jocke Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hei, Har man krav på skriftlig (evnt. muntlig) varsel på nedsettelse av karakter i forhold til det man fikk 1.termin (til jul). Eller er jeg heeeelt på jordet nå? Mener å ha lest/hørt at man har krav på det, slik at man kan forbedre seg - og forhåpentligvis få samme eller bedre karkater til sommern. Hvis dette er tilfellet, kan dere slenge med en url/henvisning til regler/lover? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det er ikke tilfellet, men du skal få skriftlig varsel om du er i ferd med å stryke/ikke få karakter. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 G2petter har rett. Men hvis du går i 10.klasse/har heimkunskap i 9.klasse har du krav på advarsel før du kan settes ned. Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Når det gjelder VGS så SKAL lærere i de forskjellige fagene gi den en skriftlig varsel hvis du ligger an til å stryke. Så lenge du ikke har fått noe brev har du ingenting å frykte Hvis du stryker i et fag uten at du har fått noen form for varsel har du rett til å klage Lenke til kommentar
jocke Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 ...men ikke ved nedsatt karakter. Greit, men da har jeg ingenting å frykte. Liker bare ikke å få lavere karakter nå enn til jul Lenke til kommentar
knutby Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Som jeg har forstått det så forsvant det kravet om å varsle om nedsatt karakter, og nå er det bare krav om skriftelig tilbakemelding om mulighet for stryk. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Fikk et brev med beskjed om at jeg risikerte IV i [sett inn mine 11 fag her]. Det var ikke spesielt kos. Men det er som de andre sier, på VGS har du ingen rett på advarsel skulle du gå ned i fag. Det du imidlertid KAN gjøre er å høre med læreren med jevne mellomrom, VELDIG få lærere som nekter deg å få vite hvordan du ligger an - da skal vedkommende være bra drittsekk. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Brente meg på det i 1.klasse VGS.. Trodde man fikk beskjed om man gikk ned, men det gjorde man visst ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå