ilpostino Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Har planer om å gå over til Telio fra Telenor, og da tenkte jeg først skulle høre hvor fornøyde dere var med dette firmaet. Har noen av dere erfaring med Telio? Er det vanskelig å konfigurere? Hvordan er kvaliteten på samtalene? har fastlinje fra Canal Digital. Endret 8. juni 2004 av ilpostino Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har noen av dere erfaring med Telio? Er det vanskelig å konfigurere? Hvordan er kvaliteten på samtalene? Utmerket med mindre du makser ut linja med opp og nedlastinger. Det er bare og plugge det til nettverket og plugg inn en telefon så er det oppe og kjøre på det jeg har prøvd av routere. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har hatt Telio siden april. Må si meg veldig fornøyd egentlig. Har ikke vært plaget med noe nedetid. Her var det plug and play å sette opp. Koblet adapteret i en Switch, og linjen virket med en gang. Eneste negative, er at jeg har litt ekko og at motpart ikke hører meg i korte perioder. Men det er svært sjeldent. Men det jeg er mest fornøyd med, er prisen. Fikk en regning for to mnd. på 317kr. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Jeg har hatt Telio siden mai. Det har vært helt konge så langt, og som nevnt så vare det bare å plugge det inn og begynne å ringe. Jeg har synkron 2Mb/s så båndbredde har jeg aldri tenkt på. edit: typos Endret 8. juni 2004 av ob1 Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har hatt Telio siden mars/april en gang, må si meg strålende fornøyd. Ikke merket noen særlig forskjell på kvaliteten med overgang fra ISDN. Bare plugga det opp og det fungerte med en gang. Satte det også opp med fast IP. Deres kundeservice er dessverre katastrofal dårlig. (Forrige gang ga jeg opp etter 25min, dette er ganske kjedelig ettersom det ikke er ett gratis eller lokalnr). Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Deres kundeservice er dessverre katastrofal dårlig. (Forrige gang ga jeg opp etter 25min, dette er ganske kjedelig ettersom det ikke er ett gratis eller lokalnr). Jeg har kommer raskt igjenom de gangene jeg har prøv men selvsagt er KS dårlig sammenlignet med TN, IP-telefoni er neppe noe for den som må ha tilnærmet 100% pålitelighet på tjenesten og krever topp kundeservice. Men har man slike krav må man nok finne seg i langt høyere utgifter så det er jo et valg man tar. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Det er derfor man har mobil. Det er det argumentet jeg brukte for å få dama med på å satse på ip-telefoni. Skulle akkurat til å gå for Telio da jeg leste denne artikkelen. Siden Firstmile er min isp må jeg bare vente på dette... Endret 8. juni 2004 av KriB Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Telio sin løsning fungerer meget bra den! Men som nevnt, du kan ikke stole like mye på det som et vanlig telefonabonnement fra telenor. Men så er det særdeles få som har så strenge krav at det skulle være noe problem. Jeg merket ingen forskjell på lydkvaliteten heller. Det som overasket meg var hvor bra det fungerte selv om jeg kjørte 100% belastning av linjen. 6 uploads for å forsikre meg at all ut-hastighet ble brukt, og en nedlasting fra rask norsk server samtidig, allikevel var det mulig å gjennomføre en samtale uten store problemer. Litt hakking her og der, slik som mobil med dårlig dekning. Jeg har 1700/384 linje. Endret 8. juni 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 per idag sitter jeg på en 768/100-linje (planlegger å oppgradere til 768/768-linje når jeg får opp routeren + ftp-serveren min). Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Disse ustabilitetene - hvor lenge varer dem? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Jeg har ikke opplevd noe nedetid/ustabilitet, jeg bare "regner med" at det kan skje, siden jeg har lest om noen andre som har opplevd det før. ilpostino: Tror 100kbps kan bli litt lite. Er vel 80 eller noe sånt som er minimum, og du bør ha litt å gå på. Endret 9. juni 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg har hatt telio siden mars/april, og er kjempefornøyd. Sitter med 500/150 trådløs linje, og har ikke noe problemer. Merker litt hakking hvis der er masse uploads, men på Emule kan man stille inn uploadhastigheten, så jeg stiller den ned på dagtid, og opp om natta, og på formiddagen når det ikke er noen hjemme uansett. Fikk forresten portingen gjort i dag, så farvel Telenor. Lenke til kommentar
elghai2k Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Kjenner flere som bruker Telio og som syns det fungerer helt utmerket. En av dem måtte bytte selve IP-telefoni-enheten en gang, men bytte gikk smertefritt for seg. Tror de slet ekstra mye i begynnelsen da de ikke hadde nok folk til å ta på seg supporten. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg er også en fornøyd Telio kunde og har intet negativt og si om min telefonlinje...Men laster jeg ned fra Dc++ med den linjen jeg har(704/128) så blir det laggete og mye ekko....Derfor laster jeg kun ned på natten nå... Kan anbefale Telio til alle.... Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Satt i 25 min i kø for å snakke med en kundebehandler forrige gang jeg ringte.. da ga jeg opp. Har nå sittet i over 40min i kø.. Telio linja er død, og jeg må derfor ringe med mobilen. VELDIG BRA. Telio begynner faktisk å skuffe meg stort Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Har nå prøvd igjen å ringe telio idag.. Sendte også flere mailer for over 3 uker siden, hvor ingen av disse er besvart. Etter 25 min i kø idag, begynner telefonen å ringe, og ringe... og ringe.. 5 minutter med dette og jeg gir opp, og ringer opp på nytt. Er nå 10 min ut i denne køen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå