LOZER Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg skal kjøpe vannkjøling (fra microplex) og har funnet pumpe+tank oppsett slik: AC41001 Eheim 1046 vannsirkulasjonspumpe 385,00kr TS319660606: Slangenippel, messing, 3/8"BSPx3/8"ID 33,00kr MIWTRND02 Vanntank - Høyde 160mm, diameter 60mm 199,00kr Totalt kr 617 Budsjettet mitt er på 2000 som kan overskrides med litt frakt. Derfor vurderer jeg denne litt billigere løsningen. MIWTPUMP220E Vanntank m/pumpe 299,00kr Her kan jeg spare over 300kr som er lik en kjøler til nordbrua eller grafikkortet. At pumpa lekker når den er opp-ned gjør ingen ting. Det kan modifiseres. Dessuten har jeg litt plassproblemer (kanskje ikke), men tanken har en passe størrelse. Er Eheim pumpa mye bedre. Ytelse? Noen som vet hvordan støynivået på tankpumpa er (?plagsomt?)? Prøvde å søke litt på forumet. Fant en inntresant tråd, men ble ikke mye klokere. Trenger hjelp til å bestemme meg! ? De andre komponentene har jeg bestemt meg for! Baserer meg på ?? indre diameter og ½? ytre diameter. LOZER ,som aldri blir enig med seg selv.... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 de fleste vannpumper bråker ikke, men de vibrerer. så du må sette de på noe gummi. eheim er jo et populert merke, og de er stabile og solide.. den pumpe/tank tingen er jeg litt skeptisk til, den virker jo selvfølgelig. men om pumpa holder like lenge som eheim sin, tviler jeg på. sikkert andre som har mer erfaring enn meg, jeg bare sier min menig ut i fra det jeg vet Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hvor lenge er det vanlig at en pumpe holder? Har ikke lyst til at den skal slutte å sirkulere vannet til CPU min Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Den pumpen er nok at betraktelig lavere kvalitet. Du kan jo ev. kjøpe en Hydor pumpe (billigere enn Eheim) og lage tank selv? Billig og greit. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Vurderer å lage tank selv. Da kan jeg tilpasse størrelse. Noen som har erfaring med pumpe/tanken? Hvis ikke kjøper jeg bare Eheim pumpa. Edit: litt upresis Endret 8. juni 2004 av LOZER Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 jeg har Hydor L20 og den har stått på konstant nå i noen mnder uten noe som helst problem. Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hadde en Hydor L20 eller 20l hva den heter... den pumpa greit men den gikk desverre sund.. har nå ei eheim 1046 vannpumpe.. den er mye mye mer sillegåene gå for eheimen du å lag tank selv Lenke til kommentar
moray Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har en sånn en i mitt kabinett. Slik som jeg har plassert den, må jeg legge øret nesten inntil før jeg hører den.. Det overrasket meg litt, leste at den bråkte en del ett eller annet sted her på forumet.. Pumpen er jo litt kraftigere: 500 Liter/time vs. 300 Liter/time (Enheim 1046) Holdbarheten tør jeg ikke å kommentere noe nærmere, har ikke hatt den lenge... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det har egentlig ikke noe med kraftighet. Se heller på løftehøyde. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Takk, så langt er jeg bare mer usikker. Driver å tenker litt på hjemmemekk tank... Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har eheim og har hatt berre et problem på 3 uker Måtte lage meg eit eheim mod. Ellers er den stillegåande og stabil! Men vibrerer litt so du må ha vibrasjonsvern. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg har auquastream, som er en modifisert Eheim 1046. Med gummifester hører ikke jeg pumpa ;P Lenke til kommentar
soink Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Min pumpe Hydor L30 "vibrerer" en masse, har pumpen oppi en plastboks, men denne boksen tar bare opp vibrasjonene og sender dem til hele bordet, hvordan "gummi" snakker dere om at dere bruker får å få pumpen stille? Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Allslags. Små og store strikker, slanger (oppkutta sykkelslanger til "litt" mindre). Opplegget jeg har (på mine vifter) er det som kan rappes fra kjøkkenskuffen +++ Skjekker mål på Eheim pumpa nå. Har et kaffeglass her som skal undersøkes! Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Morcan! ser du har samme radiatoren som jeg SLITER med å få inn! jeg satt FAKTISK å tenkte på å feste den på nesten samme måte som deg men... jeg bestemte meg får å ha den på høykant! tror jeg kan få LITT bedre kjøle effekt vist viftene ikke er plasert inne i kabinettet. Det vil si at jeg ikke får så stort vindu da men:( (ca 280x250) men jeg tror det kan se litt fett ut med 2x120mm vifter plasert nederst på døra i dette kabinettet Endret 9. juni 2004 av MysticoN Lenke til kommentar
moray Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Blir sikkert bra, det! Blir litt OT det her, men.. Fant ut at måten jeg gjorde det på var den eneste måten å få alt inn i kabinettet på i mitt kabinett. Ytelsesmessig er jeg fornøyd, jeg har tilmærmet lik samme temp i kabinettet ( og CPU) med eller uten dør.. Skjermkortet får hele tiden luft, fordi viftene suger luften i gjennom radiatoren.. Ps.. Radiatoren er skrudd, bare viftene som er stripset.. Hull i gulvet som er like stort som radiatoren (minus en flens) med støvfilter under kab.. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Ingen med noen direkte erfaringer, sammelnlikninger på denne pumpe/tank løsningen. Det er ergelig for jeg skal snart kjøpe vannkjøling. Og siden Hydor ikke er på microplex lenger så må jeg gå får eheim, eller denne. Og jeg vil heslt ha det så billig som mulig. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Det Dvergiske Kaffebordx Nettopp Driver å tenker litt på vannkjøling til reserve PC'n. Med selvlaget blokk + skrot radiator. For morro! Da skal jeg jaggu teste den pumpa. At jeg vet så lite om den har gjort meg arg! Men tror jeg satser på Eheim pumpa i denne omgang. +en hjemmemekk tank. LOZER Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå