Gå til innhold

Legge til disker i RAID array? er det mulig?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å legge til flere disker i et RAID array uten å miste alle data?

Jeg tenker på å kjøre 3-4 250 Gb disker i en eller annen form for RAID (ikke 0 eller 1), men jeg har ikke noe sted å oppbevare data fra disse diskene hvis jeg må slette arrayet for å legge til flere disker.

Jeg har søkt på nettet, men kom ikke opp med så mye relevant info, fant mest info om hotswapping og det har jeg ikke behov for.

Har noen links?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist ingen av de allerede er satt opp i raid 0 f.eks, så skal det jo være mulig å samle diskene i et såkalt JBOD Array/Span Array. Da kan du kombinere åssen disker du vil, å samle de under en stasjon. Tror ikke data forsvinner når du gjør dette.

Lenke til kommentar

LSI sine SATA kort har "støtte" for dette, men forutsetter at den ekstra plassen blir lagt til som dynamisk disk i windows. Uh, blande softwaretriks med hardware raid? Nei takk.

Personlig gikk jeg for å fylle kontrolleren først som sist.

Endret av Tanguero
Lenke til kommentar
LSI sine SATA kort har "støtte" for dette, men forutsetter at den ekstra plassen blir lagt til som dynamisk disk i windows. Uh, blande softwaretriks med hardware raid? Nei takk.

Personlig gikk jeg for å fylle kontrolleren først som sist.

Er helt for å fylle kortet først som sist, men WD2500PB disker er dyre ca 1800kr som laveste pris sist jeg sjekket... For ikke å snakke om et ok kontrollerkort.

Synger: "Å de penga, de e' te' bekymring for fattig og for rik...." Tumtidum tidum...

Bør kanskje gå for å sette opp RAID med WD1200JB diskene mine, der har jeg allerede tre... Kjøpe en 250 GB som jeg kan ha filene på imens...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...