Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Isdn router koblet gjennom win2kserver

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her, skal sette opp nettverket slik at det er bare å plugge kablen inn i router når den dukker opp. Jeg har en win2kserver og en winxp-arbeidstajson. Alt som skal gjøres er å klargjøre nettverket for kobling av isdn-router.. Fatter lzm ikke helt jeg.. Noen som kan hjelpe meg :]

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett opp serveren med NAT... så går det så bra atte....

du bør også ha en switch/hub lemmom arbeidsstasjonen(e) og serveren og vurdere å ha brannmur på serveren. skal du ha flere maskinen bør du også vurdere dhcp på serveren...

da kan du sette opp nettverket slik:

arbeidstasjon(er) <-> switch/hub <-> server <-> router

Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp her, skal sette opp nettverket slik at det er bare å plugge kablen inn i router når den dukker opp.

Kjører serveren DHCP?

Skal du kjøre internett igjenom serveren eller skal de begge bare ha tilgang?

Og husk at ISDN-routere er skumle, man må passe på de i og med de kan skape astronomiske telefonregninger hvis man ikke helt vet hva man gjør når man setter det opp.

Endret av agvg
Lenke til kommentar
haha.. Astronomiske ^^! Den skal kjøres gjennom server.

Hvorfor skal den kjøre igjenom serveren?

Det er jo bare og definere IP-en til routeren som gateway i nettverket.

De som har hatt en feilkonfiguret ISDN-router i noen mnd sier hvertfall ikke haha kan jeg love deg ;)

Lenke til kommentar

hehe.. Skjønner det, vi sitter med en xamn oppgave.. Soso, det bare er slik.. Men affal er det ikke no standar ip ? 192.168.?.? eller tar jeg helt feil... Siden vi ikke har fått utdelt no ip/gatway.. Så tenker jeg meg det er noe standar med det :o men ekke sikker -_-

Lenke til kommentar
haha.. Astronomiske ^^! Den skal kjøres gjennom server.

whops!

Enten betyr ikke penger noe for deg - eller så tror (!) du at du har full kontroll...

Har feilsøkt MANGE samband hvor kostnadene har ligget i titusenkronersklassen!

timtowtdi

Lenke til kommentar

Iogmed at du ikke leser hva jeg har skrevet så tar jeg ikke det så veldig tungt.. Jeg sa nettopp at dette var en xamns oppgave..^^! Skal ikke ha det hjemme-_-

Soso.. Men takk for et Saklig innlegg på mitt problem.!

Lenke til kommentar

Haha... Jeg angrep han på ingen måte :) Dette er IKT Vk1..

Å jeg fatter ikke spørsmålet.. At vi skal klargjøre for Internett via isdn-router..

Vil det si at jeg bør mekke en evt brannmur kanskje ?

Lenke til kommentar
Å jeg fatter ikke spørsmålet.. At vi skal klargjøre for Internett via isdn-router..

Det må jo bety at du skal sette opp nettverket for bruk av internett via ISDN-router.

Hvis det ikke spesifiseres mer så kan jeg ikke se at man skal gjøre sstort mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...