Christian_ Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 jegvet at det har vært utallige topicer med disse spørsmålene, men jeg får ikke til det som står der....... jeg har en S-ata hdd. Denne hvis det betyr noe. Jeg har dette hovedkortet som støtter S-ata. Jeg fikk ikke med diskett med drivere eller floppykabel...... så jeg kan ikke bruke diskettstasjonen enda..... Hva skal jeg gjøre?? jeg finner ikke haddisken i BIOS.... og kommer meg ikke videre når jeg instalerer XP. Hva er galt?? HVa skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Fettlars Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 prøv å last ned denne drivern som finnes her: Last ned driver her Denne burde funke fint, håper dette løser problemet ditt Lenke til kommentar
Fettlars Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Det ligger forøvrig flere drivere på Asus sin hjemmeside Så får vi håpe da Endret 8. juni 2004 av Kalle02 Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Du må ha en diskett med drivere, som du trenger under installasjonen av XP ("Press F6 if you need to install 3rd party RAID- or SCSI-drivers" eller noe i den duren). Det kan helt sikkert lastes ned drivere fra hovedkortets hjemmeside. Slike drivere pleier å ha en "make disk" funksjon, som lager en diskett til deg automatisk. Du må med andre ord ha en pc oppe og gå allerede for å få i gang denne nye pc'en EDIT: noooo, too late EDIT 2: du må nok ha floppy for å klare dette. Ingen du kan låne en kabel av da..? Endret 8. juni 2004 av bdd Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 er det ikke litt rart at jeg ikke fikk med floppykabel da?? Pleier man ikke å få med det?? det samme også med disketten..... er det uvanling at den ikke er med? Lenke til kommentar
rener Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Det er vanleg at det følger med ein driver-cd med hovudkortet, det er også vanleg at kort som støtter S-ATA har driverene for S-ATA i Bios vedlagt (på den cden). Let litt på cden kanskje du finn noko. Edit: Skriveleif Endret 8. juni 2004 av rener Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Når jeg prøvde å klokke maskinen min, så ble hardisken "borte", jeg fiksa på agp lås(husker ikke hva) og satt cpu/ram ratio på 5:4 Du kan jo sjekke at dette er som det skal være, evt endre litt på det... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det som pleier å følge med hk, er to harddiskkabler og en floppykabel. OG som rener sa, en CD og/eller diskett med drivere. Jeg fikk bare med CD til mitt ASUS K8V SE Deluxe Trengte jo en pc for å legge over til diskett jo, og den pc'n var ikke opp og gikk enda Men har du ikke floppykabel, får du ikke installert XP på s-ata-disken din dessverre. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 har aldri hatt noe annet på den før den er helt ny... har ikke xp eller noe på den enda fordi det går ikke.... hvordan ser floppykabelen ut da?? går det an å kjøpe den på f.eks elkjøp eller noe? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 har aldri hatt noe annet på den før den er helt ny...har ikke xp eller noe på den enda fordi det går ikke.... hvordan ser floppykabelen ut da?? går det an å kjøpe den på f.eks elkjøp eller noe? de mener diskettstasjon som du putter disketter inn i. denne har du nok montert, har du ikke det så må du finne en floppyledning og diskettstasjon som du kan bruke. Du kan låne en eller kjøpe på elkjøp Med hovedkort som ikke er deluxe utgaver eller noe slikt førlger det med en harddiskkabel og en floppykabel så... 1. lag diskett med drivere 2. trykk f6 under install av xp 3. putt inn disketten i diskettstasjonen (floppydisken) Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 ok... har: 1. laget diskett med drivere 2. trykket f6 under install av xp 3. puttett inn disketten i diskettstasjonen (floppydisken) med det går fremdeles ikke....... hva er galt... får ikke innstalert xp..... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Du finner fremdeles ikke harddisken? Den er koblet til med både s-ata kabel og strømkabel? Floppykabelen kan kobles feil på flere måter, pass på at den er riktig. Hvis du har mange s-ata-kontakter, sørg for at den står på 0 (hvis de er merket 0/1) eller 1 (1/2), evt primary (primary/secondary). Jeg har 2 forskjellige s-ata-kontrollere på mitt hk, og måtte passe på å bruke driverne til den rette av dem, der harddisken var koblet... Har du to kontrollere? Laget du diskett med en automatisk funksjon i "driverne" du lastet ned? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 hvor mange ledninger skal inn i satadisken?? Jeg har satt inn to..... Stemmer det? det er det som står oppa harddisken at jeg skal gjøre..... det er denne disken.. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 den blir ikke funnet i BIOS heller... Er det noe jeg må gjøre i BIOS?? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Ja, bios må jo finne den. Hk med s-ata-kontrollere har innebygd støtte for s-ata-disker. Det er WinXP som ikke har det, derfor trenger du drivere til dem under installasjonen. Du har nok disablet s-ata-kontrolleren der i bios. Bare å bla litt, så finner du den nok (under Peripherals kanskje?). Og ja, det er to kabler som skal kobles til. En for signal og en for strøm. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg fant ikke Min diskettstasjon PGA jeg ikke hadde satt Drive A til floppy 1,44mb, dete hjalp meg, og kanskje det hjelper deg og? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg fant ikke Min diskettstasjon PGA jeg ikke hadde satt Drive A til floppy 1,44mb, dete hjalp meg, og kanskje det hjelper deg og? Det kan jo hende. Men uansett: finner du ikke harddisken i bios, finner du den iallfall ikke under XP-installasjonen! Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) ok... -starter PC'en -Trykker Delete og kommer inn til BIOS'en -? -? -? jeg har prøvd å gå inn på conf. IDE og prøvd meg fram der men det er mulig jeg har gjort noe feil.... finner diskettstasjonen.... fant en floppykabel..... men biosen finner ikke harrdisken.... noen som har dette hovedkortet som vet hva jeg skal gjøre? Endret 8. juni 2004 av chs89 Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Jeg fant ikke Min diskettstasjon PGA jeg ikke hadde satt Drive A til floppy 1,44mb, dete hjalp meg, og kanskje det hjelper deg og? Det kan jo hende. Men uansett: finner du ikke harddisken i bios, finner du den iallfall ikke under XP-installasjonen! ja finner diskettstasjonen...... men biosen finner ikke harddisken..... nå skjønner jeg ikke en ****!! Endret 8. juni 2004 av chs89 Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Kikket forresten litt på MPX nå: StorageICH5R South Bridge: -2 x UltraDMA 100/66/33 -2 x Serial ATA, RAID 0,1 function Promise 20378 RAID controller: -1 x UltraDMA 133 support two hard drives -2 x Serial ATA -RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, Multiple RAID Merk deg at det IKKE er Promise-kontrolleren disken skal være koblet til, men den andre (ICH5R den heter?). Når du lager disketten, pass på at det ikke er Promise-driverne du diller med, for det går ikke (på 3 hk jeg har satt opp iallfall). Det skal heller IKKE defineres noe RAID-array. Og så må du jo finne disken i bios før noe annet nå da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå