Gå til innhold

"Casemodding" av vinstativ

Anbefalte innlegg

Har en ganske stilig vin-rack fra rosendahl, som jeg lurte på å modifisere litt.

bilde

Tenkte på å lime en kald katode inne i denne. Har da spørsmål:

Hvor tykk er et kaldkatoderør, går det an å drive dette vha batterier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøper du vanlige leds så skal de ha 3V

Jeg vet ikke hva som er vanlige leds for deg, men for meg skal vanlige leds ha forskjellig spenning avhengig av farge og type.

erlber: Hvis du ikke skal ha noe annet på microplex, er det bare dumt å kjøpe dioder der. Det koster deg ca 140 kroner i frakt.. Jeg vil anbefale LSDiodes. De har stort utvalg til en billig penge. Jeg kjøpte en del dioder der, og betalte vel ca $2 i frakt. Betalte via paypal, og hadde diodene i hånden etter ca. en uke :) Det som også er greit, er at de selger motstander der også (diodene har ikke innebygget motstand, slik som de på microplex har). Her kan du finne ut hva slags motstander du trenger.

Lykke til! Dette kan bli vakkert! :thumbup:

Lenke til kommentar
Kjøper du vanlige leds så skal de ha 3V

Jeg vet ikke hva som er vanlige leds for deg, men for meg skal vanlige leds ha forskjellig spenning avhengig av farge og type.

erlber: Hvis du ikke skal ha noe annet på microplex, er det bare dumt å kjøpe dioder der. Det koster deg ca 140 kroner i frakt.. Jeg vil anbefale LSDiodes. De har stort utvalg til en billig penge. Jeg kjøpte en del dioder der, og betalte vel ca $2 i frakt. Betalte via paypal, og hadde diodene i hånden etter ca. en uke :) Det som også er greit, er at de selger motstander der også (diodene har ikke innebygget motstand, slik som de på microplex har). Her kan du finne ut hva slags motstander du trenger.

Lykke til! Dette kan bli vakkert! :thumbup:

Ja, er et poeng der:P kansje litt lurt å kjøpe 3V leds om du skal bruke to AA bateri.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvor tykke blir leds da? det blir uaktuelt med katode uansett, fordi da greier jeg ikke å gjemme batteriet. Hvis det blir smått nok så går det kanskje an å ha dem på den plassen mellom flaskene.

Til den som spurte, jeg kommer jo ikke til å ødelegge stativet, det blir jo bare snakk om å i høyden lime fast med lim, evt tape.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...