Harrison Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 noen som har erfaringer med et program der du kan lage eksplosjoner o.l. for så å redigere dem inn i en film? også er d noen som vet om et nettsted e.l. der du kan skaffe plug-ins til adobe after effects 6, med samme formål som over? Lenke til kommentar
EJN Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Et program som er veldig bra for spesialeffekter heter AlamDV2 og finnes her. Lenke til kommentar
danielR Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Adobe AfterEffects Han har visst allerede det programmet... er d noen som vet om et nettsted e.l. der du kan skaffe plug-ins til adobe after effects 6 Lenke til kommentar
Harrison Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 finnes d ikke et sted jeg kan skaffe alamdv "gratis"? noen som har peil? kanskje det er noen som vil bytte en kopi av sin egen alam mot f.eks. kopi av original avid 3.5.1? Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Er det bare jeg som er "prippen" eller er det i drøyeste laget å "bytte en kopi av sin egen alam mot f.eks. kopi av original avid 3.5.1"... Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Neida, du er ikke noe prippen. Iallfall ikke mer enn meg. Men vi må visst bare innse at svært mange nå for tiden knapt vet at de begår ulovligheter når de bytter kopier av ditt og datt. De er så vant til å stjele programvare, musikk etc. at de ikke engang er klar over at de stjeler. Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Ærlig talt! AlamDV koster litt over 500 kroner. Det er sinnsykt billig i forhold til hva du får. Jeg kjøpte det originalt og jeg vil oppfordre alle andre til å gjøre det samme. Dessuten må du være registrert kjøper for å kunne laste ned effekter, noe som programmet ikke fungerer uten Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 for eksplosjoner og slikt kan du jo også prøve Particle Illusion. Veldig bra! Gratis demo på nettet. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Om du er ute etter ekte saker kan du sjå på denne sida her: http://www.detonationfilms.com/free_stuff.htm Klipp av diverse eksplosjonar (ekte) som du kan laste ned i DV-kvalitet. Lenke til kommentar
andm Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Om du er ute etter ekte saker kan du sjå på denne sida her: http://www.detonationfilms.com/free_stuff.htm Klipp av diverse eksplosjonar (ekte) som du kan laste ned i DV-kvalitet. Jeg har lastet ned alle klippene på den siden, men de er uten lyd. Da forsvinner jo mye av vitsen. Er det bare jeg som opplever dette, eller? Lenke til kommentar
Erik1234 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Ærlig talt! AlamDV koster litt over 500 kroner. Det er sinnsykt billig i forhold til hva du får. Jeg kjøpte det originalt og jeg vil oppfordre alle andre til å gjøre det samme. Dessuten må du være registrert kjøper for å kunne laste ned effekter, noe som programmet ikke fungerer uten Mhm! Jeg lastet ned demoen, men den virket ikke. Kunne ikke bruke den. Måtte visst ha en bedre codec, og jeg sjekket support forumene. De skrev at jeg måtte kjøpe en codec som kostet flere 1000 kr! Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Du kan jo bruke Quicktime som er gratis.... Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Mhm! Jeg lastet ned demoen, men den virket ikke. Kunne ikke bruke den. Måtte visst ha en bedre codec, og jeg sjekket support forumene. De skrev at jeg måtte kjøpe en codec som kostet flere 1000 kr! Jeg har brukt AlamDV2 i årevis og kan bekrefte at den ikke liker DV komprimert med Microsofts DV Encoder. Derimot funker den problemfritt med f.eks. Matrox' DV-kodek, som er gratis. AlamDV3 som er i anmarsj, skal kunne håndtere Microsofts kodek. Her er en liten forklaring, sakset fra Nettstedet for VideoAmatører, nva.no: Microsofts DV-kodek er langtfra den beste som fins, selv om det utvilsomt er den mest brukte. Mange programmer krever VFW (Video For Windows) kodeker for å virke. Microsofts DV-kodek er utelukkende en Direct Show-kodek, mens de aller fleste andre kodekprodusenter inkluderer støtte for både VFW og Direct Show. Bruker du programmer som AlamDV eller VirtualDub, får du problemer hvis du har brukt Microsofts DV Encoder. Ifølge ekspertisen er MainConcept DV-kodek den beste, men den koster $50. Blant annet kan DV-video med denne lagres mange generasjoner uten synlig kvalitetsforringelse. En annen anbefalt DV-kodek er den til Matrox, som er helt gratis. Mainconcepts DV-kodek finner du her: http://www.mainconcept.com/products.shtml Og Matrox' DV-kodek her: http://www.rt2500.tv/download/goodies.html#vfwcodecs Endret 4. juli 2004 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Erik1234 Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Den Matrox linken fungerer ikke..det står at domenet kan bli registrert og sånt.. =( Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Beklager - den virket iallfall for ett år siden da jeg brukte den. Jeg ser at Matrox' kodek (og mange flere) følger med i ACE MegaCodecs Pack: http://www.free-codecs.com/download/ACE_Mega_CoDecS_Pack.htm Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Man bruker hva man har! Jeg har hatt en lisens av Lightwave, og i 2000 så laget jeg en 8sekunders eksplosjon som pcen min brukte - trommerull - 4 døgn på å rendere! Den ble meget flott også da, brukte den til Juleballet. Uansett, har du masse penger og har tid til å lære deg et supert program så er LightWave verdt å se på.. - Men jeg har ikke råd til en ny utgave, trenger det heller ikke egentlig så jeg prøver heller å lære meg gratisprogrammet "Blender" (som også funker for Linux, ahh) Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Et program som er veldig bra for spesialeffekter heter AlamDV2 og finnes her. Feil link Riktig link: Klikk her! Endret 9. juli 2004 av yrjan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå