Gå til innhold

Venter DU med å kjøpe PC?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jada, kommer alltid noe nytt, men som sagt foran, ny generasjon skjermkort er ikke hver måned.

Så å hoppe på et hovedkort med pci-express, s-ata300, og så få et skjermkort i klassen GF6800/x800 tror jeg kan være et bra sted å starte.

Eller?

Problemet er bare at alt dette vil være svindyrt i starten, og når prisene begynner å falle så er det nye ting på gang igjen... Kjøper man f.eks. s 754 nå og athlon 64 3200+ til en forholdsvis grei pris, så kan man jo oppgradere til pcie og s939 osv. om et år eller halvannet når prisene begynner å bli mer tilgjengelige for oss vanlige dødelige.

Lenke til kommentar
Jada, kommer alltid noe nytt, men som sagt foran, ny generasjon skjermkort er ikke hver måned.

Så å hoppe på et hovedkort med pci-express, s-ata300, og så få et skjermkort i klassen GF6800/x800 tror jeg kan være et bra sted å starte.

Eller?

Problemet er bare at alt dette vil være svindyrt i starten, og når prisene begynner å falle så er det nye ting på gang igjen... Kjøper man f.eks. s 754 nå og athlon 64 3200+ til en forholdsvis grei pris, så kan man jo oppgradere til pcie og s939 osv. om et år eller halvannet når prisene begynner å bli mer tilgjengelige for oss vanlige dødelige.

Akkurat! :yes:

Lenke til kommentar

er greit å vente til etter sommern, for da kjem jo PCI express, 939 blir billigere, Nvidia 6800 ultra blir billigere og ATI Radeon x800 blir også billigere!!!

All grunn til å vente til ut på høsten!!!

Sapphire Radeon x800 XT!!! :dribble::dribble::dribble:

TASTE THE WORDS, THEY FEEL GOOD!!!! :thumbup::green:

Lenke til kommentar

System bestilt og på vei i posten. Jeg venter og ser hvordan Doom 3 og Half-Life 2 yter med X800/6800 seriene og kjøper da et skjermkort. Jeg har også tenkt meg en ny CPU kjøler, i form av den rundt Zalman saken. Jeg mener jeg så et bilde av versjon 7700 fra Computex et sted (7000 finnes hos Microplex), men om jeg finner det igjen? Neppe :(

Lenke til kommentar

Jeg mener det er verdt å vente til høsten. For min egen del tenker jeg å tilbringe ferien min mest mulig i sola. Derfor blir det litt dumt å hive meg ut på et prosjekt som jeg ikke kommer til å ha glede av før de mørke høst kveldene setter inn!! :p Ellers så venter jeg i spenning til de nye standarene kommer. Vil ha mest utav pengene!!

Mitt råd er å vente.... for til høsten vil du ha mange kvelder som er som skapt for spilling!!

Lenke til kommentar

Men jeg tror nok fortsatt at de spillene som kommer i 2004/2005 kommer fortsatt til å funke helt fint med et bra system kjøpt med dagens standarder, og da blir det jo like mye spilling i høst + sommer! ;)

Men for all del, gjør man hva man vil. Jeg skal ihvertfall kjøpe ny pc om et par uker. Klarer ikke vente et år på pris-reduskjon.

Lenke til kommentar

Hvis man studerer prishistorikk til tidligere "top-of-the-line"-skjermkort, f.eks. Sapphire 9800XT, ser man at prisene går temmelig sakte nedover. Nevnte kort kostet ca. 5000 når det dukket opp i prisdatabasen på høsten i fjor, det tok ca. 4 måneder før kortet var 1000 kroner billigere. Med tanke på den store interessen for de nye kortene, liten tilgang og det faktum at de kommer til å være de raskeste en stund fremover, så tror jeg prisene vil endre seg relativt lite innen høsten. Men, jeg kan jo ta feil. Den som venter får se.... ;)

Lenke til kommentar

jepp jeg skal vente med ny pc, skal faktisk vente til 1 mars neste år, da tenker jeg at alle de nye teknologiene som kommer løpende på bånd nå har satt seg, dessuten blir det lettere å oppgradere den, da det er et skikkelig generasjonsskifte på gang som ikke er kompatible med hverandre. Det kommer jo både ny formfaktor btx i div varianter, nye cpu sokler, ny pci standard pci ekspress osv. Dessuten har jeg nettopp kjøpt ny bærbar så den holder i massevis til neste år :). Tenker faktisk på å kjøpe shuttle, hvis det kommer noen nye morsomme modeller basert på de nye standardene :)

mvh nerd-light

Lenke til kommentar

Jeg for min del hadde ikke noe valg med tanke på pc, jeg måtte bygge nå. Altså, selvfølgelig MÅTTE jeg ikke, men den jag hadde var så håpløst treig... :(

Jeg mener at det beste er å slå til når man føler for det, *kjenne litt på magefølelsen* :p

Å drive med data på et såpass høyt plan at man bygger selv (ja, for noen virker det faktisk ekstremt høyt ;)), koster mye penger uansett hvordan man timer det.... om noen er villige til å vente et halvt år for å spare en til tre tusen i forhold til ytelse så gjerne for meg, jeg bare sier at det funka ikke for min del... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...