DanielS Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har en AMD Athlon XP1700+ prosessor som jeg aldri har overklokket eller noe som helst.. Likevel ligger tempen på rundt 60 grader uten at jeg kjører no spill engang, har hørt at dette er en smule høyt? Målingen er gjort med hjelp av et lite program kalt Hardware monitor.. Kanskje dette ikke er til å stole på? Lenke til kommentar
chil Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 for mye/ingen kjøle pasta. begge deler er dumt. Kjøler sitter skjeft. Du sitter i et varmt rom. Dårlig trekk i kabinett. kan være så mangt. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 hallo jeg hadde samme problemet med min CPU, det var riktig nok en XP2800Barton. løsningen for meg var å rense CPU og kjøleribbe. for så å smøre på et lag med Arctic Silver 5, da sank tempen til litt under 40 grader. Epz. AS5 får du kjøpt her: www.digitalimpuls.no Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Så det er litt for høyt altså... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Hvilken kjøler har du? Har du en boxed-løsning, med medfølgende kjøler? Bruker du kjølepasta, eller kanskje den lille firkanten som var på da du kjøpte den? Når alt kommer til alt, bruker de fleste programmer de samme sensorene inne i maskina. Når ditt prog sier 60 grader, så er nok ikke det helt på trynet. Du kan jo sjekke i BIOS f.eks? EDIT: Too late! Så mange innlegg på så kort tid da gitt... Endret 8. juni 2004 av bdd Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 En smule, greit om den holder seg under 50 grader. Epz Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Hvilken kjøler har du?Har du en boxed-løsning, med medfølgende kjøler? Bruker du kjølepasta, eller kanskje den lille firkanten som var på da du kjøpte den? Når alt kommer til alt, bruker de fleste programmer de samme sensorene inne i maskina. Når ditt prog sier 60 grader, så er nok ikke det helt på trynet. Du kan jo sjekke i BIOS f.eks? EDIT: Too late! Så mange innlegg på så kort tid da gitt... Har ikke Boxed, og ja jeg bruker den lille firkanten som var der da jeg kjøpte den... Husker ikke hva kjøleren heter i farta men den skal være stor nok! Sjekker i BIOS senere i dag når jeg starter igjen.. Takker! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 sliter og med varm cpu nå, er swiftech kjøleren som sitter slakt, men sånn er det når festet er av billig plastikk og microplex svarer ikkje på mail T_T Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Ser ikke problemet med varm CPU så lenge systemet er stabilt. Lenke til kommentar
hart Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 XP 1700+, er ikke det en palominokjerne? 60°C på denne er ikke akkurat noe spes å bekymre seg over.. over 70-80° er derimot absolutt noe å begynne å bekymre seg over.. Selvfølgelig kan det lønne seg i ny og ne å renske kjøleribbene på kjøleren for snafs, døde dyr og annen dritt som over tid samler seg der (les: støv)... gjør du dette så synker nok temperaturen noen grader.. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Jeg ville tatt av kjøleren og rengjort den og cpu. Deretter smurt på ny kjølepasta og montert. Kan sikkert gi deg 5-10 grader lavere. 60 grader er ikke farlig, men er i meste laget. EDIT: ga meg 8 grader med min forrige prosessor, XP2000+ Palomino. Endret 8. juni 2004 av bdd Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Er Palomino ja... Lenke til kommentar
Zitronballong Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Min 2000+ Har også palmino kjerne Disse er vel ikke kjent for å være spessielt kalde Min CPU lå på 60 Grader men et lag med ny kjølepasta dro den ned i 50-52 idle ca 60 load. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Ser ikke problemet med varm CPU så lenge systemet er stabilt. cpu'en tar kveld kjappere kanskje... Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Prøvd å støvsugd vifta for snyltere? (les: hybelkaniner) Ta vifta av kjøleribba og rens der også. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hvordan kan man vaske cpu? Har masse gammelt Kjølepasta gugg der og diverse. Q-tips og white-sprit? Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hvordan kan man vaske cpu? Har masse gammelt Kjølepasta gugg der og diverse. Q-tips og white-sprit? IKKE Whitesprit. Kjøp heller Isopropanol, (Kondensfjerner) Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Noen nettbutikker som selger det? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Prøvd å støvsugd vifta for snyltere? (les: hybelkaniner)Ta vifta av kjøleribba og rens der også. Brukte å støvsuge kjøleribba selv tidligere. Men har siden hørt rykter om at statisk elektrisitet fra støvsugeren kan ha "uheldige" konsekvenser. Har siden brukt trykkluftspray fra biltema, ... blåser støvet ut i resten av rommet, men ribba blir i hvertfall ren Til å vaske av kjølepasta, bruker jeg å stjele litt neglelakk-fjerner fra dama. Inneholder vel for det meste bare isopropanol, selv om jeg er litt skeptisk de gangene jeg finner en flaske hvor stoffet har en svak farge tillsatt. Endret 9. juni 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå