Gå til innhold

Kjøpe Nvidia / Ati og overklokke? Pointers!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

oookei...det samme gjelder jo ATi kort, men det er mindre poster om kjøp og overklokking av dem? ergo, sikt inn posten mot den største gruppen?

btw, hvis det kortet er så bra som det virker som på tester, utenom "wow, morro å prøve" faktoren, hvorfor overklokke i det heletatt? det virker ikke som om dere kommer til å få ytelsesproblemer i noen av dagens spill uansett?...

Lenke til kommentar
oookei...det samme gjelder jo ATi kort, men det er mindre poster om kjøp og overklokking av dem? ergo, sikt inn posten mot den største gruppen?

btw, hvis det kortet er så bra som det virker som på tester, utenom "wow, morro å prøve" faktoren, hvorfor overklokke i det heletatt? det virker ikke som om dere kommer til å få ytelsesproblemer i noen av dagens spill uansett?...

ATI sine nye kort forbruker mindre strøm enn nVidia sine nye kort.

Dermed er det ikke like aktuelt med en slik tråd om ATI.

Lenke til kommentar

Pinnella : Har ikke hatt til hensikt å prøve på en sticky, derimot har jeg nå gjort en del forandringer så det ikke lenger skal være mulig å si at jeg går imot nvidia da det aldri har vært min hensikt.

Det jeg først og fremst reagerte på er at veldig mange tror at det kommer til å gå glatt å kjøpe et GT kort og så klokke opp til Ultra, fleste av disse har en meget stor WOW 3DMARKS faktor (eksempel på tråd : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=251779 ), og tenker kanskje ikke så veldig gjennom hva det er å overklokke og hva som behøves.

Edit : Ps vet at det er en ati tråd, men det er bare et WOW 3dmarks eksempel ;)

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...