laneZ Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hei alle sammen ! Jeg har en D-link DI-604 router , nesten nylig anskaffet. Har ikke så mye peiling på porter og sånn ennå. Men jeg har lagt merke til at jeg må kjøre passive i DC++ og har problemer med og connecte til noen p2p nettverk som går helt fint uten router. Er det noe måte og stille inn router'n til og ikke blokke noen ting , at den godtar alt fra nette ? Mvh Daniel L , ha en god dag ! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) du kan åpne porter som programmer kan kjøre på. hvis du går inn på advanced setup på routeren din, og på nat kan du åpne en port til f.eks. dc++ 700 innlegg Endret 8. juni 2004 av b1n2 Lenke til kommentar
jokki Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) denne burde gjøre susen. Hvis du skal åpne porter under 1024 må du også åpne i firewallen, men tviler på at det må være porter under 1024. For å bli active i Direct Connect trenger du også å vite din eksterne ip-adresse. Den finner du på whatismyip.com Vet ikke om det går an å åpne alt, men jeg tror ikke at jeg ville anbefalt det. Endret 8. juni 2004 av jokki Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Noen ganger må du bruke din vanlige IP, i alle fall måtte jeg det, det funka ikke med den jeg fant på whatismyip.com. Derfor tok jeg den som du finner når du skriver ipconfig i CMD, da funka det fint. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Noen ganger må du bruke din vanlige IP, i alle fall måtte jeg det, det funka ikke med den jeg fant på whatismyip.com. Derfor tok jeg den som du finner når du skriver ipconfig i CMD, da funka det fint. hmm. Hørtes rart ut, for det du finner ved hjelp av ipconfig skal være den interne Ip-adresse. Kommer sikkert litt ann på om du har router med NAT eller ei. Det er i alle fall enten den du finner på whatismyip.com eller den du får ved å skrive ipconfig. Tar 10 sek å finne ut hvilken det er og hvilken det ikker så det er ikke store problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå