Gå til innhold

Svart skjerm og 3 pip i oppstart!!:(


ritz00

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bestilte et skjermkort hos komplett og fikk det i dag.

Skjermkortet var ett Asus geforce2 pro 64mb ddr.

da jeg hadde satt i skjermkortet og alt så til å fungere.

men da jeg hadde instalert driverene som var på cden så klikka PC-en og det var bare svart skjerm.

jeg skrudde så av PC-en og skrudde den på igjen men da kom det 3 pipelyder og svart skjerm...

Jeg har følgende oppsett:

MSI k7t/266(ddr)

AMD T-bird 1,33GHZ

512MB DDR Ram(Apacar)

 

på diagnostic leds så lyser alle grønt uten om ett.Jeg så i boka mi og der sto det at det var(irq sendt to pci devices)jeg har også prøvd mitt gamle skjermkort og det var akuratt likt.

hv kan vere feilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti det problemet, sett i et PCI skjerkort koble denne til skjermen, så starter den nok fint opp. (Vist ikkje reset bios). Nå skal den starte, gå kjapt inn i bios, let etter en plass du kan velge primery video adapter eller noe slikt. Sett denne til AGP, den står nok på PCI nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når du har hovedkort med DD-ram er det viktig at du setter DD-ram brikkene fra slot 4 og nedover til 1.

Hvis ikke, vil det ikke fungere.

Det med Tre pipe lyder og svart skjerm ville jeg prøvd og bytte cpu. Men...du burde spørre noen du kjenner om du kan låne en cpu for test først, før du eventuelt kjøper ny.

 

Cheezes

Lenke til kommentar

Har du AWARD bios?

3 pip (piiip pip pip) betyr at den ikke finner RAM (defekt?) på skjermkort, eller noe trøbbel med skjermkortet av andre grunner.

 

Prøv med et PCI kort, hvis det funker:

Skru av 4x AGP i Bios

Prøv det nye kortet. Det er mulig at det er defekt. Har du prøvd det i en annen PC?

 

:smile:

Lenke til kommentar

Hei!

 

 

Jeg hadde akkurat det samme problemet sjøl. Jeg tok bare å skrudde PC`en av, så tok jeg å skrudde av PSU, og trykte på power knappen. så skrudde jeg på PSU, og startet PC`en. Dette funket for meg, men jeg har ikke anelse hvorfor det skjedde.

Du kan jo også prøve å dytte litt på kortet, kanskje det er dårlig kontakt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...