hushovd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hvis du venter til høsten får å kjøpe ny PC -som jeg. Hva venter du på? -Prisreduksjon? -Nye komponenter? Skriv hvorfor du venter. Jeg lurer og kanskje vi alle kan lære noe om hva vi kan vente oss og se litt hvor mange andre det er som venter med deg. Arnfinn Lenke til kommentar
Makky Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 $$$ får mer av det til høsten Lenke til kommentar
hushovd Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 -Jeg venter til 939 hovedkortene er kommet samt Doom3 og Halflife2 er ute. Forventer og bruke 20000kr med "hjemme pc" ordningen så den kommer vel på rundt 11000,- Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Venter for å få litt mere av det nye ut på markedet, buggy Rev 1.0 versjonene av forskjellig hardware vil jeg ha av veien. De nye tingene som kommer faller i pris etterhvert. Skal bygge en PC som holder 1 år så da må den bli bra. Lenke til kommentar
t0bben Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg venter med å kjøpe ny til det kommer nye spill jeg vil spille som ikke maskinen klarer å kjøre med ønsket oppløsning. Lenke til kommentar
Leyah Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hva? Er pc billigere på høsten altså? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg venter vel egentlig på at S939 skal få et akseptabelt prisnivå. Det gjør ikke noe hvis de nye skjermkortene faller i pris heller. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 x800xt/6800u Dual-DVI, s478 Prescott E0-stepping, eller lga775 m/EM64. Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Forbedret Prescott med socket T Og at Intel går over til 64bits Endret 8. juni 2004 av SwEEt^AmbEr Lenke til kommentar
oby Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg venter også på at doom3 og hl2 skal komme, da skal jeg se benchmarks og finne ut hva som kjører best på de to spillene. Venter vel også på at x800(pro/XT) og 6800(GT/Ultra) skal falle litt i pris. Venter også på at 939 HK og AMD64 blir enda bedre Venter også på at DDR2 og PCIe kommer for fullt. Men det er ikke sikkert jeg venter så lenge. Lenke til kommentar
Nerd_fx Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Er det bare meg som synes dette høres teit ut? (å vente med å kjøpe) Det blir jo aldri ny PC på dere hvis dere skal drive å vente hele tiden. Når dere har ventet ferdig så har det kommet noe nytt og bedre som dere heller vil vente at prisene skal synke på. Osv osv. Lenke til kommentar
MAndreas Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg sitter nå og venter på at: - s939 ABIT hovedkort med nforce3 og PCIe16x støtte - AMD 64fx-53 - x800xt PCIe - sata300 (lite sannsynlig siden det ligger så langt frem i tid) så jeg trenger vel egentlig "bare" å vente i 1-2mnd Lenke til kommentar
MAndreas Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Er det bare meg som synes dette høres teit ut? (å vente med å kjøpe)Det blir jo aldri ny PC på dere hvis dere skal drive å vente hele tiden. Når dere har ventet ferdig så har det kommet noe nytt og bedre som dere heller vil vente at prisene skal synke på. Osv osv. nå kommer det ut en hel haug med nye standarder, så ja det er vits i å vente Lenke til kommentar
oby Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Er det bare meg som synes dette høres teit ut? (å vente med å kjøpe)Det blir jo aldri ny PC på dere hvis dere skal drive å vente hele tiden. Når dere har ventet ferdig så har det kommet noe nytt og bedre som dere heller vil vente at prisene skal synke på. Osv osv. Vel, skjønner poenget ditt, men: Det kommer ikke nye generasjoner skjermkort en gang i uka, det kommer med ca 12-18 måneder mellomrom. Det er heller ikke så ofte det kommer ny socket som Socket 939 og Socket T. Det kommer heller ikke ofte ny type RAM som DDR2 og heller ikke ny PCIe. Alt dette er kjekt å vente på, selv om noe finnes er det kjekt å ha alt på en HK, f.eks PCIe, med DDR2 og Socket 939/T og det x800 eller 6800U. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har bare ca 11.000kr å bruke på en pc jeg skal kjøpe snart, og orker ikke vente et år eller mer til alle de nye og gode tingene kommer til det pris nivået at jeg kan kjøpe de med det budjettet.. Får ikke så mye penger ofte akkurat. Tar heller en mindre oppgradering senere om et par år.. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jada, kommer alltid noe nytt, men som sagt foran, ny generasjon skjermkort er ikke hver måned. Så å hoppe på et hovedkort med pci-express, s-ata300, og så få et skjermkort i klassen GF6800/x800 tror jeg kan være et bra sted å starte. Eller? Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Når er Longhorn forventet å være ferdig? Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Venter som mange andre på nye standarder.. Synes det å kjøpe hardware nå, midt i et stort generasjonsskifte både på grafikkort og sokkeler er ganske håpløst. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Er vel ikke håpløst akkurat.. Blir vel som med Socket 754 når dte først kom ut. At det tar tid før det kommer ordentlige brikkesett og drivere og alt mulig, og prisen må litt ned og syns jeg.. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Mener at det er håpløst å kjøpe nytt nå, men setningen ble innmari klumpete og rar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå