Gå til innhold

eZ Publish på servetheworld

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått til å installere eZ Publish på servetheworld.net eller tilsvarende hotell?

Får det ikke til, og tror det har med at jeg ikke får satt riktige rettigheter på katalogene. Dokumentasjonen forutsetter shellaccess, og det har jeg ikke.

Hvordan kan man få satt skriverettigheter rekursivt på en katalog uten shellaccess?

-Vegar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er klar over WebDeal, men har nå en gang et billigere hotell annetsted...

Satte rettigheter på en haug kataloger og filer manuelt og nå ser det ut til at jeg har en installasjon som fungerer. Nå er det bare å fatte noe av ezp...

Lenke til kommentar

3.4 må det vel være.

Har printa ut og leser 'eZ publish basics' og 'building an eZ publish site'. Er jo utrolig fleksibelt lagt opp. Spørsmålet er bare hvor mye tid man har til rådighet for fiksing og triksing..

Kunne egentlig ha tenkt meg å fått vekk mye av det som følger med slik at det var lettere å få oversikten. F.eks. står det i dokumentasjonen:

'Log deg inn i administrator delen og ta frem oversikten over templates. Finn template .../.../ettellerannet.tpl og velg ny'

DET ER 58 SIDER MED TEMPLATES!!

Å finne akkurat den de spør etter er ikke alt for lett...

Men man får vel til etter hvert... Har sett på ett par andre systemer og endte opp med cutePHP fordi den var så enkel. Nå ser det ut til at det blir hivd ut til fordel for eZp.

Men er spent på album-funksjonen. Bruker nå gallery 1.4.x og det er jo knallbra, men har lyst til å få alt inn i samme designet, og der er jo ikke gallery fult så bra...

-Vegar

Lenke til kommentar

I likhet med Gallery bruker eZ ImageMagic for skalering av bilder.

Jeg drifter ett nettsted med MAAANGE bilder. Jeg måtte gå bort fra eZ publish og automatisk skalering for det krevde for mye CPU.

eZ 3.4 bedre på bildehåndtering enn det 2.2.x serien er.

Som du er inne på så kryr det av templates i eZ 3.4. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...