Vice Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Ulovlig prissamarbeid? Det høres jo rimelig dumt ut. Hvorfor skal det være snakk om ulovlig prisssamarbeid fordi to firmaer har omtrent samme priser? Er prisene hemmelige kanskje? Prisene på Rema og Rimi er "mistenkelig" like synes jeg. Det er nok snakk om et ulovlig prissamarbeid der også. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Tja..... Vet ikke hva foregående innlegger vet om hva teknikkene i ulovlig prissamarbeid består i... men.... Efta`s overvåkingsorgan (ESA), skal jo titte på disse nye roamingprisene til Telenor og Netcom da. (Ifølge gårsdagens presse) Så det "lukter vel litt".... Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 http://www.dinside.no/php/art.php?id=105500 leste den artikkelen her istad. Og for meg ser det ut som chess blant annet har beholdt de gamle prisene til telenor. Er det noe som kommer til å vare permanent? Er prisene til telenor satt opp bare ut til kunden? Eller ut til andre levrandører også? Altså for chess roama i f.eks spania til samme pris som de gjorde før oppjusteringa til telenor/netcom? Er pris forhøyninga bare gjeldene ut til oss forbrukere? Hvis så, så har jo telenor/netcom skutt seg i foten IGJEN. Da kommer jo chess til å score bedre på utenlands ringing også. Ufattelig at telenor og netcom ikke klarer å være best på noen ting!! Ikke en eneste ting, ikke en gang kundeservice klarer de å gjøre bedre... Flere enn meg som ser humoren i det? Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Fikk en mail i dag fra Chess, etter forespørsel ang utenlandspriser med chessabonnement og disses tilknytning til de nye (etter min mening urimelig høye fra de mest besøkte land av Nordmenn) prisene fra Netcom og Telenor.... De skriver: "Pris på bruk av ditt abonnement i utlandet vil avhenge av hvilken dekning det er på ditt abonnement. Ved Telenordekning vil du benytte deg av Telenor sine til enhver tid gjeldende utenlandspriser, og ved Netcomdekning vil du benytte deg av Netcom sine til enhver tid gjeldende utenlandspriser. Dette vil medføre at når Telenor og NetCom endrer sine priser så er vi nødt til å følge disse endringene". Ja ja, Da er altså inntrykket jeg og andre har fått fra "Din side"s artikkel feil. http://www.dinside.no/php/art.php?id=105500 Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Er vel ikkje første gang at journalister har totalt missforstått og lang sak av noko som ikkje er fakta. Det som har sikker skjedd her er at journalisten har fått vite prisane til netcom og telenor, sust inn på Sense og andre operatører sine sider og lest kva som stod der (som ikkje var oppdatert) Og så begynt å rekne til den store gullmedalje. den litte detaljen er jo at så lenge ikkje operatørern har eigen roaming avtaler i utlandet så går den på anten telenors eller netcoms roamingavtaler, og journalisten ahr vel gløymt å sjekke dette opp. mvh janeirik Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 fikk svar fra chess idag jeg også: Hei. Takk for din henvendelse. Vi vil desverre alltid være nødt til å forholde oss til gjeldene priser og avtaler hos våre nettleverandører. Når disse endrer prisene må vi følge etter. Det vil si at når Telenor nå endrer prisene vil vi måtte gjøre det samme. Med vennlig hilsen Per Arne Chess Kundeservice Så dette tyder bare på slett journalist arbeid fra dinside. Chess har bare holdt på prisene frem til den 20. Da telenor/ncom justerer opp. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Men hva i all verden!!! Ser at det er forsvar for Telenor/Netc et par innlegg over denne... Og det er jo greit, selvfølgelig.... men gjør det at det er noe bedre da....at mange (ikke alle) andre operatører er bundet opp i Netc/Telenoravtalene.....med utlandet?? Disse prisene er jo så mistenkelige at om jeg må si det igjen...at de skal etterforskes av EFTAS etterforskningsorgan (ESA)... For ulovlig prissamarbeid. Mistenkelig like er de også og utrolig høye for enkelte land. (Spania Hellas...osv) Hjelper ikke da at de (prisene) har gått ned i land Nordmenn reiser lite til (Malta f eks) Som de bruker til sitt forsvar. Det blir ikke et riktig gjennomsnoitt av å dele prisene på antall land!!! Jeg, som er mye i Spania og har brukt operatøren "Amena" på kveldstid, har hittil betalt oppstart på 3-4 kr og deretter 4.96/min. Nå må jeg betale oppstart 0.59 og deretter 7.50 eller 8.00 pr min. Da er besparelsen i oppstart, brukt opp omtrent før jeg får sagt hallo...... Spania er av de land Nordmenn reiser mest til utenom Skandinavia...og derfor genererer mest inntjening... Helt utrolige priser på innenlandsamtaler har de jo også... Eksempelvis har jeg en sønn som ringer for tredjeparten av prisen etter overgang til Chess kontant.... Nei, prisdrivende nedover, har de vel aldri vært....og det virker som de fortsatt benytter sine respektive monopolsituasjoner også..... Endret 17. juni 2004 av rag-fo Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 telenor og netcom er to stygging firmaer hehe neida, dem har gode nett dem skal ha for det, er ikke bare styggedom med dem Men dem har vel sett dette som en siste nødløsning før de faktisk er nødt til å tenke på å senke priser selv. At de må få litt mer inntjening i utlandet. Alle skjønner jo at dette er bare $ inntjening i dems øyne. Som du sa rag-fo. Er mistenkelig at hellas og spania er de som er økt. Mens malta, latvia og andre snuske land har blitt billigere Jeg har ringt for 3-4 kroner minuttet selv i hellas jeg, og fått meldinger for 2-2.50. Nå er det 5 spenn tror jeg.. Det blir for drøyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå