Gå til innhold

Sony SDM-X82 LCD er den verdt å kjøpe?

Anbefalte innlegg

Heisann folkens. Jeg lurte på om noen av dere som er mer bevandret i LCD skjermenes rike kan opplyse meg om denne skjermen er verdt å kjøpe.

Det er altså en 18.1'' sort Sony SDM-X82. Jeg får den til 3.800,- som jo er greit (nypris ca 8500,- i sin tid) men dette er jo en "discontinued" skjerm fra 2002. Jeg lurer derfor på om den er verdt pengene sine, eller om jeg kommer bedre fra det ved å kjøpe f.eks en av de anbefalte skjermene fra LCD testen her.

Da blir det evnt en 17'' som f.eks den anbefalte Samsung skjermen. Den kostet jo omtrent det samme ( rett under 4k så vidt jeg husker fra prisguiden) og ser minst like fresh ut synes jeg.

Ett kjapt søk på nettet ga meg en grei link til specs

fant også en anmeldelse

Skjermen skal erstatte en gammel 17'' crt fra CTX så en oppgradering vil det nok føles som uansett. Den skal brukes til hjemmepcen. Forruten internett ol brukes den hovedsaklig til spill (BFV, og andre FPS og ymse adventure/RPG spill) Er ingen "proff" gamer men den må funke uten skavanker, ellers vil det ikke være verdt oppgraderingen.

Det er ikke snakk om bruktkjøp av sony'en, men kjøp av reparert (DOA) vare som aldri har vært bruk fra forhandler. Full garanti mao.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser at rise and fall, som jeg har forstått er hastigheten tilsammen skjermen klarer å oppdatere bilder er meget høy. tilsammen 50. Jeg har en 191T fra samsung som har 25, og merker litt etterslep når jeg snur meg feks veldig raskt i Morrowind. Merker spesielt godt sidelengs. Rett opp og ned er det noe mindre merkbart.

Er ikke ødeleggende for spillet og går greit å spille.

Siden du skal spille mye ville jeg heller gått for en topp moderne 17" i den prisklassen (rundt 4000) samsung sine har fått gode resultater i tester gjort rundt om kring og jeg er kjempefornøyd med min.

Så glem den gamle 18.1, som passer best til word/office og annen kontorbruk og kjøp deg en ny 17" istedet.

Lenke til kommentar

Hmm, :hmm: etter å ha lest det reviewet jeg linket til også må jeg si at jeg heller i den retningen selv.

Det er sikkert en utmerket skjerm å ha på kontoret, men tilkoblet en pc som skal brukes til spill, kanskje ikke.

Jaja da blir det vel ny skjerm da :wee:

En annen ting, er 18.1 et gammelt format? Ser at nå må du stort sett velge mellom 17 og 19 tommer på lcd skjermer. Har 18 tommere gått av moten??

Endret av PålPot
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...