Lacim Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 I den siste tiden så har det vært en flust av "klager" på komplett og andre butikker som kommer av "medlemer" av dette forumet som kun har 1-10 innlegg! Med dette så mener jeg at det sikkert en del daglige ledere på andre webshops som prøver å sverte komplett sitt rykte Kan noen moderatorer vennligst bli LITT mer oppservange når det gjelder dette! Ulv ulv! Nei, slutt opp. Det er sant at komplett har vært elendige på returer. Har selv ventet en god stund på at de skulle få fart på sakene ved en tidligere anledning. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 jeg har hatt et uhell med komplett.no, men det sier ikke at jeg fortsatt ikke vil handle hos dem?! jeg er meget fornøyd med retur systemet. og har ingen ting å klage på. og jeg syntest klagen til topicstarter er idiotisk. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg vet om flere som selv har tabba seg ut og ødelagt varer fra komplett. Så sender de produktet tilbake og for ny vare. Litt surt for komplett eller? Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 eks. jeg bestiller 2 rambrikker som jeg trenger veldig fort grunnet ett eller annet. - brikkene kommer i posten (ca 3-4dager) - 1 brikker henger maskina (grunnet feil på den ene brikken) - kontakter webshop ang problemet - får retur nr osv - sender.. Om man faktisk har en hastesak på disse brikkene..så er det veldig lite heldig om man må vente 4-5ganger så lenge for å få ny brikke tilbake som om man bestiller ny brikke. Dette gjør jo selvsagt at man velger en annen webshop neste gang man trenger noe hurtig.i fare for å ikke komme opp i det samme problemet.. Jeg har for min del hatt veldig god service på komplett.no og har alltid fått kjappe svar og hurtig retur av varer. Komplett.no gjør en god jobb i mine øyne, har aldri hatt noen saker som har gått lenger enn en uke å få retur på..har alltid hatt varen tilbake etter en 8-10dager..noe som jeg syns er veldig bra med tanke på sende tiden med posten. Men jeg skjønner veldig godt at det er irriterende å måtte vente så lenge når man kunne bestilt ny brikka fra samme butikken å fått den lenge før de hadde fått sjekka varen å sendt ut ny..litt pirkete dette her men likevel noe å tenke på.. Lenke til kommentar
Phoenix_ Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jepp, vet om fler som har kortslutta både det ene og det andre, og fått returen godkjent. Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg vet om flere som selv har tabba seg ut og ødelagt varer fra komplett.Så sender de produktet tilbake og for ny vare. Litt surt for komplett eller? tja, er lov å være uheldig EspenDL..har skjedd meg en gang det, men komplett var greie å sendte ny vare.tror egentlig ikke de taper noe på det da det er garantisak fra deres side ellerno sånt..husker ikke helt hva det der var men..noen som kan hjelpe meg litt med den der? Lenke til kommentar
microedition Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg vet om flere som selv har tabba seg ut og ødelagt varer fra komplett.Så sender de produktet tilbake og for ny vare. Litt surt for komplett eller? tja, er lov å være uheldig EspenDL..har skjedd meg en gang det, men komplett var greie å sendte ny vare.tror egentlig ikke de taper noe på det da det er garantisak fra deres side ellerno sånt..husker ikke helt hva det der var men..noen som kan hjelpe meg litt med den der? Uansett vil det være vanskelig å skille en RAM brikke som er ødelagt p.g.a uforsiktig håndtering (feks. statisk elektrisitet) og produksjons feil. Derfor er det naturlig at butikken tar ansvaret hvis det ikke helt åpenbart at kunden har ødelagt produktet. Feks. hvordan skulle jeg kunne bevise at brikken var "zappa" før jeg mottok den? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Kan noen moderatorer vennligst bli LITT mer oppservange når det gjelder dette! *grøss* Observant, observante, å observere, er ordet lille venn. Det finnes ingen sammenheng mellom en ny bruker og en som vil sverte komplett. Jeg er også under den oppfatningen at komplett er blitt alt for store til å bry seg om en og en kunde. Jeg har aldri hatt noen problemer med komplett, og heller aldri måtte sende noen varer retur. Dersom gjennomsnitt-kjøperen fra komplett ( og ikke minst posten ) behandler en datadel som en datadel og ikke som en basketball, kanskje retursystemet hadde være mindre belastet. Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 har ikke butikker en slags forsikring eller noe sånt mot sånne feil? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg vet om flere som selv har tabba seg ut og ødelagt varer fra komplett.Så sender de produktet tilbake og for ny vare. Litt surt for komplett eller? Det er vel neppe noe som skjer bare med komplett, desverre. Men dette går vel ikke ut over butikken , men produsentet , uansett er dette en uting og moralsk forkastelig . Lenke til kommentar
Patience Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Arrgh!!! Kan ikke dere syteunger få dere en jobb. Prøve arbeidslivet (og livet generelt) ut i praksis før dere lar disse "aldri mer handle hos" postene? Dere lever ikke i en ideell verden, og deres egen tilstedeværsel er heller ikke idell i noen som helst sammenheng. Dere må snart fatte og begripe at et firma herunder webshop kan ikke sitte der og favorisere deg bare fordi at du er du. Du er bare et nummer i køen. Og selvsagt er det kjipt, men det er like kjipt for de andre som måtte sitte og vente på en retursak også. Mangt en person her i forumet har påpekt i liknende saker at normenn er noen sytepaver. Tror det må være ett av de beste utsagnene med mest sannhet i seg som noensinne er blitt sagt under den kategorien. At det går to uker for en kunde er selvfølgelig beklagelig. Men det ansettes faktisk ikke en egen konsulent bare for å ta seg av den ene kunden. I såfall måtte man hatt 35.000 konsulenter på et år. Eller deromkring. Du må kanskje vente i to uker. Husker du sist du selv lot en kunde, kamerat eller et familiemedlem vente i to uker på noe? Vil faktisk ikke tro deg om du sier du aldri har gjort noe liknende selv. Så derfor - må desverre avvæpne klagen din med å si at den er igrunn rimelig grunnløs. For slik kan det gå. Og det burde vi som feilbart medmenneske kunne godta.. Lenke til kommentar
aeiopop Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 jeg bruker komplett fordi jeg stoler på dem, men jeg synes ikke det er noe hyggelig butikk å bruke. da mener jeg butikken i Oslo, ikke på nett. men de som står i kassa nedi oslo er noen grinebitere Lenke til kommentar
alfern Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 jeg bruker komplett fordi jeg stoler på dem, men jeg synes ikke det er noe hyggelig butikk å bruke. da mener jeg butikken i Oslo, ikke på nett. men de som står i kassa nedi oslo er noen grinebitere Og det kan jeg nesten forstå også. Det er jo bestandig lang kø på den butikken. Å jobbe der må jo være værre enn å sitte i kassa på Rema. Lenke til kommentar
devotio Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Komplett ligger litt på "etterskudd" pga omleggingen med det nye datasystemet. Jeg leste her på hardware's nyheter at Komplett.no-sjef, Erik Sandtrø regner med at komplett er "gode nok" en gang i juni. Jeg venter selv på svar på en returvare jeg har sendt inn til komplett.no. Det har nå gått 3 uker og jeg har ikke mottatt noen eventuell returvare enda, men jeg har fått tilbakemelding på at de gjør hva de kan. Jeg syns komplett yter god service Vi snakker om å vente et par uker ekstra. Det fins ting som er verre, mye verre.. Da har de hatt det problemet i over et år. Kjøpte en bærbar som det var feil med strømforsyninga til, de brukte 3 mnd! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Edit : De har vel gått over til å behandle returene selv nå? Før var det Norkom som tok seg av den delen. Før: Norek + Komplett = Norkom No: Komplett AS = Norek + Komplett.no/se/uk/ir...... Så det er nok dei same som behandler returene forsatt og same selskap men at det har blitt endra på navn og litt på struktur innad i selskapa. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå