bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 ja finner diskettstasjonen......men biosen finner ikke harddisken..... nå skjønner jeg ikke en ****!! Har du koblet harddisken til IKKE-Promise-kontrolleren da? (Du har vel 4 kontakter på hk.) Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 vet det er fire.... hvilken av de er det?? er det en av de to nederste eller øverste?? Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Du slipper å legge inn drivere under installasjon til XP hvis du kobler S-ata harddisken til S-ata portene på Southbridge. Det er de 2 øverste portene (mot cpu). Får å få BIOS til å finne disken så må du inn i bios og finne oppsettet for IDE/SATA på Southbridge. Den beste modusen å sette den i er "Enhanced Mode" -- Morten Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 ok... før jeg gjør det må jeg vite hva Southbridge er for noe... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Southbridge er den ene s-ata-kontrolleren, Promise er den andre. IKKE bruk Promise. Som Bullseye88 sa, skal du koble til harddisken til en av kontaktene nærmest cpu (og dermed rambrikkene også). Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 får det ikke til å virke,....... men takk alikevel.... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Du KAN jo ha en defekt kabel, slikt skjer jo en sjelden gang. Prøvd med andre? Tror ikke jeg kan hjelpe deg mer da dessverre, jeg er nok ingen s-ata guru. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 yes!!! endelig.. Vet ikke hva jeg gjorde men BIOS'en fant harddisken.... Men jeg får fortsatt ikke instalert xp..... har driveren på en diskett som jeg setter inn etter at jeg har trykket f6 og a.... hva er problemet....????? JEG BLIR GAL!!! Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Ah, da er du i gang! Er det Southbridge-driverne du har på disketten nå da, og ikke de til Promise? EDIT: etter at jeg har trykket f6 og a Hmm, mener å huske man skal trykke S, ikke A..? Kjører alltid engelsk install jeg da men. Jaja, det er jo grundig forklart der, så du kommer vel inn på skjermbildet der man skal velge harddisk. Endret 8. juni 2004 av bdd Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 hvordan ser jeg forskjell på de to da?? Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg fant ikke Min diskettstasjon PGA jeg ikke hadde satt Drive A til floppy 1,44mb, dete hjalp meg, og kanskje det hjelper deg og? Det kan jo hende. Men uansett: finner du ikke harddisken i bios, finner du den iallfall ikke under XP-installasjonen! ja finner diskettstasjonen...... men biosen finner ikke harddisken..... nå skjønner jeg ikke en ****!! Jeg trodde ikke du trengte å legge inn SATA drivere på Intel HK med SB ICH5. I BIOS skal "Onboard IDE Operate Mode" stå som "Enhanced". Les grundig SATA Guiden til el-asso og manual til ditt eget kort. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 ok nå finner windows hdd, men når jeg har lest lisensen står det at jeg skal trykke f8.... da skjer det ingeting... den kan ikke ha hengt seg opp fordi opp og ned tastene funker helt fint . Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 er det noen her Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Med meg har det hendt at det har hengt seg opp der. Men da har det HENGT også. Heldigvis var det en backup-cd av XP, så når jeg brukte originalen, gikk det fint. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) ok får prøve med en annen cd da... Endret 9. juni 2004 av chs89 Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 ok prøvde med en annen cd...... det gikk ikke Det må være noe i bios eller noe sånt.... noen som vet hva som er feil?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå