drde Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hei sann. Skal ha meg ny laptop. Har allerede en Dell inspiron 8200 nvidia geforce4 440 mobile 64mb pentium 4 1,6 128 + 256 mb 15" sxga+ ingen trådløse enheter eller brenne muligheter Er MEGET fornøyd, men nå er pixelshader spillene kommet og jeg sitter igjen i mørket :-( Vil ha en pc med siste skjerm kort, evt noen som kan si om det er verd å vente på nvidia sitt prosjekt med utbyttbare skjermkort. Okey prosessor helst M. og sxga+ skjerm. Er super behagelig å jobbe på 1400x1050 på skolen. Må ha!! Støy, vekt og litt dårlig driver support fra Dell når det kommer til skjermkortet er de eneste klagene jeg har. Noen forslag? Er litt Dell fan og liker at jeg kan mekke min egen pc på sidene deres. Men er villig til å bytte hvis noen andre har gode forslag. Runar Lenke til kommentar
Bronseku Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Du har sikkert lest om de, men hvorfor ikke gå for en Whitebox CL56 eller Elitegroup G556E. Du sa ikke hvor mye du har lyst til å betale for for en ny bærbar.. Hvis du er villig til å betale rundt 16000 kr, så er de to overnevnte maskinene suverene! De har begge Radeon 9700@128MB Skjermkort, DVD-Brenner og trådløst nettverk. (Tenker på G556E DVD±RW C1600 15" 60GB 512MB fra Multicom). Jeg sliter med det samme valget som deg.. Tror jeg går for en G556E. Du har også it24 hvor du kan sette sammen bra maskiner selv (Det er også en G556E). psdata har også den muligheten tror jeg. Håper det hjalp! Lenke til kommentar
Polarbastard/Reserve Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Når det gjelder å bygge/montere selv så er det igrunnen ganske lett når det gjelder G556 serien. Ihvertfall hvis man har bygget stasjonær maskin tidligere. Man må ikke skru opp maskinen på noen måte for å sette inn CPU, bare flippe opp et par plastbrytere, montere CPU og skru fast kjøleren med heatpipe.,4 skruer for å feste denne! Leste om dette i bruksanvisninga til min G556. Montering av Ram og nettverkskort er lett, bare press dem inn i soklene og lukk dekslet. Likeledes er det enkelt å montere HD. Tilsammen skal ikke dette ta så mange minuttene å få ti, og du sparer pengerl Hvis du logger inn på Elitegroup sin webside kan du laste ned bruksanvisning på engelsk, der står fremgangsmåten. Lenke til kommentar
Bronseku Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Polarbastard/Reserve: Har du satt sammen selv eller? Hvis ja, kjøpte du det fra IT24? Jeg er nysgjerrig på åssen kundeservice og garanti de har.. Lenke til kommentar
Polarbastard/Reserve Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Polarbastard/Reserve: Har du satt sammen selv eller?Hvis ja, kjøpte du det fra IT24? Jeg er nysgjerrig på åssen kundeservice og garanti de har.. Nei, desverre har jeg ikke bygget selv Visste ikke om at man kunne gjøre det så enkelt før jeg allerede hadde kjøpt min. Men jeg har satt meg litt inn i teknikken rundt min G556, og funnet ut hvor enkelt det er å montere delene selv! Å sette inn Ram og HD er jo en rutinesak. "Alle" kan gjøre dette helt enkelt. Og det å montere CPU er ifølge Elitegroup selv helt kurant. Anbefaler deg å logge inn på siden deres for å laste ned brukermanualen i PDF format. Der står det hvordan det skal gjøres. Ingen skruer må løses for å sett inn CPU. Bare flipp opp to plastsaker som holder skjemen på plass, og løft av denne. CPU settes i fra oversiden, rett ovenfor tastaturet Og som et tips, i G556 kan du montere en Dothan prosessor, om du skulle ønske mer kraft. IT24 har jeg ikke noe peiling på, kanskje du kan sjekke Webshoperfainger på forumet www.hardware.no for å finne noe, eller poste en tråd der for å spørre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå