Madmax30 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Noen som vet om signalet ut fra kameraer på S-Video utgangen er forskjellig på et amerikansk kamera enn på et europeisk. Blir PAL/NTSC konverteringen gjort før eller etter S-Video signalet? Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det er ingen PAL/NTSC-konvertering i et kamera. På et NTSC-kamera har du NTSC ut på S-video, og på et PAL-kamera har du PAL ut på S-video. S-video står for 'separate video' og betyr at luminans (lysnivå) og krominans (farge-info) er holdt separat. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Mao er også S-video signalet NTSC direkte ut fra kameraet på en amerikansk modell. Jeg trodde kanskje S-Video var et mer råsignal, men dengang ei. Et amerikansk kamera er altså ikke særlig brukbart for oss med PAL tv'er. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Mao er også S-video signalet NTSC direkte ut fra kameraet på en amerikansk modell. Jeg trodde kanskje S-Video var et mer råsignal, men dengang ei. Et amerikansk kamera er altså ikke særlig brukbart for oss med PAL tv'er. ...med mindre TV'en din kan velge mellom PAL og NTSC, eller om kameraet ditt har valg for dette. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har en 2 år gammel Phillips 28" widescreen. Tror dere den takler NTSC? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har en 2 år gammel Phillips 28" widescreen. Tror dere den takler NTSC? Stor sannsynlighet for at TV'n klarer det, men det blir ikke så moro når du skal ha det over på videokassetter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå