z00l Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Heisann !!! Har et problem med en PC her. En på jobben som oppgraderte skjermkortet sitt. Fra før hadde han et Epox EP -4PCA3+ Socket 478 HK m/ Intel Pentium 3.0 GHz prosessor. Han har tidligere brukt et Matrox Millenium G450 skjermkort, og alt har fungert utmerket tidligere. Link Til HK: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117801&cks=PRL Han bestillte seg et Sapphire Radeon 9800 Pro 128 MB - Dette: Link Til Skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122901&cks=PRL Så til problemet: Han får ikke opp skjermbilde overhodet med Sapphire kortet i maskinen. Har testet Sapphire kortet i 2 andre maskiner, og alt fungerer som det skal med kortet. Men med en gang han setter det i sin egen PC med overnevnte spesifikasjoner så får han overhodet ikke opp bildet. Du kan se at det kommer en eller annen form for strek på skjermen, og maskinen starter windows som det skal. Likevell: bildet uteblir. Har flashet til siste bios av hovedkortet uten at det hjalp noe. Har testet med andre strømforsyninger uten at det hjalp. Kabinettet han skal bruke det i er et Chieftec m/ 360watt power supply. Det virker som om kombinasjonen med dette HK & skjermkortet ikke er av det beste. Lurer derfor på om noen har opplevd dette tidligere ? Noen som har noen gode råd til hva det er som kan være gærnt ? Håper på en rask og positiv tilbakemelding Mvh -z00l- Lenke til kommentar
z00l Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 hmmmm.... dårlig med svar her! Ingen som har vært borti noe lignende her? -z00l- Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Akkurat det samme skjedde med meg akkurat nå... Fikk mitt nye 9800pro i går (Powercolor riktignok), og etter å ha installert skjermkortdriverne som fulgte med og restartet, kommer jeg ikke inn i windows. Det virker som om skjermen går over i en slags hvilemodus, i hvert fall skifter LED'en farge til oransje fra grønn. Tenkte kanskje det var noen slags konflikt ute og gikk, så jeg formaterte og reinstallerte windows, men akkurat det samme skjedde så fort jeg installerte drivere. Sitter nå i safe mode og skriver! Skjønner ikke helt dette jeg, ingen andre som kan hjelpe? Lenke til kommentar
CD Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 avinnstaller gamle drivere og start i VGA modus så legger du inn driver for 9800 PRO Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Mener å ha hørt at Radeonkort hater gamle drivere til konkurrerende merker..? Altså man må avinstallere alt av gamle drivere FØR man bytter til Radeonkort. Er ikke helt sikker på dette, men det er da verdt et forsøk Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Her ser det ut til å være to forskjellige problemstillinger. Den første er som ikke får bilde i det hele tatt. Dette har ingenting med drivere å gjøre da disse ikke slår inn før windows starter. Det kan være flere ting som gjør dette f.eks ett problem med ressurskonflikt, eller kortet kan være ødelagt? Den andre virker mer som ett problem med oppløsning eller frekvens. Kan det være at kortet forsøker å force en oppløsning eller oppdaterings hastighet som ikke er støttet av kortet? :Edit Så lenge du har formatert o.l. er det nok ikke konflikt med tidligere driver. Endret 8. juni 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg skjønner ikke i hvert fall, alt fungerer fint så lenge driveren ikke er installert! Jeg avinstallerte driveren i safemode, startet windows som normalt, hvorpå windows selv finner den nye hardwaren og installerer driveren på et blunk. Det som så skjer er at hele skjermbildet begynner å flimre og blinke slik at det er umulig å se noe som helst! Hva kan dette skyldes? Trådstarter: Sorry for at jeg "stjeler" tråden din Lenke til kommentar
z00l Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Problemet her, er at de ikke kommer bilde opp overhodet. Kommer ikke inn i bios engang. Har flashet til siste bios, og maskinen fungerer helt 100% perfect med det gamle skjermkortet. Har i tillegg sjekket Radeon9800pro kortet i andre maskiner, og også det virker 100% perfect. Ergo: Det er noen komponenter som ikke er så "found" i hverandre Ettersom vi har prøvd en annen strømforsyning/skjerm/bios etc og ingenting hjelper, lurer jeg på om noen der ute har en anelse om hva det kan være. Hovedkortet er jo av nyere type, så man skulle jo ikke tro at det var det som var problemet. -z00l- Lenke til kommentar
z00l Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg skjønner ikke i hvert fall, alt fungerer fint så lenge driveren ikke er installert! Jeg avinstallerte driveren i safemode, startet windows som normalt, hvorpå windows selv finner den nye hardwaren og installerer driveren på et blunk. Det som så skjer er at hele skjermbildet begynner å flimre og blinke slik at det er umulig å se noe som helst! Hva kan dette skyldes? Trådstarter: Sorry for at jeg "stjeler" tråden din Ditt problem kan tyde på at du kjører for høy frekvens på skjermen..... Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Synes det høres veldig merkelig ut jeg, ettersom settingen for refresh rate er satt til default for kortet, og jeg nekter å tro at det kan være så utrolig høyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå