Gå til innhold

spesialeffekter

Anbefalte innlegg

noen som har erfaringer med et program der du kan lage eksplosjoner o.l. for så å redigere dem inn i en film?

også

er d noen som vet om et nettsted e.l. der du kan skaffe plug-ins til adobe after effects 6, med samme formål som over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, du er ikke noe prippen. Iallfall ikke mer enn meg. Men vi må visst bare innse at svært mange nå for tiden knapt vet at de begår ulovligheter når de bytter kopier av ditt og datt. De er så vant til å stjele programvare, musikk etc. at de ikke engang er klar over at de stjeler.

Lenke til kommentar

Ærlig talt! AlamDV koster litt over 500 kroner. Det er sinnsykt billig i forhold til hva du får. Jeg kjøpte det originalt og jeg vil oppfordre alle andre til å gjøre det samme. Dessuten må du være registrert kjøper for å kunne laste ned effekter, noe som programmet ikke fungerer uten

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ærlig talt! AlamDV koster litt over 500 kroner. Det er sinnsykt billig i forhold til hva du får. Jeg kjøpte det originalt og jeg vil oppfordre alle andre til å gjøre det samme. Dessuten må du være registrert kjøper for å kunne laste ned effekter, noe som programmet ikke fungerer uten

Mhm! Jeg lastet ned demoen, men den virket ikke. Kunne ikke bruke den. Måtte visst ha en bedre codec, og jeg sjekket support forumene. De skrev at jeg måtte kjøpe en codec som kostet flere 1000 kr!

Lenke til kommentar
Mhm! Jeg lastet ned demoen, men den virket ikke. Kunne ikke bruke den. Måtte visst ha en bedre codec, og jeg sjekket support forumene. De skrev at jeg måtte kjøpe en codec som kostet flere 1000 kr!

Jeg har brukt AlamDV2 i årevis og kan bekrefte at den ikke liker DV komprimert med Microsofts DV Encoder. Derimot funker den problemfritt med f.eks. Matrox' DV-kodek, som er gratis. AlamDV3 som er i anmarsj, skal kunne håndtere Microsofts kodek.

Her er en liten forklaring, sakset fra Nettstedet for VideoAmatører, nva.no:

Microsofts DV-kodek er langtfra den beste som fins, selv om det utvilsomt er den mest brukte. Mange programmer krever VFW (Video For Windows) kodeker for å virke. Microsofts DV-kodek er utelukkende en Direct Show-kodek, mens de aller fleste andre kodekprodusenter inkluderer støtte for både VFW og Direct Show. Bruker du programmer som AlamDV eller VirtualDub, får du problemer hvis du har brukt Microsofts DV Encoder.

Ifølge ekspertisen er MainConcept DV-kodek den beste, men den koster $50. Blant annet kan DV-video med denne lagres mange generasjoner uten synlig kvalitetsforringelse. En annen anbefalt DV-kodek er den til Matrox, som er helt gratis.

Mainconcepts DV-kodek finner du her: http://www.mainconcept.com/products.shtml

Og Matrox' DV-kodek her: http://www.rt2500.tv/download/goodies.html#vfwcodecs

Endret av Rocambole2
Lenke til kommentar

Man bruker hva man har! Jeg har hatt en lisens av Lightwave, og i 2000 så

laget jeg en 8sekunders eksplosjon som pcen min brukte - trommerull - 4 døgn

på å rendere! :)

Den ble meget flott også da, brukte den til Juleballet. Uansett, har du masse

penger og har tid til å lære deg et supert program så er LightWave verdt å se

på.. :) - Men jeg har ikke råd til en ny utgave, trenger det heller ikke egentlig

så jeg prøver heller å lære meg gratisprogrammet "Blender" (som også funker

for Linux, ahh)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...