punisher Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Ville heller satse på å lage en skikkelig microblokk av en liten kobberbit og feste rørene på denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå