zacka Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har hjemmesideplass hos Start og har en .tk-adresse. Jeg bruker FrontPage 2003 som editor (ikke mobb). Jeg skulle gjerne hatt et slikt URL-ikon som dukker opp bak hjemmesideadressen min. Hvordan får jeg det til? Har funnet et bilde jeg vil bruke som jeg har resizet til 16x16 piksler, lagret det som .ico-fil, men hva gjør jeg videre? Hva skal jeg skrive i kode-feltet (og eksakt hvor) og hvor må .ico-fila ligge? Er dårlig på dette Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 <link rel="Shortcut Icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon" /> prøv den du Lenke til kommentar
zacka Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Hmmm. Det kommer ikke no'. Mulig jeg er helt grønn her. Dette står øverst i koden: <html> <head> <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon" /> <meta http-equiv="Content-Language" content="no-bok"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <title>Hjem</title> </head> <body bgcolor="#000000"> Skal det være slik? Jeg har kalt fila favicon (og det er en .ico-fil) og plassert den i rot-katalogen sammen med index-sida, så wtf? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Er ikke alle browsere som støtter favicon. Bruker du IE? Lenke til kommentar
zacka Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg bruker hovedsaklig Opera (7.5), men jeg ser flere sider (bl.a Start.no) som har favicon, så jeg vil tro det skulle funke der sånn sett. Har sjekket i IE også, men det dukker ikke opp der heller, gitt. Phøy! Irriterer meg. Typisk med slike småting jeg bare M Å finne ut av. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Favicon er noe som (etter min oppfatning) av og til funker og av og til ikke. Hvorfor det ikke funker er forresten ikke helt lett å bli klok av. Prøv å bookmarke siden med faviconet, og se om det kommer opp da. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Litt OT, men hvor stort skal et sånt favicon være? 16x16px, er det ikke? Edit: Det sto visst i linken til PC det Endret 8. juni 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Denne har bestandig funka for meg; <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" /> Men i Opera kan favicon slås av... og IE har aldri støttet det (sjokk) Plassering, har bestandig hatt den nederst i head; <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"/> <link href="styles/layout.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" /> Lenke til kommentar
PT Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Men i Opera kan favicon slås av... og IE har aldri støttet det (sjokk) IE støtter favicon til en viss grad, men ikke bli overrasket hvis det ikke funker. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Mener å huske at hvis ikonet ikke heter favico.ico så funker det ikke i IE. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Mener å huske at hvis ikonet ikke heter favico.ico så funker det ikke i IE. lol... IE = Idiot Explorer *teste teste med nytt navn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå