skibum Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Lurer på om noen av dere har erfaring med Bemused på 6600. Har testet litt, men får det ikke helt til å fungere. Hver gang jeg åpner bemused kobler telefonen til pc'en over bluetooth serial port, men jeg får feilmeldingen command time out etter ca 5 sek på telefonen. Har prøvd mye rart men det kan være noe jeg har oversett. Setter veldig pris på om noen kan hjelpe meg. Takker på forhånd Espen EDIT: Har funnet ut at jeg gjorde en feil, men nå som jeg har fått kontakt mellom de to enheten og denne holder seg stabil prøver jeg å åpne programmet på telefonen. Da får jeg bare beskjed om at alle bluetooth linjene er opptatt, og naturlig nok er de det, da bemused fra PC'ens side har brukt de. Noen forslag? Endret 8. juni 2004 av skibum Lenke til kommentar
qwert Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Se en tidligere tråd. Edit: Tilkoblingen skal initieres på telefonen, og ikke på PC (i motsetning til i PC-Suite). Det skal altså ikke være noen oppkobling aktiv når du åpner Bemused på telefonen. Endret 8. juni 2004 av qwert Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Huff... Jeg får fortsatt ikke til det programmet, har prøvd med 6600, SX1 og P900 nå. Gir snart opp Lenke til kommentar
skibum Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Har du ikke fått det til med noen av de nevnte modellene? Regner kanskje med det er blåtann enheten på pc'en som er problemet da? Ser jo ut som det er mange som får det til å fungere på flere ulike modeller. Hadde vært kult å få det til å fungere, så er ikke helt klar for å gi opp ennå Du får ha lykke til så får vi håpe at noen som leser mitt innlegg kan gi et svar på hvorfor det ikke fungerer. Espen Edit: Er det noen som har fått det til å fungere på 6600 sånn at jeg faktisk vet det er mulig?? Endret 8. juni 2004 av skibum Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Kjører det på min 6600 mot winamp5. Det er genialt!!! 1. finn ut com porten pcsuite bruker 2. disable pcsuite når du kobler til mobilen (høyreklikk på ikonet i taskbar og vel egenskaper. Kryss av com porter) 3. Kjør inn serverprogram på pcn, konfigurer det mot riktig com port. Pek mot winamp 4. start bemused og be om å få spilleliste eller noe annet, den søker da etter bt enheter og finner pcn. Koble deg på og mobilen motar info fra pcn og er klar etter at pcn starter winamp automatiskt. DU MÅ HA BEMUSED SERVER I BAKGRUNNEN. Slik gjør jeg det med min billionton usb dongle Lenke til kommentar
qwert Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Dobbelpost. Endret 8. juni 2004 av qwert Lenke til kommentar
qwert Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Hver gang jeg åpner bemused kobler telefonen til pc'en over bluetooth serial port, men jeg får feilmeldingen command time out etter ca 5 sek på telefonen. Sjekkliste: Hvilke bluetoothdrivere bruker du? Hvilken dongle? (Alt under forutsetter Widcomm drivere. Instillingene er i 'Advanced Configuration'). 1. Satt opp en autorisert pairing mellom PC og mobil? 2. Satt opp en ny serieport i 'local services'? -Satt denne på automatisk oppstart? -Satt 'secure connection' til 'not reqiired' 3. Satt opp slik at telefonen får lov å finne PC i 'Accesibility-panelet'? 4. Fjernet den nye comporten fra PC-Suites oppkoblingsmanager (mRouter)? 5. Kjører Bemused Server? -Lytter serveren på riktig port? -Hva sier 'loggen' i Bemused Server når du trykker 'Find'? -Hva med 'Connect'? Start Bemused på telefonen: Select->Settings->Behaviour->Options-Find server. Bemused skal nå finne PCen. Velg denne og følg med når mobilen kobler opp (og ned igjen) kontakten med PC. Det bør nå komme en beskjed om at bemused server er funnet på kanal XX. Hvis den klager over at bluetooth allerede er i bruk, så skru av og på bluetooth på telefonen, og dobbeltsjekk at PC Suite ikke er kjører og at PC Suite ikke lytter på den porten du bruker. Om du ikke finner PCen heller, så sjekk at den er satt synlig for andre enheter (i alle fall for mobilen). Prøv evt. en reboot etter at det er endret i innstillingene til adapteret. Dette har virket greit for meg på fire PCer. Aldri tatt mere enn fem minutter å få opp. Endret 8. juni 2004 av qwert Lenke til kommentar
skibum Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Hmm For å svare på noen av de spørsmålene som blir spurt til å begynne med så har jeg WIDCOMM software installert og bluetooth enheten min er innebygd i min HP NX7010 og der står det at produsent er cambridge silicon radio hvis det sier noe til noen? Videre så sier loggen når jeg trykker find dette: "Couldn't automatically find which COM port to use" og ved connect sier den "Connected to port COM7" Forskjellen her er at jeg aldri får beskjeden om at Bemused server er funnet på kanal XX. I tillegg til dette klarer jeg heller ikke finne denne regla som du skrev her : Select->Settings->Behaviour->Options-Find server. Jeg får spørsmål om å velge PC når jeg starter Bemused, men ikke mer enn det. Håper du skjønner noe av dette som jeg skriver og kan hjelpe meg. Hvordan versjon av bemused har du forresten? Espen Edit: Og hvilken softwareversjon har du på mobilen? Endret 8. juni 2004 av skibum Lenke til kommentar
qwert Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 For å svare på noen av de spørsmålene som blir spurt til å begynne med så har jeg WIDCOMM software installert og bluetooth enheten min er innebygd i min HP NX7010 og der står det at produsent er cambridge silicon radio hvis det sier noe til noen? Righty. Cambridge Silicon & Widcomm. Det er dette 90% av dem er. Samme som min MSI, så det burde ikke være noe problem. Ville bare vite at det ikke var noe sær hw/software som kanskje ikke var kompatibel. Videre så sier loggen når jeg trykker find dette: "Couldn't automatically find which COM port to use" og ved connect sier den "Connected to port COM7" Sjekk COM-port settingene dine igjen. Lenke til kommentar
skibum Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Yezzz!!!! Takker og bukker, hadde du ikke bare vært et navn på en forumliste skulle jeg gitt deg et kyss!!! Nå funker alt som om det aldri skulle gjort annet Takker og bukker og bøyer meg i støvet for din gudliknende kunnskap! Espen Lenke til kommentar
qwert Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Yezzz!!!! Heh. Hyggelig å kunne hjelpe. Bemused er nesten et for genialt program til å la andre gi opp før de har fått det til å virke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå