Phreak Paradize Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hei! Tenkte jeg skulle tipse folk om et kabinett som har mye plass og er stille. I og med det har mye plass så tar det også mye plass, samt vekten er ganske heftig. Kabinettet er et Chieftec JS-1500. Det jeg var på utkikk etter var et kabinett som tok 6+ harddisker uten varmeproblemer, samt mer enn god nok plass til kabler og vannkjøling. Jeg så lenge på et Lian Li pc 76, men måtte gi opp å vente på microplex og Digital Impuls da ingen av dem kunne ta i mot en forhåndsbestilling. Nå vel, jeg er forsovidt relativt glad til, ikke at lian li ikke er penere og mer "transportabelt", men plassen er neppe like god. Nå veier kabinettet uten ræl inni sånn cirka 28 kilo, noe som er altfor mye for en LAN-Party pc, men det har hjul og litt trim har man godt av i ny og ne. Det som overrasket meg mest var hvor utrolig stille kabinettet var, en overgang fra 4-3 pins kontakt (molex til 3pins hun) er nødvendig for å roe ned tempoet på de 5 90x90 sunon viftene som ellers blåser orkan. I mitt chieftec dragon bigtower har jeg hatt enormt med viftestøy, noe dette kabinettet nesten fjerner totalt (uten ekstra demping), kanskje ikke så rart i og med at det er laget av stål, tykkt stål! Vel hvor relevant dette er for folk aner jeg ikke, men tenkte jeg skulle si i fra slik at folk som har problemer med for små kabinett i allefall kan vurdere dette. Jeg har stappet inn følgende: Floppy, DVD-R, 4 x harddisker (i 5.25" til 3.5" adaptere), 1 x 5.25" viftestyrings enhet med harddisk og 2 vifter montert under og en 5.25" harddiskskuff. Til slutt har jeg en 2x120 radiator montert i brønnene under floppyen. PS! Det finnes en større utgave : JS-2000 men den kosta ALTFOR mye på komplett og var ALTFOR stor. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 takk skal duha, men venter nok på Lian Li:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå