ATI TwEaKer Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg var i Side for knappe 2 uker siden. En drøy time kjøring med buss fra Alanya. Meget fin by, selgerne er faktisk ganske trivelig om du svarer høffelig, og om du faktisk skal kjøpe noe blir de iallefall hyggelige. De varter opp med den drikken du måtte begjære, og om du f.eks skal kjøpe en bukse å du må legge den opp, så gjør de det på stede, uten ekstra tillegg i prisen som du selvsagt har prutet til halvparten! Sånn service skulle man ha hatt i Norge. Svar til trådstarter ( som mest sannsynligvis er i Tyrkia nå ) - Fake merkeklær. Det kryr av ting som f.eks Lacoste, Marko polo, puma, addidas, disel, Levis osv... - Gull og sølv. Koster en brøkdel av det det gjør i Norge å det finnes masser av gode kvalitets smykker og lingnede, og noe ikke fullt så bra Det du BURDE styre unna er parfyme ( med unntak av tax free butikkene ) Dette er som regel fake, og mister lukten så kjapt du setter rompa di på flyet på vei tilbake. Ellers så vil jeg anbefalle å prøve en såkaldt POT kebab. Dette er kjøtt som kylling, biff og lam de putter inn i en krukke sammen med grønsaker. Krokken "kokes" opp, derretter tar de rett og slett og knuser krukken å legger maten på en talerken. Se opp for keramik skår Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Har kjopt meg 1 "replay" bokse og 1 "dýesel" bokse. For 250kr stykke. Va sinsyk til pruting altsaa, neste for at vi begynte aa sloss :!: Han va iallefall xtremt sur da eg dro. Den POT týngen har eg sett men ikke smakt. Reiser heim natt til mandag. Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 å si at gull og sølv koser en brøkdell av norsk pris er å ta i litt. Er det for billig så er det juggel. Prisen på edelmetaller er internasjonal, og med mindre fyren har en privat gruve (krev å få se den hvis han påstår det ) så er kilosprisen på gull den samme som her i landet. Det som gjør prisen hyggeligere er de lave kostnadene med foredling av gullet, og da er det ikke snakk om gibortpris, men gullpris + gibortpris for arbeidet med det Reiseoperatørene har som regel en avtale med en spesiell gullsmed og min erfaring er at det lønner seg å enten handle med den forretningen, eller finne en liten bortgjemt en på landet hvis du tør å satse litt Lenke til kommentar
Gudhjelpe Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hvorfor ikke bare skrive bra, kult, artig osv...? Et språk er stadign under utvikling. Nye ord komer og gsmler ord forsvinner. Sånn er det bare, enten du liker det eller ikke. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Er "stadign", "komer" og "gsmler" noen av disse nye ordene? Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Og da setter vi strek for orddiskusjonen her. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Faktisk! Saa fant eg eý eý gull sjappe som hadde heilt syke lave priser. Eg kjopte for 69kr pr. gram I norge koster det fra 160 týl 200kr pr gram. Det rare er at ALLE andre gull sjapper hadde priser som va 2-3 ganger saa mye... Kan hende det er noe muffens med denne sjappa da Gullet som eg kjopte var helt ekte, eg var paa mange andre sjapper aa sjekket det eg hadde kjopt. Da eg sa ka det kostet trudde dei ikke paa meg. Kjopte gullkjede týl 1600kroner (som i norge hadde kostet ca. 3500kr) Og eit bangle (armring) til soster mi som kostet 1500kr. Det hadde kostet 4000 i norge fordi dei maatte lage det for hand (tok 3 dager). Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Kevlar utstyr og seismograf. Ta gjerne med litt armeringsjern fra norge. Edit: Du var komt hjem i live ja, men ta med råda til neste gang Endret 5. juli 2004 av guttorm Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Er "stadign", "komer" og "gsmler" noen av disse nye ordene? :!: Til trådstarter: Vet ikke om du er hjemme enda, men ikke ta med deg stein ihvertfall. Da kan du bli arrestert for smugling av kulturminner eller noe. Leste om det for ikke så lenge siden. Du er herved advart Edit: Der leste jeg at du var hjemme ja... Endret 6. juli 2004 av bkvaloy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå