[L]337-Zonic Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Apple lanserer AirPort Express – mobil trådløs basestasjon Apple lanserte i dag et nytt produkt i sin berømte AirPort produktlinje. AirPort Express er en mobil trådløs basestasjon med tett integrering mot blant annet musikkprogrammet iTunes ved hjelp av tilleggspakken AirTunes. Nye AirPort Express muliggjør også streaming til stereo-anlegg. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Cooool dette skal jeg ha. Den ser jo fantastisk ut, apple har gjordt det igjen. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Apple har stilige produkter og gir det forbrukerne faktisk kan få bruk for. Selv om Mac ikke er like populær som PC så scorer Apple iallefall meget høyt innen musikk og bærbare produkter! Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det smarteste produktet siden iPod og det er mange apple sider enige i. Ett fantastisk produkt. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Av andre merkverdige forskjeller mellom AirPort Express og AirPort Extreme er også en USB-port. Airport Extreme har også USB-port... Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Dette gikk helt i surr for meg. Airport express Airport extreme Airtunes Airtunes express? Airtunes airport? Autotunes Airport? m.m. Kan noen forklare det punkvis hva forskjellene er? Er dette liksom et helt trådløst nettverk? Kan jeg koble to PCer sammen med dette? Eller er det slik at det er kun for å overføre musikk med? Hva var det med skrivere da? Å dele skrivere med nettverk? Herregud for en uoversiktlig artikkel! Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det letteste er kanskje å gå rett til kilden? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Var en smule bedre forklart på den siden der, ja. Hva er egentlig en basestasjon? Er det som en slags hub/router/switch som trafikken går gjennom? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hva er egentlig en basestasjon? Er det som en slags hub/router/switch som trafikken går gjennom? Lenke til kommentar
eberland Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 hvordan vil en blåtann basestasjon(mus/tastatur/mob) virke inn på dette? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 hvordan vil en blåtann basestasjon(mus/tastatur/mob) virke inn på dette? Skulle vel ikke ha noen innvirkning i det hele tatt, fra Apples sider: "Forresten, hvis du skulle lure på det, så konkurrerer ikke Bluetooth og AirPort med hverandre. De to teknologiene utfyller hverandre perfekt." Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Virker som du er litt mer inni dette enn meg, NickFalk. Lurer på hvordan man kobler dette. Slik jeg forstår det så trenger man i tillegg til denne Airport tingen, nettverkskort. Man får da kontakt med basestasjonen med nettverkskortet i PCen, og kan streame musikk fra iTunes til Airport som igjen er koblet til et stereoanlegg med vanlig plugg? Trenger man noe slags spesialkabel eller er det en helt vanlig tro. Og printern, hvordan fungerer det. Plugges inn i Airport den også, og så kan alle maskiner som har kontakt med Airport bruke den? Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 -og hadde enheten hatt bilde utgang også, hadde det vært et PERFEKT produkt for mitt HTPC oppsett. WLAN rett fra pc'n over til TV'n/Stereo'n. -slippe å legge en hel mengde kabler ut i stua, evt en egen maskin i stua, evt en av de mange extremt dårlige analoge radio sender/mottager systemene man kan kjøpe. Drømmen: en liten WLAN (min -g) mottager som ligger bak TV'n, mottar lyd og bilde signal fra PC'n. Perfekt. Liten, stille og kul. Lenke til kommentar
joostein Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Bare en liten korreksjon til artikkelen.. Apple hevder ikke at de er først ute med en mobil basestasjon, men at de er først ute med en mobil 802.11g basestasjon. Asus sin er en 802.11b basestasjon ettersom jeg leste ut fra artikkelen. Ellers må jeg si at apple har en løsning på det meste.. Jeg har alltid ønsket å "surfe" helt trådløst på min iBook. Det eneste problemet før har vært audiokabelen, men nå er ikke det noe problem heller:) Får bare håpe at en senere, ved opptadering av software, kan streame all lyd, ikke bare iTunes. ~jostein Endret 9. juni 2004 av joostein Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 genial duppeditt. Apple blir mer en duppeditt oppfinner enn en datamaskinprodusent snart Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Bare en liten korreksjon til artikkelen.. Apple hevder ikke at de er først ute med en mobil basestasjon, men at de er først ute med en mobil 802.11g basestasjon. Asus sin er en 802.11b basestasjon ettersom jeg leste ut fra artikkelen. Ellers må jeg si at apple har en løsning på det meste.. Jeg har alltid ønsket å "surfe" helt trådløst på min iBook. Det eneste problemet før har vært audiokabelen, men nå er ikke det noe problem heller:) Får bare håpe at en senere, ved opptadering av software, kan streame all lyd, ikke bare iTunes. ~jostein Jeg mener å ha lest et sted at Apple hevdet at Airport Express er verdens første mobile basestasjon (sånn generelt sett). ASUS WL-330B er 801.11b ja. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 337-Zonic' date='09/06/2004 : 09:28'] Bare en liten korreksjon til artikkelen.. Apple hevder ikke at de er først ute med en mobil basestasjon, men at de er først ute med en mobil 802.11g basestasjon. Asus sin er en 802.11b basestasjon ettersom jeg leste ut fra artikkelen. Ellers må jeg si at apple har en løsning på det meste.. Jeg har alltid ønsket å "surfe" helt trådløst på min iBook. Det eneste problemet før har vært audiokabelen, men nå er ikke det noe problem heller:) Får bare håpe at en senere, ved opptadering av software, kan streame all lyd, ikke bare iTunes. ~jostein Jeg mener å ha lest et sted at Apple hevdet at Airport Express er verdens første mobile basestasjon (sånn generelt sett). ASUS WL-330B er 801.11b ja. Ikke hvis du ser den lille skriften under. Der står det ( first 802.11g mobile base .. .. . ) Det står de fleste stedene når de reklamerer på andre sider en www.apple.com Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Smule dyr synes jeg, men det er jo alt som er Apple. Lurer på om denne tingen er sluppet enda. Kanskje jeg får den billigere på Pantip. Der hadde de iallefall iPod til 1000lappen billigere enn Norge Lenke til kommentar
eberland Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) -og hadde enheten hatt bilde utgang også, hadde det vært et PERFEKT produkt for mitt HTPC oppsett. WLAN rett fra pc'n over til TV'n/Stereo'n. -slippe å legge en hel mengde kabler ut i stua, evt en egen maskin i stua, evt en av de mange extremt dårlige analoge radio sender/mottager systemene man kan kjøpe. Drømmen: en liten WLAN (min -g) mottager som ligger bak TV'n, mottar lyd og bilde signal fra PC'n. Perfekt. Liten, stille og kul. drømmer om det jeg og.... Finnes jo noen produkter, men ikke med full funksjonalitet og "normal" pris... Multimedia Receiver Showcenter "Forresten, hvis du skulle lure på det, så konkurrerer ikke Bluetooth og AirPort med hverandre. De to teknologiene utfyller hverandre perfekt." Blåtann og WLAN kan gjrne utfylle hverandre reint funksjonellt. Spørsmålet er hvordan det går med WLAN og blåtann i samme frekvensområdet Jeg bruker audio/videosender fra pc til stue, men min nye blåtannhub (Logitech MX mus/tast) støyer på 2,4 GHz båndet Endret 10. juni 2004 av eberland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå