kaliber Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 har akkurat kjøpt meg ei papst 60mm vifte 18db for cpu min -> 1.3 duron. bare lurer på, skal vifta blåse luft inn mot cpu, eller dra lufta ut fra cpu ? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Sett viften slik at den blåser luft inn mot CPU Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 mot. virker begge veier. men best mot Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 mot. virker begge veier. men best mot virker det begge veier assÅ?? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Så det er helt klart: cpu-vifter skal blåse luft mot prosessoren. Lenke til kommentar
VeritaMortem Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Så det er helt klart: cpu-vifter skal blåse luft mot prosessoren. Fikk veldig god kjøling med en ettermontert vifte i kabinettsiden, rett over cpu viften, hvis jeg da stillte cpu viften til å blåse ut senket jeg tempen med ca 5 grader.. Men det er jo noe annet med kun cpu vifte. Brukte dette på min gamle Athlon 1.2. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Så det er helt klart: cpu-vifter skal blåse luft mot prosessoren. Ikke alltid, det er faktisk noen kjølere som fungerer best når viften blåser luften vekk fra den. Ble nevnt noen i en tråd helt lik denne for ikke så lenge siden... Til trådstarter: Prøv deg fram og se hva du får best temp. med, alltid lurt! Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 jepp har bytta sida nå, når jeg satte vifta slik at den trakk luft fra cpu, lå idle på 37-40 og når vifta blåse luft inn mot cpu er idle ca 38. litt bedre ble det. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 jepp har bytta sida nå, når jeg satte vifta slik at den trakk luft fra cpu, lå idle på 37-40 og når vifta blåse luft inn mot cpu er idle ca 38. litt bedre ble det. Du burde teste hva temp. blir på max. load. Idletemperaturen er ikke noe å se på... Lenke til kommentar
hylo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Du kan jo sette cpu vifta ut, hvis du vil at den deilige varme lufta skal varme resten av pc'n din... pc deler har det jo så godt varmt... (Sett den ned du) Lenke til kommentar
gul-tusj Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Uansett om du setter vifta til å bøåse luft inn mot CPU eller ut fra CPU vil den varme lufta være i kabinettet! Lenke til kommentar
gul-tusj Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Uansett om du setter vifta til å bøåse luft inn mot CPU eller ut fra CPU vil den varme lufta være i kabinettet! Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 har satt ei kabinettvifte inne i maskina nå, full load etter et slag cs -> 47/48 grader Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=254842 Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Sitat fra film (ikke SÅNN film nei ) "Suck damn it, 'blow' is just an expression!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå