Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med oppkobling ADSL

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilsendt gjør-det-selv pakke (ADSL) fra Telenor og prøvde forgjeves å få PC koblet opp igår. Får melding om at pc ikke finner modem. Alle kontrollamper på modem lyser normalt. Hva skal jeg gjøre? Er det drivere som ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått tilsendt gjør-det-selv pakke (ADSL) fra Telenor og prøvde forgjeves å få PC koblet opp igår. Får melding om at pc ikke finner modem. Alle kontrollamper på modem lyser normalt. Hva skal jeg gjøre? Er det drivere som ikke fungerer?

Er det CD-en fra Online som gir denne meldingen?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte pc for 3-4 år siden og har ikke brukt nettverkskortet før. Har ikke selv installert noen driver.

Da må du sjekke om det finnes i enhetsbehandling, hvis ikke så må du innstallere nettkortdriverne.

Takk for tipset, jeg skal sjekke dette og evt. komme tilbake.

Lenke til kommentar

Er Garantert nettverkskortet ditt som ikke er aktivert.

Hvis du kjører ipconfig i et commandpromt vindu så skal du få opp ipaddresse.

Hvis ikker så er nettverkskortet ditt deaktivert

(dette skjer da de som setter opp pc'n første gang ikke setter opp noen nettverksinstillinger)

Bare aktiver nettverks kortet i enehetsbehandling (høyreklikk på kortet og velg aktiver)

Så vil du komme på nett etter et min eller to.. :yes:

Lenke til kommentar
Er Garantert nettverkskortet ditt som ikke er aktivert.

Hvis du kjører ipconfig i et commandpromt vindu så skal du få opp ipaddresse.

Hvis ikker så er nettverkskortet ditt deaktivert

(dette skjer da de som setter opp pc'n første gang ikke setter opp noen nettverksinstillinger)

Bare aktiver nettverks kortet i enehetsbehandling (høyreklikk på kortet og velg aktiver)

Så vil du komme på nett etter et min eller to.. :yes:

Hei, tenker jeg skal fortelle hvordan dette endte, så kan evt. andre lære av det. Først sjekket jeg enhetsbehandling og kortet var aktivert. Deretter ringte jeg kundeservice. Jeg fikk IP-adresse og DNS-server nr og la dette inn manuelt. Likevel fikk ikke PC kontakt med modem. (Kjørte ipconfig for å se at endringene var registrert og det var de). Kundeservice skulle sjekke opp og ringe meg igjen, men i mellomtiden tenkte jeg at jeg kunne jo kjøre installasjonsCD en gang til igjen bare for moro skyld. Da gikk alt på plass !! Er dermed oppe og går, en fryd å få økt hastigheten for en ettersleper som meg. Har hatt analog helt til nå. Takk for innspill og tips fra de som har svart.

Lenke til kommentar

Hei

Opplevede omtrent det samme selv i går (byttet leverandør) fra samme leverandør. Ser ut som programmet som søker kontakt med modemet er noe raskt og ikke bruker skikkelig tid på testen. En annen ting er at ruteren SpeedTouch 510 bruker veldig lang tid på å starte opp. Må la det få god tid før en begynner å teste det.

Etter at alt var i orden, og surfing var igang fikk jeg opp et feilmeldingsbilde at internet var ned!!! Merkelig siden jeg fortsatt surfet like godt. Meldingen kom fra programet Telenor Connection Center. Et program som instalerte seg etter at telenor cd var lagt inn. Denne meldingen var veldig service inntstilt og tilbyde seg til å sjekke nettet igjen. Jeg forsøkte det, men fikk samme melding om nettet var nede (men nettet var fortsatt like tilgjengelig). Så hvorfor denne meldingen når nettet er tilgjengelig. Etter litt hodebry deaktiverte jeg Norton Security, og vips så forsvant feilmeldingen. Konklusjon, skru av hele Telenor Connection Center.... Bare tull hele greia...

surfer

Lenke til kommentar
Hei

Opplevede omtrent det samme selv i går (byttet leverandør) fra samme leverandør. Ser ut som programmet som søker kontakt med modemet er noe raskt og ikke bruker skikkelig tid på testen. En annen ting er at ruteren SpeedTouch 510 bruker veldig lang tid på å starte opp. Må la det få god tid før en begynner å teste det.

Etter at alt var i orden, og surfing var igang fikk jeg opp et feilmeldingsbilde at internet var ned!!! Merkelig siden jeg fortsatt surfet like godt. Meldingen kom fra programet Telenor Connection Center. Et program som instalerte seg etter at telenor cd var lagt inn. Denne meldingen var veldig service inntstilt og tilbyde seg til å sjekke nettet igjen. Jeg forsøkte det, men fikk samme melding om nettet var nede (men nettet var fortsatt like tilgjengelig). Så hvorfor denne meldingen når nettet er tilgjengelig. Etter litt hodebry deaktiverte jeg Norton Security, og vips så forsvant feilmeldingen. Konklusjon, skru av hele Telenor Connection Center.... Bare tull hele greia...

surfer

Opplevde også et par slike feilmeldinger du beskriver, men jeg kjørte med brannmur nede i går. Skal installere Norton security idag og da skal jeg se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...