Gå til innhold

Router og p2p

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

Jeg har en D-link DI-604 router , nesten nylig anskaffet. Har ikke så mye peiling på porter og sånn ennå.

Men jeg har lagt merke til at jeg må kjøre passive i DC++ og har problemer med og connecte til noen p2p nettverk som går helt fint uten router.

Er det noe måte og stille inn router'n til og ikke blokke noen ting , at den godtar alt fra nette ?

Mvh Daniel L , ha en god dag !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

denne burde gjøre susen. Hvis du skal åpne porter under 1024 må du også åpne i firewallen, men tviler på at det må være porter under 1024.

For å bli active i Direct Connect trenger du også å vite din eksterne ip-adresse. Den finner du på whatismyip.com

Vet ikke om det går an å åpne alt, men jeg tror ikke at jeg ville anbefalt det.

Endret av jokki
Lenke til kommentar
Noen ganger må du bruke din vanlige IP, i alle fall måtte jeg det, det funka ikke med den jeg fant på whatismyip.com. Derfor tok jeg den som du finner når du skriver ipconfig i CMD, da funka det fint.

hmm. Hørtes rart ut, for det du finner ved hjelp av ipconfig skal være den interne Ip-adresse. Kommer sikkert litt ann på om du har router med NAT eller ei.

Det er i alle fall enten den du finner på whatismyip.com eller den du får ved å skrive ipconfig. Tar 10 sek å finne ut hvilken det er og hvilken det ikker så det er ikke store problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...