Arne And Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Etter at min 15" LCD skjerm begynte å avgi sur røyk under bruk i går, har jeg prøvd å få tak i Dell på telefonen. Har nå prøvt 7 ganger å ringe dem. De tre første gangene kommer jeg ikke gjennom til teknisk support. Etter X antall valg jeg måtte gjøre for å komme gjennom startspørsmålene (tast en for stasjonær PC, 2 for bærbar osv), ble jeg kobla av etter ca 20-30 mins venting. Opptattsignal og jeg må prøve på ny. Så jeg ringer sentralbordet å ber de sette meg direkte over til en kundebehandler, da jeg ikke kommer gjennom på vanlig måte. Ok, sier sentralbord-dama og setter meg over. Jeg blir kobla av. Ringer på ny til sentralbordet. Uff da, sier sentralbord-dama, sier hun skal sette meg over, men kobler meg av igjen. Ringer teknisk suppert en gang til og utrolig nok etter 15 min, kommer jeg gjennom! Til support i Danmark! Og de kan ikke hjelpe meg, siden jeg er i Norge, men de vil gladelig gi mitt servicenummer og kontaktinfo til en på teknisk support i Norge, slik at han kan ringe meg. Det var ca 3 og en halv time siden. Ringer på ny til teknisk support nå nettopp og havner nok en gang i danmark. Med samme svar. Gi servicenummer og kontaktinfo til oss, så videreformidler vi det til en på teknisk support som tar kontakt snarest. Og her sitter jeg og venter enda. Alt i alt har ca 3 timer av dagen min gått med på å prøve å stille Dell noen relativt enkle spørsmål og jeg har enda ikke fått svar. Andre med erfaringer fra Dell? Synes dette er for svakt for et firma som leverer 20% av alle PC'er i norge........ Lenke til kommentar
Recon Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Klar Safety Capture dette. Iverksatt nå eller? Forøvrig store problemer med at telefonlinjen ble brutt idet tekniker tok opp hos Dell support i går. Sånn blir det vel når telefonen routes rundt fram og tilbake mellom flere telefonselskaper... Lenke til kommentar
Arne And Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Helt riktig! Og i dag var det ikke telefonproblemer, fikk prata med en hyggelig og hjelpsom kar. Dog må jeg vente i 3 uker på ny skjerm, et skår i gleden...... Men uansett; Tillit gjenopprettet Lenke til kommentar
Arne And Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Siden du visste at dette ble safety capture og hva telefonproblemene hos Dell skyltes blir jeg ikke veldig overrasket om det faktisk er du som kundebehandleren jeg prata med , hehe. Hyggelig det. Kjekt å møte kundebehandlere som faktisk er hjelpsomme. Ikke alltid det skjer...... Lenke til kommentar
Recon Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Siden du visste at dette ble safety capture og hva telefonproblemene hos Dell skyltes blir jeg ikke veldig overrasket om det faktisk er du som kundebehandleren jeg prata med , hehe. Hyggelig det. Kjekt å møte kundebehandlere som faktisk er hjelpsomme. Ikke alltid det skjer...... Det var nok ikke meg nei! Men det kunne jo ha vært en trivelig kar lell... Ække noen hemmelighet at det kan være et helv... å komme igjennom til tider. Forhåpentligvis blir man stelt godt med når man først får fatt i noen! Og de derre callbackgreiene, får vi håpe er borte for godt... Lenke til kommentar
Recon Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Man kunne like godt kalt dette Dell support... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Man kunne like godt kalt dette Dell support... Absolutt noe av det bedre jeg har lest på nettet noen gang. Så sant, så sant. Jeg har opplevd det fra Dell selv, jeg kjenner igjen typene i butikken hvor jeg jobber, jeg ser det i andre butikker... Alle som har drevet support eller hatt mye med support å gjøre, kjenner seg igjen i det som står skrevet der. Endret 30. juni 2004 av ufo Lenke til kommentar
Arne And Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Kjempebra skrevet! Samboeren min har jobbet på support nå i 3 år for to forskjellige store internasjonale firma og beskriver tilsvarende tilstander, hvor fokuset ikke er på løsing av problemer, men korte calltider og mersalg. Kunden ringer og beskriver et problem og skal ende opp med forhåpentligvis å ha løst problemet, men aller helst kjøpt en tilleggvare og/eller -tjeneste. Ille.... Og dette er ikke en outsourcet tjeneste, men bedriftens eget callsenter. Lenke til kommentar
KuulePer Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hei, jeg har bare en ting å si om Dell: "Ting tar tid" Lenke til kommentar
Recon Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hei, jeg har bare en ting å si om Dell: "Ting tar tid" Sånn er det når måten å supportere på skal endres fra kvantitativ til kvalitativ supportering(altså lengre samtaletid), med samme mengde supportere, og ferieavvikling i tillegg for firmaer... Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 For å si det litt enkelt og folkelig - DELL er skvip. Det finnes sikkert noen som er uenige.... Lenke til kommentar
Recon Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Et helvete å komme igjennom til tider, spesielt på dimension/inspiron, men når man først kommer igjennom, så går det rimelig kjapt for seg! Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Har hjulpet en del fortvilte mennesker som IKKE har tid til å sitte å vente i telefonen hele dagen med problemer med dell. Hadde muligens været bedre om dell hadde økt prisen litt, og satset litt mer på gjenkjøp. Lenke til kommentar
Recon Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Det hadde også hjulpet om folk leste kontraktene sine og slutta tette igjen linjene med spørsmål de ikke har support på! Faktisk enormt mye slikt som drar opp køene på supportlinjer. Ringer du en hw support, bør du ikke regne med å få annet svar enn "Reco" når du vil få fjerna porrsidene ut av iexplorer history før kona kommer hjem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå