ChristR Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Pc'n min har blitt engangs pc! Når jeg slår den av å starter den igjen, kommer det at det har skjedd en feil og jeg kan velge safe mode, start windows normally osv. Her fryser den. Begynner å bli irriterende å innstalere windows vær gang jeg skal starte maskinen. Kunne tenkt meg å bytte til linux, er dette en ide? Kanskje feil posta den her...men men... ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 11. juni 2004 av Blib Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hva slags Windows installerer du? Har du tidligere hatt problemer med maskinvaren? Og ja, denne er nok noe feilpostet. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Kan høres ut som harddisken er gåen... Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Harddiskene funker iallefall nå. Innstallerer Windows Xp Man si litt om pc'n hvis det hjelper noe. HDD: 2 WD 120gb CPU: Amd Xp 2000+ (1800mhz) Hovedkort: Msi K7N2 Delta (1 uke gammelt) Grafikk: Gefore Mx 420 64mb, dette her er sikkelig dårlig! Kosta 500 kr nytt for 2år siden... (Kanskje det er grafikkkortet?) Har hatt det samme problemet for 2 uker siden. Da var grunnen at windows ble ødelagt av formye virus. etter dette har jeg fått en ny harddisk og hovedkort. Data'n funker nå. Det er den jeg sitter på nå som det er noe galt med. Men jeg tipper at hvis jeg slår på, må jeg innstalere på nytt igjen. Endret 8. juni 2004 av Rs125 Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Da er jo løsningen enkel; ha den på 24/7 og kryss fingrene for at den ikke kræsjer Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Da er jo løsningen enkel; ha den på 24/7 og kryss fingrene for at den ikke kræsjer Haha... Hmm..Andre forslag kanskje? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hører nesten ut som en pc som klikker når den blir klokka. Har du skjekka at alt er riktig i BIOS? Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Man si litt om pc'n hvis det hjelper noe.HDD: 2 WD 120gb CPU: Amd Xp 200+ (1800mhz) Hovedkort: Msi K7N2 Delta (1 uke gammelt) Grafikk: Gefore Mx 420 64mb, dette her er sikkelig dårlig! Kosta 500 kr nytt for 2år siden... (Kanskje det er grafikkkortet?) AMD XP 2000+ er standard 1667 MHz, ikke 1800 MHz.. Du har ikke overklokket CPU vel? I så fall kan det jo hende dette er årsaken. Jeg ser også at du har et nytt hovedkort, sikker på at alt er som det skal være? Sjekk hovedkortet grundig (kontakter / rambrikker / cpu-kjøler ..etc.). Men jeg er ikke sikker på at dette har noe med dine problemer å gjøre. Det virker mer som om du ikke har formatert harddisken korrekt.. Dvs. kanskje du brukte "quick format" første gangen du formaterte harddisken. Det kan skape problemer ved installeringen av Windows, ihvertfall har det skapt problemer for meg en gang (noe lignende det problemet du har)... Hvis det er saken, så løses problemet enkelt ved igjen å formatere "skikkelig" (dvs. unngå alt som heter hurtig eller quick formatering). Endret 8. juni 2004 av IIIvolt Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Hører nesten ut som en pc som klikker når den blir klokka. Har du skjekka at alt er riktig i BIOS? Kommer opp feil medling vær gang jeg starter, bios not innstalled. Men jeg har aldri brydd meg noe om den. SKrev forresten feil.. Xp2200+ har jeg. Endret 8. juni 2004 av Rs125 Lenke til kommentar
Gone Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Bios not installed? Da må det være hk, da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå