Gå til innhold

FreeBSD 4.10 eller 5.2.1

Anbefalte innlegg

For ikke lenge siden klikka disken på unix(freebsd)-maskinen min, men heldigvis kom det noe godt ut av det så nå har jeg "ny" hardware å kjøre freebsd på :)

Men jeg er ikke helt sikker på om jeg om jeg skal velge Tecnology Release(current 5.x) eller Production Release(stable 4.x)...

Har tenkt og bruke maskinen til vandlig desktop-bruk, samt skal den kjøre endel verktøy som jeg ikke har tilgjengelig på windows-platformen.

Production/stable er alltids en trygg veg å gå, men jeg ser at mer og mer programvare blir laga hovedsaklig for 5.x. Og 4.x har blandt annet ikke støtte for USB2.0(og dermed heller ikke high speed usb), noe som gjør at jeg må kopiere filer over nettverket til min windows maskin når jeg skal ha ting over på usb-disken min(non highspeed usb går som sirrup).

Så noen som har noen anbefalinger til meg? Hardwaren den kommer til å kjøre på er forresten en Dell GX260.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører STABLE på alle servere, og har foreløpig også kjørt det på desktop. Oppgraderte noen maskiner til 5.2.1, det funka forsåvidt greit, merket liten forskjell. Jeg vil tro det er verdt å prøve 5.2.1 først, og evt. legge inn 4.10 hvis det ikke funker for deg.

Lenke til kommentar

Har brukt 5.x siden 5-0-RELEASE, og har ikke hatt noen problemer. nå er det oppe i 5.2.1, og den er så og si svært stabil, ikke vær redd for å prøve den, og blir det for dårlig, kan du altids gå tilbake til 4.10.

Men 5.x er jo snart stable, så ser ingen grunn til at du ikke skulle hoppe på toget nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...