Gå til innhold

Krav på varsel av nedsatt karakter på VGS?

jocke

Anbefalte innlegg

Hei,

Har man krav på skriftlig (evnt. muntlig) varsel på nedsettelse av karakter i forhold til det man fikk 1.termin (til jul). Eller er jeg heeeelt på jordet nå? Mener å ha lest/hørt at man har krav på det, slik at man kan forbedre seg - og forhåpentligvis få samme eller bedre karkater til sommern.

Hvis dette er tilfellet, kan dere slenge med en url/henvisning til regler/lover?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder VGS så SKAL lærere i de forskjellige fagene gi den en skriftlig varsel hvis du ligger an til å stryke. Så lenge du ikke har fått noe brev har du ingenting å frykte ;) Hvis du stryker i et fag uten at du har fått noen form for varsel har du rett til å klage :)

Lenke til kommentar

Fikk et brev med beskjed om at jeg risikerte IV i [sett inn mine 11 fag her]. Det var ikke spesielt kos. Men det er som de andre sier, på VGS har du ingen rett på advarsel skulle du gå ned i fag.

Det du imidlertid KAN gjøre er å høre med læreren med jevne mellomrom, VELDIG få lærere som nekter deg å få vite hvordan du ligger an - da skal vedkommende være bra drittsekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...