Gå til innhold

Vanntank m/pumpe vs. Eheim-Microplex.no

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe vannkjøling (fra microplex) og har funnet pumpe+tank oppsett slik:

AC41001 Eheim 1046 vannsirkulasjonspumpe 385,00kr

TS319660606: Slangenippel, messing, 3/8"BSPx3/8"ID 33,00kr

MIWTRND02 Vanntank - Høyde 160mm, diameter 60mm 199,00kr

Totalt kr 617

Budsjettet mitt er på 2000 som kan overskrides med litt frakt. Derfor vurderer jeg denne litt billigere løsningen.

MIWTPUMP220E Vanntank m/pumpe 299,00kr

miwtpump220e.jpg

Her kan jeg spare over 300kr som er lik en kjøler til nordbrua eller grafikkortet.

At pumpa lekker når den er opp-ned gjør ingen ting. Det kan modifiseres.

Dessuten har jeg litt plassproblemer (kanskje ikke), men tanken har en passe størrelse.

Er Eheim pumpa mye bedre. Ytelse? Noen som vet hvordan støynivået på tankpumpa er (?plagsomt?)?

Prøvde å søke litt på forumet. Fant en inntresant tråd, men ble ikke mye klokere.

Trenger hjelp til å bestemme meg! :thumbup::thumbdown: ?

De andre komponentene har jeg bestemt meg for! Baserer meg på ?? indre diameter og ½? ytre diameter.

LOZER ,som aldri blir enig med seg selv.... :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de fleste vannpumper bråker ikke, men de vibrerer. så du må sette de på noe gummi.

eheim er jo et populert merke, og de er stabile og solide..

den pumpe/tank tingen er jeg litt skeptisk til, den virker jo selvfølgelig. men om pumpa holder like lenge som eheim sin, tviler jeg på.

sikkert andre som har mer erfaring enn meg, jeg bare sier min menig ut i fra det jeg vet :p

Lenke til kommentar

Jeg har en sånn en i mitt kabinett.

Slik som jeg har plassert den, må jeg legge øret nesten inntil før jeg hører den.. Det overrasket meg litt, leste at den bråkte en del ett eller annet sted her på forumet..

Pumpen er jo litt kraftigere:

500 Liter/time vs. 300 Liter/time (Enheim 1046)

Holdbarheten tør jeg ikke å kommentere noe nærmere, har ikke hatt den lenge...

Lenke til kommentar

Min pumpe Hydor L30 "vibrerer" en masse, har pumpen oppi en plastboks, men denne boksen tar bare opp vibrasjonene og sender dem til hele bordet, hvordan "gummi" snakker dere om at dere bruker får å få pumpen stille?

Lenke til kommentar

Allslags. Små og store strikker, slanger (oppkutta sykkelslanger til "litt" mindre). Opplegget jeg har (på mine vifter) er det som kan rappes fra kjøkkenskuffen +++ :D

Skjekker mål på Eheim pumpa nå. Har et kaffeglass her som skal undersøkes! :yes:

Lenke til kommentar

Morcan! ser du har samme radiatoren som jeg SLITER med å få inn! jeg satt FAKTISK å tenkte på å feste den på nesten samme måte som deg men... jeg bestemte meg får å ha den på høykant! tror jeg kan få LITT bedre kjøle effekt vist viftene ikke er plasert inne i kabinettet. Det vil si at jeg ikke får så stort vindu da men:( (ca 280x250) men jeg tror det kan se litt fett ut med 2x120mm vifter plasert nederst på døra i dette kabinettet

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Blir sikkert bra, det!

Blir litt OT det her, men..

Fant ut at måten jeg gjorde det på var den eneste måten å få alt inn i kabinettet på i mitt kabinett. Ytelsesmessig er jeg fornøyd, jeg har tilmærmet lik samme temp i kabinettet ( og CPU) med eller uten dør.. Skjermkortet får hele tiden luft, fordi viftene suger luften i gjennom radiatoren..

Ps.. Radiatoren er skrudd, bare viftene som er stripset.. Hull i gulvet som er like stort som radiatoren (minus en flens) med støvfilter under kab..

Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebordxavtar1.jpg

Nettopp :w00t:

Driver å tenker litt på vannkjøling til reserve PC'n. Med selvlaget blokk + skrot radiator. :hmm: For morro! Da skal jeg jaggu teste den pumpa. At jeg vet så lite om den har gjort meg arg! Men tror jeg satser på Eheim pumpa i denne omgang. :) +en hjemmemekk tank. :yes:

LOZER :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...