harald_ Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 hva annet enn HDD kan ta skade av at jeg drar ut strømmen mens maskina er i gang? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Ingenting? Når du slår av pc'en gjør du jo det samme som å kutte strømmen... Lenke til kommentar
jihn Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Føler jeg drar ut strømmen på pcn min et par ganger i uka jeg...da min klikker fra tid til annen.... Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Føler jeg drar ut strømmen på pcn min et par ganger i uka jeg...da min klikker fra tid til annen.... Jeg gjør også det, men jeg gjør en hel del annet også Man blir overrasket over hva dritten av en PC egentlig tåler... Har ødelagt en DVD spiller men ikke noe mer og jeg har slått og sparket en del Lenke til kommentar
joh-so Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Selve HDD kan vel heller ikke bli ødelagt... Er det ikke kun data på den som kan bli det?? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Selve HDD kan vel heller ikke bli ødelagt...Er det ikke kun data på den som kan bli det?? Ingenting med den som blir ødelagt heller... Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hvorfor har dere en trang til å dra ut strømmen? Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hvis det blir et "rent" strømbrudd så er det ikke farlig. Men hvis du får kontaktene til å "gnistre" så ødelegger du utstyret. Jeg har fått utstyret mitt ødelagt på grunn av det :/ Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hvorfor har dere en trang til å dra ut strømmen? "Trangen" kommer nok av at pcen fryser, og den velkjente Ctrl+Alt+Delet ikke funker. Kan jo være at vi snakker om folk som får ny når den gamle går, eller at de bare liker og dra ut den kontakten Lenke til kommentar
chil Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hvis det blir et "rent" strømbrudd så er det ikke farlig. Men hvis du får kontaktene til å "gnistre" så ødelegger du utstyret. Jeg har fått utstyret mitt ødelagt på grunn av det :/ mm husker en 30GB IBM som røyk for at jeg for en eller annen grunn fjerne Strømtilførselen til den mens den var igang(skulle høre forskjell på støynivået eller noe) da gnistra det litt å den funka ikke lenger etter det nei. Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har dere ikke hørt om jungeltrikset med å holde inne power-knappen i noen sekunder? Da slår PC-en seg av, uansett hvor vrang den måtte være. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hvorfor har dere en trang til å dra ut strømmen? Pga han du har på avataren din ..neida Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Er nok generelt bedre å bruke powerknappen fremfor å nappe ledninger ja. Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hva med RESET knapp? Er det ingen som har det lenger?? Jeg forguder den knappen! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Selve HDD kan vel heller ikke bli ødelagt...Er det ikke kun data på den som kan bli det?? Ingenting med den som blir ødelagt heller... På en del mp3-spillere med harddisk, så klikker harddisken om man drar ut kontakta mens det skrives til den. Er alle PC-harddisker sikret for dette? Lenke til kommentar
nukleuz Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 jeg fucka opp psuen ved å dra ut strøømen,anbefaler ikke d akkurat nei(lat til tider..jah) Lenke til kommentar
alfern Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det er en viss fare for at data på en harddisk blir korrupt dersom strømmen plutselig kobles fra, spesielt dersom det foregår skriveoperasjoner i samme øyeblikk. FAT filsystem er mer utsatt enn NTFS. Jeg har ved et par sjeldene anledninger vært vitne til at MBR har blitt korrupt ved strømavbrudd. Dersom maskina ikke får overspenning skal ikke noe ta fysisk skade... Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hvorfor har dere en trang til å dra ut strømmen? Pga han du har på avataren din ..neida Før på gammle maskinen min så funka ikke alltid knappen foran, så da var det bare å bruke knappen på PSU en. Eller å nappe ut ledningen Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 hmmm, for det som skjedde var: jeg nappa ut strømmen, skulle starte opp maskina igjen på nytt ett annet sted i huset, fyra opp og etter hvert begynte maskina og restarte i hytt og gevær Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 det som kan skje er at du kan få feil på diskene.. noe annet tar ikke skade.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå