ChRiZ_ Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hei. Hår en del video snutter fra ferien i fjor, som jeg gjerne skulle ha brent på dvd plater i et slikt format at de kunne sees på en vanlig dvd spiller. De fleste filene er i Mpeg2 format. Har prøvd å bruke Nero express 6. Ut fra det jeg har forstått skulle dette være mulig.. Men når jeg starter brenningen går det et par minutter så får jeg beskjed om at "Transcodingen" mislyktes. Noen som kan forklare med hva som er feil? Eventuelt hva jeg må gjøre/trenger for å få gjort dette. På forhånd takk Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Hvis du brenner det som "data disc" burde det jo gå bra. Da må dvd-spilleren din støtte mpg da, men det gjør de fleste spillerne Prøv deg frem med dvdrw Endret 8. juni 2004 av Gerrard Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Eller bruke TMPGEnc DVD Author. With TMPGEnc DVD Author you can change (author) you MPEG-1 / MPEG-2 files to DVD-Video structured files. Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Hvis du brenner det som "data disc" burde det jo gå bra.Da må dvd-spilleren din støtte mpg da, men det gjør de fleste spillerne støtter de fleste dvd-spillere mpeg1 og mpeg2 brent som ISO? var rimelig sikker på at man måtte brenne som (s)vcd... Endret 10. juni 2004 av Bro2 Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hvis du brenner det som "data disc" burde det jo gå bra.Da må dvd-spilleren din støtte mpg da, men det gjør de fleste spillerne støtter de fleste dvd-spillere mpeg1 og mpeg2 brent som ISO? var rimelig sikker på at man måtte brenne som (s)vcd... Så lenge du ikke har en bedriten dvd-spiller så burde det gå bra. Lenke til kommentar
Geir68 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Jeg fikk litt hakeslepp når jeg leste dette. Støtter min DVD-spiller i stua mpeg1/2 brent som data-DVD, eller er dette bare BS? Jeg har brent innpå 50 filmer til DVD, men har alltid brukt TMPG DVD Author for å generere VOB filene som Nero trenger(til VIDEO_TS folderen) for å brenne en DVD-video. Authoriseringsprosessen tar jo fort 10-20 minutter, så jeg ksulle gjerne spart denne tiden. Geir Endret 10. juni 2004 av Geir68 Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg fikk litt hakeslepp når jeg leste dette. Støtter min DVD-spiller i stua mpeg1/2 brent som data-DVD, eller er dette bare BS? Jeg har brent innpå 50 filmer til DVD, men har alltid brukt TMPG DVD Author for å generere VOB filene som Nero trenger(til VIDEO_TS folderen) for å brenne en DVD-video. Authoriseringsprosessen tar jo fort 10-20 minutter, så jeg ksulle gjerne spart denne tiden. Geir Hvis den ikke er eldre enn 2 år bør den det. Det er jo bare å brenne ut en mpg fil på en cd og teste... Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Jeg fikk litt hakeslepp når jeg leste dette. Støtter min DVD-spiller i stua mpeg1/2 brent som data-DVD, eller er dette bare BS? Nei, nesten ingen frittstående spillere gjør det. Som en tommelfingerregel kan du gå utfra at om ikke den spiller DivX, vil den heller ikke skjønne noe om du bare brenner en MPEG-fil på rett på en dataplate. Noen som støtter MP3 vil kanskje også skjønne det, men det er langt mindre sikkert. Endret 10. juni 2004 av tvangsgreie Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Er vel de færreste DVD-spillere som støtter avspilling av MPEG1/2-filer som ligger på en standard data-DVD. Derimot er det begynt å bli en del spillere som støtter MPEG4 og/eller DivX. (Tok en kjapp titt hos Komplett.no og Hi-Fi klubben, fant kun EN spiller som hadde MPEG i tittelen, men det sto ingenting om det i produktbeskrivelsen hos produsent) Lenke til kommentar
alfern Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Kiss og Asono tar Mpeg1 og 2, men de aller fleste vil ikke kunne lese innholdet på en data-cd / dvd. De må enten brennes som vcd, svcd eller dvd. Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Tøys. Min 2.5 år gamle Pioneer 545 støtter dette helt fint, både på CD og på DVD. Bare å legge MPEG1/2-filer rett på plata det. Lenke til kommentar
Geir68 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Takk for tipset,Sunking. Jeg har en enda eldre Pioneer DV-525. Det er vel tvilsomt at denne støtter dette, men jeg skal gjøre et forsøk i kveld på en DVD+RW plate . Mpeg filen må vel fremdeles være dvd-compliant? (Størrelse,GOP,bitrate osv) Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Ikke sikker. Har ikke forsøkt med "ustandard" mpeg-filer. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg har to billig dvd-spillere som er rundt 2 år gamle og BEGGE støtter mpeg. Den ene er Audix og den andre United og er kjøpt på Rimi og Prix. Det stod ikke på pakningen at den støttet mpeg, bare vcd. Har snakka med mange som har mpeg støtte på dvd spilleren uten at den støtter divx... Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg fikk litt hakeslepp når jeg leste dette. Støtter min DVD-spiller i stua mpeg1/2 brent som data-DVD, eller er dette bare BS? Nei, nesten ingen frittstående spillere gjør det. Som en tommelfingerregel kan du gå utfra at om ikke den spiller DivX, vil den heller ikke skjønne noe om du bare brenner en MPEG-fil på rett på en dataplate. Noen som støtter MP3 vil kanskje også skjønne det, men det er langt mindre sikkert. Jeg vil si at de fleste spillerene kan det. Du er litt på bærtur når du sier at nesten ingen spillere kan det. Og at det ikke står noe om mpeg i bruksanvisningen/spesifikasjonene betyr ikke at den ikke kan ta mpeg. Er bare å teste det. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Har prøvd dette både på en H/K Dvd25 og en Pioneer 535, fungerte like dårlig på begge spillerene... Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg vil si at de fleste spillerene kan det. Du er litt på bærtur når du sier at nesten ingen spillere kan det. Er du sikker på at ikke platene er brent med SVCD eller Video-DVD-filstruktur? Hva skjer om du legger flere filer på platen, der noen er datafiler og noen videofiler? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Brenner mpeg filer som data cd jeg. Aldri problemer med det. Flere filer på samme plate går også bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå